Web Analytics Made Easy - Statcounter

طهمورث فتاحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: برای اجرای این طرح در راستای تامین زیرساخت‌های لازم به‌ منظور ایجاد زنجیره تولید و فراهم کردن زمینه‌های مورد نیاز واردات و صادرات محصولات کشاورزی، چهار هکتار زمین در شهرستان خانمیرزا اختصاص یافت.

وی با اعلام آمادگی بخش خصوصی برای راه‌اندازی پایانه صادراتی کشاورزی در شهرستان خانمیرزا افزود: با راه‌اندازی این طرح زمینه بهبود وضعیت معامله، صادرات و واردات محصولات کشاورزی، باغی، صیفی، تولیدات گلخانه‌ای و فرآورده‌های دامی فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتاحی تصریح کرد: با این اقدام می‌توان انواع تولیدات بخش کشاورزی را به‌صورت شبکه‌ای در اختیار مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی قرار داد.

وی یادآور شد: هم‌اکنون تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، تولیدات خود را با کمترین قیمت در بازار به‌فروش می‌رسانند و این در حالی است که همین محصولات با قیمت بسیار بالایی در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: راه‌اندازی پایانه‌های صادراتی کشاورزی می‌تواند انواع محصولات کشاورزی را به‌صورت مستقیم از تولید به مصرف ارائه دهد و حضور واسطه‌ها و دلالان در این مسیر را کاهش دهد.

فتاحی گفت: راه‌اندازی پایانه صادراتی در شهرستان خانمیرزا با مزیت‌هایی شامل ساماندهی و تسهیل صادرات، بهبود مبادله‌های گمرکی، کاهش هزینه‌های حمل و نقل، توسعه صادرات، ایجاد رقابت سالم بین تولیدکنندگان بخش کشاورزی، کاهش واسطه‌ها، هم‌افزایی برای قدرت صادراتی استان، ایجاد بازار صادراتی بین استان‌های فلات مرکزی ایران و بنادر جنوب غرب و جنوب کشور، ایجاد بازارچه‌های توزیع و خروج کالا و کمک به زنجیره‌های تولید بخش کشاورزی انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی با گردش اقتصادی ۸۰ هزار میلیارد ریال در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.

آلونی مرکز شهرستان خانمیرزا در ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با افزون‌بر ۹۷۹ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری سرمایه گذاری وزارت جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری شهرستان خانمیرزا محصولات کشاورزی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۷۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان

صادق برزگر، ناظر گمرکات گیلان از صادرات ۱۰۵ هزار و ۶۱۸ تن کالای اساسی به ارزش ۵۱ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۹۲۶ دلار از ابتدای امسال تاکنون به کشور‌های همسایه از طریق گمرکات این استان خبر داد.

او با بیان اینکه این کالا‌ها شامل محصولات کشاورزی، معدنی و غذایی است، افزود: محصولات کشاورزی شامل انواع میوه، کیوی، سیب، پرتقال و سبزیجات و محصولات معدنی هم شامل سیمان، سنگ، نمک و شیشه بوده است. 

به گفته ناظر گمرکات گیلان، محصولات شیمیایی، پلاستیکی و صنایع غذایی شامل بیسکوییت، کلوچه، رب گوجه و کنسانتره نیز در این مدت به دیگر کشور‌ها صادر شده است.

برزگر مقصد کالا‌های صادراتی را کشور‌های هند، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، اوکراین، ترکمنستان و بلاروس اعلام کرد.

او تصریح کرد: این مقدار کالا از نظر وزن ۳ درصد و از نظر ارزش یک درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • پایانه صادراتی قوی برای زنجیره ارزش کشاورزی مازندران نداریم
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان