Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@12:34:22 GMT

انگليس نسبت به گذشته ناامن‌تر شده است

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۴۷۸۱

خبرگزاری آریا- رییس سازمان امنیت داخلی انگلیس گفت پس از گذشت 20سال از زمان حمله به افغانستان، انگلیس ناامن‌تر شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، رییس سازمان امنیت داخلی انگلیس موسوم به MI5 گفت: به سختی می توان بیان کرد که انگلیس پس از گذشت 20سال از زمان حمله به افغانستان امن تر شده است. "کن مک کالم" تصریح کرد اکنون مشکل بتوان گفت انگلیس امن‌تر از بیست سال پیش و یا ناامن‌تر از زمان حمله به افغانستان پس از حملات یازده سپتامبر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مصاحبه با رادیو بی بی سی به مناسبت بیستمین سالگرد حملات یازدهم سپتامبر، افزود: در این مدت با وجود اینکه حملات تروریستی در مقیاس حملات 11 سپتامبر کمتر شده است، اما حملات تروریستی کوچک‌تر و الهام گرفته از این حملات بیشتر شده است. این مقام امنیتی انگلیس  با دفاع از عملکرد این کشور در افغانستان تصریح کرد: 20 سال تلاش برای کم کردن تهدید‌های تروریستی از جانب افغانستان موفقیت آمیز بوده است.
وی با بیان اینکه در چهار سال اخیر 31 توطئه برای حملات تروریستی در انگلیس کشف و خنثی شده است، گفت: انگلیس باید درباره افزایش احتمال حملات تروریستی هوشیار باشد و دستگاه‌های امنیتی انگلیس نیز برای رویارویی احتمالی با حملات خطرناک برنامه ریزی می‌کنند. رئیس سازمان جاسوسی داخلی انگلیس، وقایع اخیر افغانستان را مایه تقویت روحیه افراط گرایان خواند دانست و افزود: روی کار آمدن طالبان در افغانستان می‌تواند موجب جسور‌تر شدن تروریست‌ها در انگلیس شود. رئیس ام‌ای فایو با بیان اینکه تهدید‌های تروریستی به موضوعی واقعی و پایدار در انگلیس بدل شده است، از افزایش حملات تروریستی برنامه ریزی شده از جانب گروه‌های راست افراطی در انگلیس خبر داد.
"مک کالم" گفت: داعش کاری کرد که القاعده نتوانست آن را انجام دهد و آن پرورش و تحت تاثیر قرار دادن افراد برای اجرای حملات تروریستی در مقیاس کوچک‌تر است. اما نباید از احتمال انجام حملات با نقشه‌های بزرگ مشابه اقدامات تروریستی القاعده در آمریکا غافل بود. وی افزود: دستگاه‌های امنیتی انگلیس همه توان خود را به کار می‌گیرند تا جلوی حملات تروریستی در این کشور گرفته شود، اما با وجود این، آنچه که از آن هراس داریم این است که جلوی همه این حملات را نمی‌توان گرفت. انگلیس نخستین کشوری بود که با آمریکا برای حمله به افغانستان همراهی کرد. ادعای ریشه کنی تروریسم، دفاع از حقوق بشر، مبارزه با تولید مواد مخدر و توسعه افغانستان از جمله وعده‌هایی بود که مقامات آمریکا و انگلیس هنگام تهاجم به افغانستان بیان کردند.
آمریکا بعد از دو دهه تصرف کامل افغانستان، براندازی حکومت طالبان و کمک به دولت‌سازی در چارچوب سرمشق دمکراسی در برابر برتری طالبان تسلیم شد. شاید بتوان گفت یک بار دیگر افغانستان مشابه قرن بیستم، بستر ناکامی یک ابرقدرت جهانی بعد از انگلیس و شوروی را فراهم کرد. اما این اتفاق بیش از آنکه در رویارویی آمریکا و طالبان رخ داده باشد، ریشه در مسائل داخلی افغانستان دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انگلیس حملات تروریستی حمله به افغانستان تر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۴۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین

روسیه، وزیر خارجه انگلیس را به تشدید مستقیم تنش‌های پیرامون جنگ اوکراین متهم و اظهارات حمایت‌آمیزش از این کشور را تهدیدی برای اروپا دانست.

به گزارش مشرق، مسکو دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس را به دلیل اظهاراتش مبنی بر اینکه اوکراین می‌تواند از تسلیحات انگلیس برای حمله به اهدافی در داخل خاک روسیه استفاده کند، متهم به تشدید مستقیم تنش‌ها در جنگ اوکراین کرده است.

به گزارش تلگراف، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین عنوان کرده است: کرملین اظهارات دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا در مورد حق کی‌یف برای استفاده از تسلیحات انگلیسی جهت حمله به اهدافی در روسیه را خطرناک خوانده است.

پسکوف اظهارات کامرون را به عنوان عاملی برای تشدید تنش‌ها پیرامون درگیری‌ میان اوکراین و روسیه در جنگ دو کشور دانسته و عنوان کرد که صحبت‌های وی می‌تواند خطری برای امنیت اروپا محسوب شود.

کامرون در اظهاراتی عنوان کرده که اوکراین باید تصمیم بگیرد که چگونه می‌خواهد از سلاح‌های ارسال شده انگلیس در جنگ با روسیه استفاده کند و بر این موضوع تاکید کرده که اوکراین حتی حق حمله به اهدافی در داخل خاک روسیه را دارد.

وی پیشتر هم وعده داد بود که سالانه ۳ میلیارد پوند کمک نظامی به اوکراین اختصاص خواهد داد و تاکید کرده بود که حمایت‌های بریتانیا از کی‌یف تا زمانی که جنگ با روسیه طول بکشد، ادامه پیدا خواهد کرد.

کامرون به صراحت عنوان کرده بود که بریتانیا مخالفتی با استفاده از تسلیحاتش در داخل روسیه ندارد.

اظهارات وی بریتانیا را نسبت به ایالات متحده در موضع‌ جنگ‌طلبانه‌تری نسبت به روسیه قرار داده است که ضمن حمایت از اوکراین در جریان جنگ با روسیه بر این موضوع نیز تاکید کرده است، هرگونه تسلیحاتی که به این کشور عرضه می‌کند، فقط بایستی در داخل مرزهای اوکراین مورد استفاده قرار گیرد و نه علیه اهدافی در خاک روسیه.

از ابتدای آغاز جنگ اوکراین، انگلیس خود را متعهد به پرداخت ۱۲.۵ میلیارد پوند به این کشور کرده است. اظهارات حمایت‌آمیز مکرر کامرون از اوکراین در جریان این جنگ موجب افزایش انتقادات روسیه از وی شده است.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌ نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • تعویق بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان برای یک سال دیگر