Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: در حال حاضر هماهنگی با وزارت نفت برای تکمیل مخازن سوخت مایع نیروگاه‌ها در حال انجام است تا مشکلی در فصل زمستان ایجاد نشود.

وی ادامه داد: سال گذشته به دلیل افزایش مصرف گاز در بخش خانگی، محدودیت‌هایی در تامین برق به وجود آمد که امید است امسال با تامین سوخت گاز کافی، برق بخش‌های مختلف کشور تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: حدود ۹۰ درصد تولید برق کشور از طریق نیروگاه‌های حرارتی تامین می‌شود که با توجه به آنکه این نیروگاه‌ها از سوخت گاز یا مایع استفاده می‌کنند، هر گونه محدودیت در تامین سوخت رسانی به نیروگاه‌ها منجر به کاهش تولید نیروگاه‌های حرارتی و در نتیجه محدودیت در تامین برق خواهد شد.

رجبی مشهدی ادامه داد: هماهنگی‌های خوبی با وزارت نفت در خصوص تامین سوخت نیروگاه‌ها در حال انجام است.

بررسی‌های نشان می‌دهد به دلیل افزایش مصرف گاز خانگی در زمستان و کاهش گازرسانی به نیروگاه‌ها و صنایع، حتی با وجود تعهد ۵۰ میلیون متر مکعبی تخصیص سوخت مایع، زمستان امسال کمبود سوخت نیروگاه‌ها قابل پیش‌بینی است.

بررسی‌های نشان می‌دهد تعهد روزانه تحویل سوخت مایع به نیروگاه‌ها معادل ۵۰ میلیون لیتر در روز است. بخشی از این ۵۰ میلیون لیتر از مخازن ذخیره‌سازی نیروگاه‌ها که در تابستان پر شده تامین می‌شود و بخشی دیگر روزانه به نیروگاه‌ها تحویل خواهد شد.

بنابراین حتی اگر در زمستان، گاز تحویلی به نیروگاه‌ها روزانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب در روز باشد، باز هم نیروگاه‌ها با کمبودی معادل ۵۰ میلیون لیتر سوخت در روز برای استفاده از همه ظرفیت خود روبه‌رو خواهند بود.

در پنج ماهه ابتدایی امسال روزانه ۱۸ میلیون لیتر گازوئیل به نیروگاه‌ها تحویل شده و این در حالی است که مصرف در این بازه زمانی روزانه ۱۲ میلیون لیتر برآورد می‌شود. در هفت ماهه بعد سال اما در حالی که مصرف به ۳۲ میلیون لیتر در روز می‌رسد، تحویل گازوئیل ۲۹ میلیون لیتر خواهد بود که این تراز منفی از محل ذخیره گازوئیل در پنج ماهه ابتدایی سال در نیروگاه‌ها تامین خواهد شد.

مصرف نفت کوره نیز در حالی که در پنج ماهه نخست سال در نیروگاه‌ها روزانه بین سه تا چهار میلیون لیتر بوده، در زمستان به ۱۸ میلیون لیتر در روز می‌رسد.

پربیننده ترین قیمت محصولات ایران خودرو امروز ۱۴۰۰/۶/۱۸ قیمت جدید انواع پژو + جدول رانا پلاس ۲۷۳ میلیون تومان شد + جدول احتمال استخدام کارنامه سبزها در آموزش و پرورش هست؟ چرا کانون سردفتران اصرار به تنظیم سند خودرو در دفترخانه دارد؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سوخت نیروگاه ها میلیون لیتر تامین سوخت ۵۰ میلیون خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۷۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرگ پرویزخان

سردار مهدی حاجیان شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مأموران انتظامی قصرشیرین در گشت زنی‌های هدفمند خود حوالی گمرک پرویزخان و سطح حوزه این شهرستان، موفق به شناسایی تعدادی وسایل نقلیه حامل سوخت قاچاق و محل دپو آن شدند.

وی افزود: در بازرسی‌های انجام گرفته از وسایل نقلیه توقیفی و همچنین محل‌های دپو، ۹۰ هزار و ۳۱۹ لیتر انواع سوخت قاچاق از جمله بنزین و گازوئیل کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ارزش محموله‌های سوختی قاچاق کشف شده را طبق نظر کارشناسان ۲۰ میلیارد و ۷۷۳ میلیون ریال عنوان کرد.

سردار حاجیان بیان کرد: در این راستا چهار نفر نیز دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: برخورد با پدیده قاچاق خصوصاً قاچاق سوخت و افراد قاچاقچی از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه طی سال جاری است.

کد خبر 6097228

دیگر خبرها

  • کشف دو محموله سوخت قاچاق در خوزستان
  • کشف بیش از ۱۲۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • تابستان منهای خاموشی
  • کشف ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرگ پرویزخان
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • بیش‌از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در کشور توزیع شد
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود