Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر نغمه ضیایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : منظور از بیماران قلبی عروقی بیمارانی هستند که دچار بیماری عروق قلب، نارسایی قلب، نامنظمی‌های ضربان قلب، فشارخون، لخته در سیستم شریانی یا وریدی  هستند که لازم است حتما واکسن بزنند.

متخصص قلب و فلوشیب نارسایی قلب و پیوند دانشگاه  علوم پزشکی بابل اظهار داشت : دیده‌شده بیماران قلبی عروقی در معرض ایجاد فرم‌های شدیدتر و بستری بیشتر هستند و میزان مرگ‌ومیر در آن‌ها بالاتر است که واکسیناسیون می‌تواند به میزان زیادی از ابتلا، بستری شدن و میزان مرگ‌ومیر جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : بیماران قلبی عروقی که دچار تشدید علائم قلبی شامل درد یا تشدید تنگی نفس هستند، بهتر است قبل از انجام واکسیناسیون با پزشک مربوطه مشورت کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد: بیماران قلبی می‌توانند مصرف معمول داروهای قلبی عروقی خود را قبل یا بعد از تزریق واکسن داشته باشد و به هیچ عنوان قطع نکنند.

وی افزود: در مورد داروهای ضد انعقادی مانند وارفارین بهتر است قبل از انجام واکسیناسیون میزان رقیق کنندگی دارو چک شود و در محدوده درمانی خودش قرار گیرد.

دکتر ضیایی در باره احتمال واکنش آلرژیک بیماران قلبی عروقی به واکسن کرونا هم توضیح داد : واکنش‌های آلرژیک شدید در کل یک عارضه خیلی نادر است و بیماری های قلبی عروقی  این حالت را ایجاد نمی کند ولی طبیعی است که ممکن است تحمل علائم آلرژیک را سخت تر کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا واکسیناسیون زمینه ایجاد لخته در سیستم شریانی یا وریدی را تشدید می‌کند ؟ ، گفت : باید بدانیم احتمال و خطر ایجاد لخته در زمان ابتلا به کووید ۱۹ بسیار بیشتر از زمانی است که افراد واکسینه می‌شوند و با در نظر گرفتن این نسبت ‌، همه ما باید متقاعد شویم منفعت تزریق واکسن از ضررش بیشتر است.

تاکنون ۲۶۱ هزار دز واکسن کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل به گروه های سنی هدف در این شهرستان تزریق شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا بیماری قلبی واکسن بابل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بیماری قلبی واکسن ویروس کرونا بیماری قلبی واکسن بابل بیماران قلبی عروقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۵۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  نماینده مرکز پزشکی حج در خراسان رضوی گفت: امسال بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع واکسن مننژیت را دریافت می‌کنند.   دکتر محمد رضا واحدی جو افزود:  واکسیناسیون از  امروز پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد و تا یک هفته ادامه دارد و در ابتدا زائران مشهدی و مدینه اول واکسن مننژیت را دریافت می‌کنند.   وی گفت: شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، تربت جام، قوچان، خواف، تایباد سرخس، فریمان، نیشابور، بجستان نمایندگان گروه پزشکی حج واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی