Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@22:49:03 GMT

تکمیل ازنا - شازند همچنان در پیچِ وعده‌ها

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۶۷۰۵

تکمیل ازنا - شازند همچنان در پیچِ وعده‌ها

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: محور ازنا - شازند به طول ۷۰ کیلومتر شهرستان ازنا را به استان مرکزی متصل می‌کند که بیش از ۳۵ کیلومتر از این محور در شهرستان ازنا واقع‌شده و هم‌اکنون چهار خطه شدن این محور همچنان نیمه‌تمام باقی‌مانده است.

وعده افتتاح جاده در خرداد سال آینده!

جاده ازنا - اراک در ابتدا باهدف ایجاد ارتباط محلی بین شهرستان‌های ازنا و شازند ایجاد شد اما بعدها به دلایل مختلف ازجمله مسیر هموار و کاهش زمان سفر تبدیل به یک جاده ترانزیتی شده است به‌گونه‌ای که اکثر وسایل نقلیه عبوری از آن خودروهای سنگین بوده و همواره شاهد وقوع تصادفات ناگوار در این محور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین گودرزی نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت این پروژه راهسازی اظهار داشت: با تأمین اعتبار کافی، همچنین خلع ید پیمانکار ناتوان و جایگزینی پیمانکار فعال، ادامه ساخت این چهارخطه سرعت گرفته است.

وی عنوان کرد: انتظار داریم که این پروژه تا بهار سال آینده به بهره برداری برسد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو قطعه انتهایی ساخت این جاده تصریح کرد: طبق تفاهم به عمل آمده با وزارت راه، مرحله آماده سازی نهایی و آسفالت قطعه مربوط به جهاد نصر به شرکت بنادر واگذار خواهد شد.

گودرزی بیان داشت: با توجه به عملکرد خوب این شرکت در قطعه «مؤمن آباد» به «گنجه»، انتظار داریم تا خرداد سال آینده کل این مسیر تا خروجی استان تکمیل و افتتاح شود.

وعده‌ای که تمدید شد!

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که پیش از این مدیر کل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به آخرین وضعیت چهار خطه ازنا - شازند، بیان داشت: قسمتی از این پروژه در حوزه لرستان و ۳۴.۴ کیلومتر است که تاکنون ۱۱.۲ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و ۷.۵ کیلومتر آن در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

وحید کرم الهی، گفت: ۱۵.۷ کیلومتر از محور ازنا - شازند در حال ساخت است که در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، اعلام کرد: اعتبار هزینه شده برای این چهار خطه تاکنون ۵۰ میلیارد تومان بوده و اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل آن ۹۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

۱۰ سال انتظار برای اجرای یک پروژه

بنابراین گزارش، با وجود اینکه طی سال‌های اخیر شاهد بهبود وضعیت راه‌ها و انجام طرح‌های چهار خطه به‌خصوص در استان لرستان بوده‌ایم اما چهار خطه شدن محور ازنا - شازند که از حدود ۱۰ سال قبل کلید خورده به دلایل مختلف از جمله کمبود اعتبارات با سرعتی لاک‌پشتی در حال انجام است و همواره شاهد تصادفات زیادی در این محور هستیم.

این طرح از جنبه‌های مختلفی حائز اهمیت است که از آن جمله کوتاه کردن مسیر ترانزیتی شمال - جنوب و نداشتن گردنه‌های صعب‌العبور است ضمن اینکه این محور تنها مسیر دسترسی مردم شهرستان ازنا به مرکز کشور است.

همین دلایل سبب شده تا شاهد تردد فراوان وسایل نقلیه سنگین از این محور باشیم اما در طرف مقابل عرض کم جاده باعث بروز تصادفات فراوان منجر به جرح و فوت در این جاده شده است که همین مسئله لزوم تسریع در تکمیل این طرح نیمه‌کاره را دوچندان کرده است.

کد خبر 5300463

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان ازنا شازند راهسازی حسین گودرزی نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس اداره کل راه و شهرسازی لرستان ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان واکسیناسیون کرمانشاه تعاونی اردبیل واکسیناسیون کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا ایلام خراسان رضوی بهره برداری چهار خطه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۶۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی جاده های استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ واژگونی کامیون در کیلومتر ۵۵ محور دامغان - سمنان یک مصدوم، واژگونی کامیون در کیلومتر ۱ محور گرمسار به آرادان یک مصدوم، تصادف پژو ۲۰۷ با پژو RD در کیلومتر ۷۴ محور دامغان - سمنان ۴ مصدوم، واژگونی نیسان در کیلومتر ۵۰ محور فولادمحله - دامغان  یک مصدوم، واژگونی نیسان در کیلومتر ۶۹ محور سرخه - آرادان یک مصدوم، واژگونی موتورسیکلت در میدام امام علی ایوانکی  ۲ مصدوم، واژگونی نیسان در کیلومتر ۶۰ محور دامغان - سمنان  ۲ مصدوم، واژگونی پژو ۴۰۵ در کیلومتر ۱۵ محور میامی به شاهرود  ۴ مصدوم، واژگونی سمند در کیلومتر ۶۳ محور میامی به سبزوار یک مصدوم، انحراف از جاده سمند و برخورد با تپه در کیلومتر ۱۶ محور آرادان به سرخه۳ مصدوم، واژگونی پراید در کیلومتر ۴ محور ایوانکی - آبسرد ۳ مصدوم، واژگونی موتور سیکلت در کیلومتر ۸ محور فولاد محله به دامغان ۲ مصدوم  و واژگونی پراید در محور گرمسار به ایوانکی؛ کیلومتر ۱۱ فرعی بنکوه ۲ مصدوم بر جای گذاشت .

دیگر خبرها

  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال
  • محور یزد - دربید همچنان مسدود است/تخریب ۳ کیلومتر در بارندگی ها
  • تخصیص ۱۰۳ میلیارد تومانی به محور گردشگری وفاق دیر
  • ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی جاده های استان سمنان
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال
  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است