Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، فصل جدید مسابقه «سیم آخر» از امشب جمعه ۱۹ شهریور روی آنتن شبکه سه می رود. 

ضبط این مسابقه با اجرای رضا رشیدپور و تهیه کنندگی و کارگردانی محمدرضا رضاییان از روز گذشته آغاز شده است و قرار است در سه روز پایانی هفته روی آنتن برود. 

در فصل جدید دکور و فضای مسابقه کاملا تغییر کرده است و شرکت کنندگان غیر از انفجار بمب با یک سقوط آزاد هم مواجه می شوند! 

در فصل جدید تعداد گروه های شرکت کننده در مسابقه نیز بیشتر شده است و هر گروه با شیوه های مختلفی از مراحل مسابقه حذف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ساختار این فصل از مسابقه با تغییرات جدید و اضافه شدن مراحل متعدد، ریتم تندتری پیدا کرده است.

همچنین در استودیوی مسابقه شرایط برای حضور تماشاگر هم فراهم است و جایگاه تماشاگران نیز تعبیه شده است با این حال هنوز قرار نیست تماشاگران در زمان ضبط مسابقه حضور داشته باشند و عوامل تابع شرایط جدید اعلامی توسط ستاد کرونا هستند.

این مسابقه هر هفته سه شب چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه حوالی ۲۲:۳۰ روی آنتن می رود. 

«سیم آخر» در ویژه برنامه نوروزی که فروردین ماه سال جاری روی آنتن رفت، با یک تغییر ساختاری و رویکرد رقابتی توانست به جایگاه اول مسابقات تلویزیونی در نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما برسد. 

مجموعه مستند تنهایی

مجموعه مستند تنهایی این جمعه این هفته ساعت ۲۳ با مستند مادرانه ای برای ایل با موضوع بومگردی در محیط زیست پخش می‌شود . 

حیدری استاندار استان فارس پس از حضور در استودیو برنامه درنگ تنهایی شبکه یک درباره مجموعه مستند تنهایی، گفت: مستند تنهایی مجموعه ای است که واقعیت های محیط زیست ایران را کاملا کارشناسی شده دیده و مجموعه قوی و بسیار خوبی است و جای چنین برنامه هایی در رسانه ملی که خصوصا ارائه راهکار علمی هم می کند خالی بود. البته درباره استودیوی درنگ تنهایی با فرض اینکه این برنامه ارائه راهکار می کند و مناظره نیست پیشنهاد می کنم میهمان ها از نظر سلسله مراتبی به صورت هم سطح در مقابل هم انتخاب شوند بهتر است، اما روند و رویکردم را نسبت به این برنامه مثبت ارزیابی می کنم و همین بسیار ارزشمند است.

وی درباره تاثیر این برنامه بر مباحث و مشکلات محیط زیستی گفت: با اینکه درنگ تنهایی برنامه خوبی است و جایگاه خودش را نیز میان مخاطبان خصوصا در استان فارس که من از آن مطلع هستم باز کرده، اما پخش مستندهای تنهایی بسیار به آن، در سطوح مختلف سیاسی، اجرایی و تصمیم گیری در سطح کلان کشور کمک حال خواهد بود چرا که شاید متکلم وحده بودن و پیام مستقیم دادن خیلی اثرگذار نباشد و این مستند ها هستند که بسیار موثرترند تا اینکه یک کارشناس و مسئول بیاید و این مباحث را مطرح کند. البته این به معنی این نیست که چنین برنامه ای مهم نیست بلکه منظور من مکمل بودن مجموعه مستند تنهایی با برنامه استودیویی تحلیلی درنگ تنهایی هست که سبب شده تا این حد کل این مجموعه اثرگذار بوده و گیرایی عمومی اش بالا باشد. برنامه هایی اینچنینی برای تلویزیون ما ضروری و لازم هستند. 

وی افزود: رویه ای که در کشور ایجاد شده این است که مردم به حرف های مسیولین خیلی گوش نمی دهند. اما آنچه در فیلم می بینند بیشتر اثرگذار است و مخاطب را جذب می کند.
این مجموعه ۱۴ قسمتی به کارگردانی سعید نبی و مریم خدیوی با موضوعات محیط زیستی و اجتماعی جمعه ها روی آنتن می رود. 

فیلمبرداری این مجموعه در پنج استان خوزستان، گلستان، مازندران، گیلان و تهران صورت پذیرفته و تولید آن از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و پنج سال به طول انجامیده است. ریزگردها، آب و خشکسالی، تالاب های شادگان و هور العظیم، شکارچیان، محیط بانان، جنگلبانان، جنگل نشینان و آلودگی هوا از موضوعات این مجموعه مستند هستند. 

بررسی تأثیر موسیقی بر روی آثار نمایشی 

برنامه امشب «پرانتز باز» از موزه بتهوون به روی آنتن رادیو نمایش می رود و نام برنامه این هفته از فیلم «دل شدگان » الهام گرفته شده است؛همچنین این برنامه قصد دارد با اجرای گردشی در مکان های مختلف فرهنگی ، آن را به مردم معرفی کند.

«پرانتز باز»کاری از گروه برنامه های مستندو ترکیبی رادیو نمایش، جمعه نوزدهم شهریور ماه به تهیه کنندگی مارال دوستی، اجرای نیما رئیسی و با حضور علیرضا بهرامی، فرانک آرتا، نغمه دانش و بابک چمن آرا، کارشناسان برنامه، ساعت ۲۱:۰۰ الی ۲۳:۰۰ از آنتن رادیو نمایش پخش می شود.

برچسب‌ها صدا و سیما رضا رشیدپور شبکه سه سیما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صدا و سیما رضا رشیدپور شبکه سه سیما صدا و سیما رضا رشیدپور شبکه سه سیما مجموعه مستند تنهایی روی آنتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۷۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کُر کوهستان» روی آنتن شبکه دو می‌رود/ روز‌های نفسگیر در چهارمحال و بختیاری

قسمت دوم از فصل دوم مجموعه مستند «پا به ماه» با عنوان «کُر کوهستان» امشب چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه به روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، قسمت دوم از فصل دوم مجموعه مستند «پا به ماه» با عنوان «کُر کوهستان» به کارگردانی امیرحسین اسیوند امشب چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

«کُر کوهستان» به تهیه کنندگی مهدیه سادات محور روایتی از خانمی باردار عشایر نشین است که در روستایی صعب العبور در استان چهارمحال و بختیاری زندگی می‌کند و برای تولد نوزاد با چالش‌های رو به رو می‌شود.

فصل اول این مجموعه مستند از شبکه سه سیما و افق پخش شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

فصل دوم «پا به ماه» چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود و همچنین تکرار آن پنجشنبه‌ها از شبکه مستند ساعت ۱۸ و جمعه‌ها ساعت ۹ از شبکه دو پخش خواهد شد.

«پا به ماه» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که در خانه «هنری رسانه‌ای دیما» تولید شده است.

عوامل این مستند عبارتند از: تهیه کننده: مهدیه سادات محور، کارگردان و مجری طرح: امیرحسین اسیوند، صدابردار و صداگذار: محمدرضا امین آبادی، تصویربرداری و تدوین: امیرحسین اسیوند، مدیر تولید: مهدی امینی، تحقیق و پژوهش: سمانه امینی، عکاس: مهدی طاهری

دیگر خبرها

  • ورزشی‌های ششم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟
  • ورزشی‌های پنجم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • «کُر کوهستان» روی آنتن شبکه دو می‌رود/ روز‌های نفسگیر در چهارمحال و بختیاری
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست
  • بررسی بحران بورس در «ناامیدی سم است»/ ساخت مجموعه مستندی درباره صنعت خودرو در ایران
  • ورزشی‌های چهارم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان