Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@23:08:28 GMT

زخم کاری کرونا به اشتغال

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۷۳۲۲

زخم کاری کرونا به اشتغال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، در این میان بیشترین سهم از اشتغال جدید به بخش ساختمان تعلق گرفته است. در مقابل بیشترین ریزش اشتغال دوره کرونا به بخش کشاورزی تعلق داشته که ۳۷۴ هزار نفر از شاغلان خود را در بهار سال قبل از دست داده و در بهار امسال نیز ۱۴ هزار نفر از شاغلان آن کم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش ساختمان اقتصاد ایران در بهار امسال ۳۸۱ هزار نفر شاغل جدید جذب کرده است. تعداد کل شاغلان این بخش حتی از بهار ۱۳۹۸ نیز ۳۳ هزار نفر بیشتر شده و با رشد ۱۱ درصدی به ۳ میلیون و ۳۳۱ هزار نفر رسیده است. از نکات قابل‌تأمل در بازار کار بهار امسال این است که باوجود کمرنگ شدن اثرات کرونا بر بازار کار و اشتغال، همچنان بخشی از گروه‌های شغلی به دلایلی نظیر اشباع بازار یا کاهش تقاضا به‌دلیل جهش قیمت با استمرار در ریزش شاغل مواجه شده‌اند. از این دسته، می‌توان به گروه شغلی تولید منسوجات اشاره کرد که در بهار ۹۹ و اوج کرونا ۱۳۶ هزار نفر از شاغلان خود را از دست داده و در بهار امسال نیز ۲۱ هزار نفر از تعداد شاغلان این گروه کاسته شده است. ازجمله دلایل ریزش ۲۲.۵ درصد اشتغال این حوزه، می‌تواند کاهش قدرت خرید جامعه و افت میزان خرید پوشاک توسط مردم باشد.

همچنین در فصل بهار ۳ سال اخیر، تعداد شاغلان حوزه چاپ و نشر به‌شدت کاهش پیدا کرده و از ۵۴.۴ هزار نفر به ۳۶.۱ هزار نفر رسیده که از افت ۳۳.۶ درصدی حکایت دارد. مجازی شدن آموزش در دوره کرونا و کاهش استفاده از نشریات در این دوره از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند در این ریزش شدید اشتغال مؤثر باشد. از سوی دیگر اشتغال هتل و رستوران نیز در دوره شیوع کرونا با ریزش ۱۱۶ هزارنفری ‌ مواجه شده و ۳۱.۲ درصد شاغلان این گروه بیکار شده‌اند.

کد خبر 625685 برچسب‌ها اشتغال

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اشتغال هزار نفر بهار امسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۷۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) با ریزش ۳۳۹.۵۴ واحدی به ۲,۲۸۰,۷۳۲.۲۴ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۳۹۸.۸۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۶۲۲.۸۷۶ میلیارد سهم بود که طی ۳۶,۲۹۰ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۴,۸۲۹.۵۵۴ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۸۰۲,۵۶۹.۰۲۷ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6092751 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • تقویت کننده موی مردانه
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • درمان گیاهی ریزش مو
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت