Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، حجت اسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی در نماز جمعه این هفته ساری افزود :گلایه زیادی از اقشار مختلف به خصوص معلولان استان در استفاده از اماکن عمومی در شهرها وجود دارد ، در حالی که طبق قانون همه مسئولان مرتبط به ویژه استانداری ،نظام مهندسی ساختمان و شهرداری ها باید به این موارد توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که شهرداری ها باید به استفاده های عمومی و امکانات از سوی همه شهروندان توجه کنند، ادامه داد: توجه به رعایت حق و حقوق شهروندی معلولان در جامعه در استفاده از امکانات عمومی مهم است ، شهرداری ها باید در ساخت و سازهای اماکن عمومی به همه این موارد در صدور پروانه پایان کار توجه کنند.

امام جمعه ساری بیان داشت: گلایه زیادی در این بخش از شهروندان مازندران وجود دارد و برای حل این مشکلات باید برنامه ریزی دقیقی تهیه و عملیاتی شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران توجه به مستضعفان به عنوان یک اصل محوری ارزش های انقلاب ضروری است ، گفت: مسئولان بدانند مشروعیت پست هایی که در اختیار می گیرند ، توجه به جامعه مستضعفان است .

محمدی لائینی در بخش دیگری با بیان این نکته که برای رشد جامعه توجه به توسعه علم ضروری است ، گفت: داشتن اهتمام  ویژه به نخبگان  ودانشمندان ضروری است .مستضعف همیشه بی پولی و قدرت مالی نیست ، بلکه برخی ها  همانند معلولان که مشکلات جسمی دارند  مستضعف محسوب می شوند. 

مناسب سازی محیط را برای تمامی افراد جامعه آماده می ­کند تا بتوانند در جامعه حضور داشته باشند. جمعیت هدف مناسب سازی، کل جامعه از جمله افرادی را دارای معلولیت جسمی - حرکتی ،‌ سالمندان ، زنان باردار ، کودکان و دیگر افرادی که به نحوی با شرایط موجود و معمول مشکل دارند ، شامل می شود. مناسب سازی با توانمندسازی معلولان ارتباط مستقیم دارد . اگر مناسب سازی انجام شود امکان و شرایط برای خوداتکایی و استقلال نسبی مالی و شغلی و حرکتی معلولان فراهم می شود و افزایش اعتماد به نفس معلولان را در پی خواهد داشت.
در استان مازندران بیش از ۶۶ هزار معلول شناسایی شده اند . بخش زیادی از افراد این جامعه متاسفانه به دلیل بی توجهی به مناسب‌سازی از بسیاری خدمات محروم هستند. این افراد نه تنها در بخش های اداری ، بلکه بر حوزه اجتماعی و عمومی مانند تردد عادی درسطح شهر نیز مشکل جدی دارند . ۲۵ هزار تن از معلولان مازندران دارای معلولیت جسمی و حرکتی هستند و حدود ۲۰ هزار نفر هم کم بینا و نابینا محسوب می شوند. در واقع جمعیت معلولان مازندران در همین دو بخش ۴۵ هزار نفر و معادل جمعیت چندین شهر کوچک استان است.

امام جمعه ساری به سالروز حادثه ۱۱سپتامبر اشاره کرد و گفت: آمریکا پس ازاین حادثه دنیا را ۲ قطبی کرده است و رسما اعلام کردند که کشورهایی که با ما هستند دوست و کشورهایی که با ما نیستند، دشمن هستند ، اشغال افغانستان ، عراق ، سوریه و دیکر کشورهای منطقه با هدف از بین بردن تروریسم صورت گرفت در حالی که به اذعان خودشان ،تولید کننده تروریسم خوشان هستند.

وی ادامه داد: القاعده و داعشی ها را خودشان بوجود آوردند ،حضور ۲۰ ساله در افغانستان جز ویرانی و کشته شدن افراد بی گناه و پسرفت های این کشورها عایدی نداشته است،هزینه ۳۰۰میلیون دلاری روزانه آنان در این کشور فایده ای جزء کشتار و ویرانی نداشته است. طبق آمار ۲۵۰ هزار افراد غیر نظامی افغانی در این سال ها کشته شدند و در این مدت حضورشان تولید و توزیع  مواد مخدر را دوچندان کردند.

محمدی لائینی گفت: به رغم این که نتایج بدبختی های حضور آمریکائیان بر همگان مسجل شده است اما همچنان برخی ها در داخل کشور پادوی آمریکائیان،  غربیان و در واقع غرب زده هستند.دلبستن و آویزان شدن به قدرت های استکباری دردی را دوا نمی کند .

وی تصریح کرد: تجربه هشت سال دولت های یازدهم و دوازدهم نشان داد که نمی شود با قدرت استکباری به ویژه آمریکا اعتما کرد ، خوشبختانه دولت سیزدهم دولتی خط انقلابی است که  اعتماد به خود و ملت را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است و طبق منویات مقام معظم رهبری حرکت می کند ،یعنی در عین مذاکره و تعامل با دنیا  ؛حل مشکلات داخل کشور را در اربتاط بی قید و شرط با آمریکا را گره نزده است، یقین کنید اگر جزء این باشد خیانت به انقلاب اسلامی است.   

برچسب‌ها ساری مازندران نماینده ولی فقیه مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری مازندران نماینده ولی فقیه مازندران ساری مازندران نماینده ولی فقیه مازندران مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۷۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند

امام جمعه شهرستان میاندوآب گفت: از مسئولان درخواست داریم تا نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بسزایی داشته و مردم نیز توصیه‌ها و هشدارها را جدی بگیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده ظهر امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان میاندوآب با اشاره به سالروز فتح اندلس، اظهار کرد: مسلمانان ۸ قرن در اندلس حکومت کردند ولی برخی عوامل سبب شکست مسلمانان آندلس شد.

وی با بیان اینکه ثبات و امنیت و پیشرفت هر جامعه با اتحاد و همدلی است، افزود: نخستین عامل پیروزی مسلمانان در اندلس اتحاد و همدلی بود و عامل دوم اخلاق، دین و ایمان بود؛ اندلس کشوری مسلمان بود که دشمنان اسلام منیت، خودبرتربینی و اختلاف و ابتذال فرهنگی و فساد را در آن ترویج کرده و سبب نابودی آن شدند.

امام جمعه شهرستان میاندوآب با بیان اینکه فساد و فرهنگ غربی در جامعه اندلس ترویج شد، تصریح کرد: در هر جامعه‌ای فساد و اختلاف باشد آن جامعه به سمت انحطاط و نابودی کشانده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید در جامعه اسلامی بی‌تفاوت باشیم، عنوان کرد: نباید دچار روزمرگی شده و برنامه‌ای نداشت، بلکه باید حواس خود را جمع کرد و هوشیار بود و این را در نظر داشت که دشمن هیچگاه دست از تلاش برنمی‌دارد و همواره به دنبال دستیابی به اهدافش است.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه دشمنان این را بدانند که ایران، اندلس نیست و ویژگی‌های متفاوت از اندلس دارد، گفت: حکومت ایران اسلامی مبتنی بر مردم بوده و مردم پا به کار با رهبری صالح همواره توطئه‌های دشمنان را نابود کرده‌اند.

وی تصریح کرد: باورهای دینی و اعتقادات راسخ درونی مردم ایران اسلامی، سبب حفظ این جامعه و حکومت اسلامی می‌شود و روزبه‌روز این باورها را تقویت می‌کنیم تا به بلای اندلس دچار نشویم.

امام جمعه شهرستان میاندوآب با تأکید بر اینکه علم از مؤلفه‌های قدرت است، اظهار کرد: «العلم سلطان» محور درس‌های تاریخ اندلس است و اگر بخواهیم به قدرت دست یابیم و دشمنان را مأیوس کنیم باید قله‌های علم و دانش را فتح کرد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت شهید مطهری و آغاز هفته معلم و تبریک این هفته به معلمان، افزود: شهید مطهری یک اسلام‌شناس کامل و الگوی جهاد تبیین بود.

وی افزود: باید مانند شهید مطهری، جهاد تبیین راه انداخت و حق و حقیقت را گفت و در جامعه بصیرت‌افزایی کرد؛ اسلام‌شناسی، زمان‌شناسی، جریان‌شناسی، دشمن‌شناسی و دشمنی شناسی از ویژگی‌های بارز شهید مطهری بود.

امام‌جمعه میاندوآب با اشاره به‌روز ایمنی و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: از مسئولان درخواست داریم تا نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بسزایی داشته و مردم نیز توصیه‌ها و هشدارها را جدی بگیرند.

وی در پایان روز کار و کارگر را به‌تمامی کارگران و روز فرهنگ پهلوانی را نیز به ورزشکاران و باستانی‌کاران تبریک گفت.

کد خبر 748101

دیگر خبرها

  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • غیرت؛ دگرگونی عقلانی
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل را اثبات کرد
  • مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان