Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین در مراسم تکریم و معارفه ائمه جمعه قدیم و جدید کاشمر که با حضور مسئولان و نمازگزاران جمعه در فضای باز آستان مقدس امامزاده سید حمزه برگزار شد، امام‌جمعه را فرمانده قرارگاه فرهنگی شهر دانست و افزود: تمام مراکز و مجموعه‌ها اعم از حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فرهنگی، امور مساجد، هیئات مذهبی و نهادهایی که در حوزه فرهنگی و مسائل اجتماعی فعالیت دارند باید حول مدیریت فرمانده قرارگاه جمع شوند و به امور مربوطه بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه امام‌جمعه به‌عنوان فرمانده این قرارگاه قبل از اینکه بخواهد دستوری بدهد باید خودش جلودار این لشکر حرکت کند، فسادستیزی به‌دوراز اشرافی‌گری را از ویژگی ائمه جمعه دانست و ابراز کرد: در قرارگاه فرهنگی باید علاوه بر اینکه کار فرهنگی انجام می‌شود، کارها به‌صورت عملیاتی، دقیق و درست باشد و در این راستا ضرورت دارد شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه به خودش بیاید و کارهای بزرگ‌تری انجام دهد.

وی با اذعان به اینکه ائمه جمعه می‌توانند با مدیریت، راهنمایی و برنامه‌ریزی وضعیت یک شهر را متحول کنند، اظهار کرد: امام‌جمعه جدید کاشمر روزگاری در منطقه ریگان استان کرمان در اسارت گروهک تروریستی ریگی بوده است و جزو آزاده‌ها محسوب می‌شود دارای سوابق خوبی درزمینهٔ کار، فعالیت و تلاش است. و همواره در راستای وظایف محوله، پرکار بوده است.

نیک‌بین با اشاره به اینکه فسادستیزی جزو اصلی‌ترین موارد و امربه‌معروف و نهی از منکر باید از ویژگی‌های نماز جمعه باشد، یادآور شد: از برخی ائمه جمعه در کشور خداحافظی می‌کنند و مطرح می‌شود چون فردی پرکار و فسادستیز بوده، برکنار شده است و این مهم در شهرستان‌های اطراف تهران در حال رخ دادن است.

وی بابیان اینکه علاوه بر جدی گرفتن چنین موضوعاتی، نباید بگذاریم رسانه‌ها به این  موارد بپردازند، خاطرنشان کرد: در کنار انتصاب جوانان جدی و پرکار به‌عنوان ائمه جمعه باید از وجود ائمه جمعه باتجربه برای هدایت، راهبری و مشورت استفاده شود.

نماینده مردم منطقه ترشیز در ادامه مردمی بودن را یکی دیگر از ویژگی‌های ائمه جمعه عنوان کرد و گفت: ائمه جمعه‌ای در سطح کشور داریم که با بهترین خودروها تردد می‌کنند و تا داخل نماز جمعه با ماشین می‌آیند و برمی‌گردند، بنابراین ضروری است که  مورد تذکر و پیگیری شورای سیاست‌گذاری قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه امام‌جمعه‌ای که در داخل شهر راه نرود و کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر را نبیند و معضلات شهری را نداند، کارایی ندارد، یادآور شد: در تهران با آقای زاکانی مشورت کردیم که تور سیاه راه بیاندازد و در این تور نصف شب افراد بزرگ و مسئولان را به نقاطی از شهر ببریم که اتفاقات عجیب‌وغریبی می‌افتد.

نیک‌بین بابیان اینکه نماز جمعه محلی برای آگاهی‌بخشی مردم نسبت به جامعه به‌دوراز سیاه‌نمایی است، افزود: در بیان مسائل و موارد از تریبون نماز جمعه نباید سیاه‌نمایی اتفاق بیفتد، بلکه باید با امیدآفرینی واقعیت‌های جامعه را درست بیان کنیم، در این راستا از امام‌جمعه جدید کاشمر درخواست داریم به‌طور جد به همه مسئولان در راستای انجام وظایف و مأموریت‌هایشان با شیوه دینی تذکر دهند.

وی با یادآوری این مهم که نباید افراد نسبت به نام بردن ائمه جمعه از جریانات  سیاسی که مورد تأیید انقلاب نیست خرده بگیرند، ابراز کرد: همه مردم با هر نوع تفکر و نگرش سیاسی باید در کنار امام‌جمعه باشند و معتقد باشند که منتقدین نظام در حقیقت مخالف و معاند نیستند، بنابراین امام‌جمعه مرتبط با همه مردم است و باید همه را زیر چتر حمایتی خودش قرار دهد.

نماینده مردم کاشمر با تأکید بر اینکه نهضت مطالبه‌گری را باید فرمانده قرارگاه آغاز کند، یادآور شد: نهضت‌ مطالبه‌گری از نماینده مجلس، دولت، قوه قضائیه شروع شود و مسئولان شهرستانی باید بدانند اگر درست عمل نکنند مطالبه جدی از آنان در نماز جمعه انجام خواهد شد و مردم با این شیوه پای‌کار نماز جمعه خواهند بود.

وی اذعان کرد: فرمانده می‌رود و می‌گوید بیایید، نه اینکه می‌ماند و بگوید، بروید بلکه باید فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی باید نوک پیکان امور فرهنگی و اجتماعی باشد.

استراتژی دشمن تقلیل، تضعیف و تعطیلی نماز جمعه است

در ادامه این مراسم مدیر حراست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در مراسم تکریم و معارفه ائمه جمعه قدیم و جدید کاشمر با تقدیر از همه افرادی که در برپایی اقامه نماز جمعه در این شهرستان زحمت می‌کشند، به استراتژی دشمن در خصوص نماز جمعه‌ اشاره کرد و گفت: دشمنان ما در خصوص حوزه فرهنگی ما استراتژی دارند اما در خصوص نماز جمعه یک استراتژی ویژه دارند.

حجت‌الاسلام قلعه با تأکید بر اینکه دشمنان به دنبال تقلیل، تضعیف و تعطیل کردن نماز جمعه هستند و برای تحقق این استراتژی برنامه‌ریزی می‌کنند اظهار کرد: متأسفانه دشمن نیز بعضاً در این مسیر هم موفق شده است چون برخی از شهرهای ما جمعیت‌شان زیاد شد اما شرکت‌کنندگان در نماز جمعه کم شد و این همان استراتژی دشمن است که آن را دنبال می‌کند.

وی همچنین با اشاره به انتقاد نماینده کاشمر در خصوص برخی از تغییرات در نهاد نماز جمعه در شهرستان‌های استان تهران یادآور شد: هر مسئولیتی برای خودش یکسری پارامترهایی دارد و همه مسئولیت‌ها در کشور دارای قوانین و مقرراتی است.

وی با اذعان به اینکه داشتن حداقل مدرک فوق‌لیسانس و سکونت در شهر محل خدمت دو شرط اولیه برای معرفی فرد به امامت جمعه است خاطرنشان کرد: اگر فردی به‌عنوان امام‌جمعه شهری معرفی شود و آن فرد بهترین امام‌جمعه باشد اما سکونت در آن شهر نداشته باشد نمی‌تواند در آنجا امام‌جمعه باشد.

مدیر حراست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: یکسری شرایط وجود دارد که برخی از امامان جمعه اگرچه خیلی خوب هستند اما پارامترهای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه برای ماندن در آن شهر و ادامه امامت جمعه را ندارند و چاره جز خداحافظی کردن با آنان نیست.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از زحمات و تلاش‌های حجت‌الاسلام سیدکاظم طباطبایی در مدت مسئولیتش در کسوت امام‌جمعه کاشمر، با حکم رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور حجت‌الاسلام جواد طاهری که سابقه امامت جمعه شهرهای فهرج کرمان، تربت‌جام و ورامین، ریاست دانشگاه پیام نور در چندین شهرستان و مسئولیت نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در سیستان و بلوچستان را در کارنامه خود دارد به‌عنوان امام‌جمعه جدید کاشمر منصوب شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

منبع: فارس

کلیدواژه: ویژگی ائمه جمعه نماینده مردم کاشمر خلیل آباد شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فرمانده قرارگاه حجت الاسلام جدید کاشمر یادآور شد امام جمعه نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۸۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت

** نماز جمعه اهل سنت بندرعباس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس ؛ شیخ یوسف جمالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس، با اشاره به نزدیک شدن به ایام حج، بر اهمیت توجه به این فریضه الهی تاکید کرد.
** نماز جمعه میناب
حجت الاسلام علی رنجبری امام جمعه موقت میناب با گرامیداشت روز کارگر و معلم گفت: علم و دانش آشکارترین وسیله برای عزت و قدرت کشور است.
** نماز جمعه بندرلنگه
حجت الاسلام ابراهیم شریفی امام جمعه بندرلنگه گفت: صیانت از ارزش‌های فرهنگی، اسلامی و ملی کشور وظیفه همه مردم است و نقش بانوان در اعتلای جامعه و ارتقاء فرهنگ دینی و مذهبی بسیار تاثیر گذار است.
** نماز جمعه اهل سنت بندرلنگه
شیخ محمد حسین محمدی خطیب نماز جمعه اهل سنت بندرلنگه گفت: امت اسلامی باید نقش ویژه خود را در حمایت از مردم مسلمان و مظلوم غزه بیش از پیش ایفا کند.
** نماز جمعه قشم
حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه قشم با گرامیداشت روز معلم گفت: بزرگ ترین ماموریت معلمان در ایران اسلامی امروز، انقلابی بودن و جهاد تبیین است.

** نماز جمعه اهل سنت قشم
شیخ محمدسعید خطیبی، خطیب نماز جمعه اهل سنت قشم گفت: معاد، الهام بخش انسان مومن برای پیمودن مسیر درست زندگی است.
** نماز جمعه رودان
حجت الاسلام محمد بارانی امام جمعه رودان با اشاره به نامناسب بودن راههای روستایی این شهرستان گفت: برخی از جاده های روستایی منطقه متناسب با نیاز روز بهسازی نشده و متولیان حوزه راهداری و راهسازی باید چاره اندیشی کنند.
** نماز جمعه بستک
حجت الاسلام حسین جهانگیری امام جمعه بستک با اشاره به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای از مسولان خواستار راه اندازی این رشته ورزشی در شهرستان بستک شد.
** نماز جمعه حاجی آباد
حجت الاسلام مهدی دُرّی امام جمعه حاجی آباد با اشاره به پاسخ موشکی و پهپادی ایران اسلامی به رژیم صهیونیستی گفت: این پاسخ ابهت پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم شکست.

بیشتر بخوانید؛ امام جمعه بندرعباس: عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی اسرائیل را منهدم کرد
** نماز جمعه بندرخمیر
حجت‌الاسلام شعیب صالحی امام جمعه بندر خمیرگفت: دولت سیزدهم عزم جدی برای ترمیم کمبود نیروی انسانی در نظام تعلیم و تربیت دارد.
** نماز جمعه جاسک
حجت الاسلام عباس ذاکری امام جمعه جاسک با اشاره به هفته کار و کارگر خواستار توجه و رفع مشکلات کارگران شهرداری در این منطقه و تامین امنیت شغلی آنان شد.
** نماز جمعه پارسیان
حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا امام جمعه پارسیان با اشاره به مشکل موات اعلام شدن بخش زیادی از زمین‌ها منازل و ملک‌های مردم در این شهرستان، خواستار پیگیری این موضوع در قوه قضائیه و رفع مشکل شد.

** نماز جمعه سیریک
حجت الاسلام احمد خلیلی امام جمعه موقت سیریک از مسئولان شهری و شهرداری خواست به شهرک کارمندان و جاده مرزبانی توجه بیشتری کنند.
** نماز جمعه بشاگرد
حجت الاسلام حسین غلامی امام جمعه بشاگرد با گرامیداشت روز کارگرگفت: مسئولان تلاش کنند زندگی کارگر با امنیت شغلی و رفاه در زندگی ارتقاء یابد.
نماز جمعه هرمز
** حجت الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه هرمز با اشاره به سفر رئیس جمهور به دو کشور پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر زمینه ساز وحدت هرچه بیشتر با کشورهای منطقه است.

 

دیگر خبرها

  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • حرف دل مردم در تریبون نماز جمعه زده شود
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست