Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@02:39:46 GMT

محکومیت مدیر یک موسسه حقوقی در یزد

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۰۷۰۴

محکومیت مدیر یک موسسه حقوقی در یزد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مجید فرهمند زاده رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: در پی وصول شکایاتی در خصوص سودجویی فردی با استفاده از عنوان وکیل رسمی دادگستری، موضوع در دستور کار حفاظت و اطلاعات دادگستری استان قرار گرفت.

او افزود: در بررسی صورت گرفته مشخص شد فرد مورد نظر از وکلای دادگستری نبوده و با استفاده از عدم آگاهی مراجعین و آشنایی نسبی به امور حقوقی و ارتباطاتی که با برخی از وکلا داشته توانسته با تظاهر به حرفه وکالت، اقدام به کسب منافع نامشروع نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهمند زاده اظهار داشت: با بررسی‌های تکمیلی مشخص شد این فرد با ثبت موسسه حقوقی و با مشارکت یکی از وکلا اقدام به تاسیس دفتر نموده و از طریق برخی اقدامات متقلبانه از جمله استفاده از آرم و پرچم کانون وکلا و شرکت در گردهمایی صنفی این قشر و انتشار تصاویر خود با اعضاء کانون در صفحات اجتماعی، اقدام به فریب سوژه‌های خود نموده است.

او بر لزوم هوشیاری وکلا در مواجهه با اینگونه اقدامات و سوء استفاده برخی افراد سودجو در استفاده از عنوان وکیل، تصریح کرد:  در موضوع مؤسسه حقوقی مورد بحث یکی از وکلای کانون وکلای استان یزد با استقرار در دفتر موسسه و در اختیار گذاشتن قرارداد و وکالت نامه سفید امضاء به متهم در ارتکاب بزه مداخله در امر وکالت مساعدت نموده که در نهایت و پس از سیر مراحل قانونی مدیرعامل موسسه به جرم مداخله در امر وکالت و وکیل مذکور نیز به جرم معاونت در این جرم محکوم و رأی محکومیت صادره نیز قطعی گردیده است.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری بر برخورد قاطع و قانونی دستگاه قضایی به منظور حفظ آرامش روانی جامعه حقوقی استان تأکید کرد و گفت: انتظار است برخی اعضای صنفی حِرَف مختلف، شرافت، شأن و اعتبار شغلی خود را فدای مطامع دنیوی نکرده و در راستای حفظ و ارتقای جایگاه و اعتبار شغلی و سرمایه اجتماعی تلاش کنند و به خود اجازه ندهند که برخی از افراد سودجو و فرصت طلب با اقدامات مجرمانه خود به اعتبار یک صنف لطمه وارد کنند.

فرهمند زاده دقت بیشتر شهروندان در استفاده از وکیل و یا هر نوع فعال حرفه‌ای در صنوف مختلف را خواستار شد و بیان داشت: مردم باید بدانند صِرف استفاده از یک میز و ملزومات اداری و یا برخی تجهیزات تشریفاتی صنوف نمی‌توان اعتماد کرد بلکه باید پروانه کسب و یا جواز کار را رؤیت کرد و حتما از مراجع ذیربط استعلام گرفت.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضائیه دستگاه قضا حقوق شهروندی محکومیت مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۰۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بابک زنجانی آزاد هم می‌شود؟/ توضیحات وکیل

به گزارش خبرآنلاین، وکیل بابک زنجانی گفت: با عنایت به اینکه بیش از ۱۰ سال از مدت گذراندن مدت حبس می‌گذرد مطابق قوانین و مقررات موکل امکان بهره‌مندی از آزادی مشروط را داراست.

رسول کوه‌پایه‌زاده در گفتگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی اظهار کرد: خوشبختانه مطابق دادنامه قطعی صادره از سوی شعبه ۳۸ دیوان عالی کشور که صراحتاً اعلام نموده است چنانچه موکل آقای بابک زنجانی بتواند بدهی خود را پرداخت نماید مستحق بهره‌مندی از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی می‌باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه اموال مربوطه به کشور مسترد گردیده و بدهی کاملاً تسویه شده است با درخواست دادگستری کل استان استان تهران و تایید ریاست محترم قوه قضاییه رهبر معظم انقلاب با درخواست عفو موکل موافقت فرمودند و مجازات اعدام به ۲۰ سال حبس تقلیل یافت.

وکیل بابک زنجانی بیان کرد: اینک با عنایت به اینکه بیش از ۱۰ سال از مدت گذراندن مدت حبس می‌گذرد مطابق قوانین و مقررات موکل امکان بهره‌مندی از آزادی مشروط را داراست و دوران تحمل زندان به پایان رسیده است.

٤٧٢٣٦

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901325

دیگر خبرها

  • نکات حقوقی و قوانین مربوط به دیه
  • جرم معلم بلاگرها چیست؟ + فیلم
  • واکنش وکیل زنجانی به نقض حکم اعدام موکلش
  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • بابک زنجانی آزاد هم می‌شود؟/ توضیحات وکیل
  • محکومیت سرکوب دانشجویان معترض به نسل کشی در غزه+ فیلم
  • محکومیت سرکوب دانشجویان معترض به نسل کشی در غزه + فیلم
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود