Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر انسیه خزعلی روز پنجشنبه در نشست با سازمان های مردم نهاد حوزه زنان و خانواده که در دفتر معاونت امور زنان و خانواده برگزار شد، با اشاره به اینکه سازمان های مردم نهاد با جان و دل بر روی نیازهای جامعه متمرکز و حرکت می کنند و در حوزه زنان، برای از بردن تبعیض ها، در جهت ارتقای وضعیت زنان تلاش می کنند، اظهار داشت: نشست با این سازمان ها، زیباترین شروعی است که در سمت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری می توانیم داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم همراه ما باشند و دست در دست هم و با اتفاق نظر بر روی مشترکات از همه گروه ها، اقشار و جناح ها در این مسیر مبارک گام برداریم.

معاون رئیس جمهوری با یادآوری این موضوع که جایگاه سمن ها در دولتی که به نام وشعار دولت مردمی شناخته شده بالا است، تصریح کرد: سمن ها که سازمان های داوطلبانه غیرسیاسی، غیردولتی و عام المنفعه هستند دارای ویژگی های حرکت مردمی هستند و امیدواریم این حرکت گسترش پیدا کند و در سال های آینده شاهد آن باشیم که این سازمان ها به عنوان یک سرمایه اجتماعی که می تواند تسهیل گر باشد، مشکلات را از نزدیک حس کند، مطالبه گر و ناظر  باشد، کمک کار دولت باشند.

خزعلی افزود: تا آنجا که دولت بتواند به دست همین مردم که این تشکل ها و سازمان ها را ایجاد کرده اند حرکت کند. این سازمان های مردم نهاد باید بر وعده ها و برنامه هایی که دولت داده ناظر باشند و چگونگی اجرای آن را متذکر شوند؛ همچنین نصیحت کننده و خیرخواه باشند و اشکالات آن را بگویند و به خوبی مشکلات را به دولت منتقل کنند و در واقع نظارت بر کار دولتمردان داشته باشند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه سازمان های مردم نهاد  نه تنها باید در کنار دولت بلکه پیشرو و جلوتر از حاکمیت حرکت کنند، خاطرنشان کرد: دولت هم در بحث محرومیت زدایی حمایت کننده این سازمان ها است.

وی افزود: شعار معاونت امور زنان و خانواده عدالت فراگیر است؛ عدالتی که بتواند در همه بخش ها و در میان همه اقشار اهدافی را برای ارتقای زنان دنبال کند. این عدالت فراگیر اختصاص به بخش کوچکی از مسایل زنان ندارد بلکه همه مسایل سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی را شامل می شود.

خزعلی با تاکید بر اینکه معاونت امور زنان از همه برنامه ها تا حدی که بتواند استقبال و حمایت مادی و معنوی می کند، گفت: در این جا، باید از همه عزیزانی که در این معاونت مسوولیت داشتند و حرکت های خوبی را انجام داده اند تشکر کنم که توانستند این سمن ها را به رشد برسانند. همچنین جا دارد که از همه کسانی که مدعی حقوق زن هستند به میدان بیایند و توانمندی های خود را به منصه ظهور برساند و ما هم با رغبت و با آغوش باز از آنان استقبال می کنیم.

برچسب‌ها معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده سازمان های مردم نهاد انسیه خزعلی بانوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده سازمان های مردم نهاد انسیه خزعلی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده سازمان های مردم نهاد انسیه خزعلی بانوان سازمان های مردم نهاد امور زنان و خانواده معاونت امور زنان سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۷۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسیه خزعلی توضیح داد؛ طرح زیست عفیفانه در حوزه حجاب و عفاف چیست؟

انسیه خزعلی، در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره اقدامات معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در حوزه حجاب و عفاف، گفت: طرح زیست عفیفانه با عنوان زندگی و بالندگی در این معاونت پیگیری می‌شود و مربیانی از سراسر کشور با همکاری آستان قدس رضوی آموزش می‌بینند تا به والدین آموزش‌های لازم را دهند.

وی افزود: تاکنون چهار دوره آموزشی برگزار شده است که این مربیان ابتدا برای والدین و در ادامه برای دانش آموزان آموزش‌ها را ارائه خواهند داد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری تصریح کرد: هویت دختران و کمک به مهارت آموزی دانش آموزان در حوزه‌های سبک زندگی از دیگر برنامه‌های معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری است که در حال انجام است.

خزعلی با اشاره به طرح‌هایی که این معاونت با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیری می‌کند، گفت: از آنجا که معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری دستگاه اجرایی نیست، بیشتر در حوزه قانون‌گذاری و سیاستگذاری فعالیت می‌کند و طرح‌هایی را با همکاری وزارت علوم در کمیسیون‌های مرتبط مجلس پیگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از زنان سرپرست خانوار از دیگر برنامه‌هایی است که طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری پیگیری می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • دشمن به دنبال تأثیرگذاری بر قوه تشخیص و شناخت مردم است
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • کنعانی: آهِ کودکان و زنان غزه وجدان‌های بیدار را به حرکت درآورده است
  • انسیه خزعلی توضیح داد؛ طرح زیست عفیفانه در حوزه حجاب و عفاف چیست؟
  • خزعلی ابعاد «طرح زیست عفیفانه» را تشریح کرد
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود