Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-08@23:46:02 GMT

حمله موسکی به بندر «المخاء» در غرب یمن

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۶۵۱۹

حمله موسکی به بندر «المخاء» در غرب یمن

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، رسانه‌های خبری، ظهر امروز (شنبه)، از شنیده شدن صدای چند انفجار در بندر «المخاء» در غرب یمن خبر دادند.

بر اساس گزارش منابع یمنی، تنها پس از چند هفته از افتتاح این بندر، چند بخش آن‌ هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

رسانه‌های وابسته به نیروهای «طارق صالح» تحت حمایت امارات عربی متحده ارتش یمن [نیروهای صنعاء] را به انجام این حمله متهم کرده‌اند؛ اما ارتش یمن هنوز این ادعا را رد یا تأیید نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس گفته منابع یمنی، این بندر تحت کنترل «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب-تحت حمایت امارات) قرار دارد.

برخی گزارش‌ها از اصابت سه موشک به این بندر حکایت می‌کند و این در حالی است که هنوز جزئیاتی درباره کشته‌ها یا مجروحان احتمالی این حمله گزارش نشده است.

شورای انتقالی جنوب گروهی سیاسی است که در یازدهم می ۲۰۱۷ تحت حمایت امارات در جنوب یمن تأسیس شد و ریاست این شورا را «عیدروس الزبیدی» بر عهده دارد؛ الزبیدی فعال سیاسی در تحرکات جنوب یمن است و پیش‌تر پست استانداری یمن را بر عهده داشته است. فرماندهی «الحزام الامنی»‌ شاخه نظامی شورای انتقالی جنوب را ۲۶ نفر از جمله «هانی بن بریک» بر عهده دارد؛ بن بریک به عنوان نائب رئیس شورای انتقالی جنوب نزدیک به مقامات امارات است.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: شورای انتقالی جنوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۶۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امارات با تأخیر، حمله رژیم اسرائیل به رفح را محکوم کرد

امارات متحده عربی که با رژیم اسرائیل روابط تجاری و سیاسی رسمی دارد، بعد از گذشت دو روز، اقدام این رژیم در حمله به رفح را محکوم کرد و خواستار توقف آن شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای که در وب سایت متعلق به خود منتشر شده، امروز چهارشنبه اعلام کرد که «به‌شدت» یورش نظامیان اسرائیل به رفح و «تسلط» بر گذرگاه مرزی آن را محکوم می‌کند.

وزارت خارجه امارات همچنین در این بیانیه، درباره عواقب تشدید تنشی که منجر به جان باختن بی‌گناهان زیادی می‌شد و همچنین تشدید بحران انسانی غزه هشدار داده است.

امارات همچنین بر اهمیت عدم اختلال در روند ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه تأکید کرده است. امارات همچنین گفته است که هرگونه اقدام برای کوچاندن  اجباری برادران فلسطینی و اقدامات مخالف قوانین بین الملل و حقوق بشر را به شدت محکوم می‌کند.

وزارت خارجه امارات ضمن استقبال از تلاش‌های قطر و مصر در وساطت برای توافق آتش بس، ابراز امیدواری کرد که این وساطت‌ها منجر به آرامش و پایان دادن به جنگ در غزه شود.

این وزارتخانه با تاکید مجدد بر موضع امارات متحده عربی مبنی بر بازگشت به مذاکرات برای دستیابی به راه حل دو دولتی و ایجاد کشور مستقل فلسطین، بر اهمیت فوری یافتن و ایجاد افق سیاسی جدی برای از سرگیری مذاکرات برای دستیابی به صلح فراگیر و پایان دادن به جنگ تاکید کرد.

دو روز از آغاز حمله زمینی ارتش رژیم اسرائیل به شهر رفح می‌‌گذرد و امارات که با این رژیم عادی سازی کرده و روابط سیاسی و تجاری دارد، با تأخیر این حمله را محکوم می‌کند.

الجزایر حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کردفلسطینیان از قدس تا رفح و نقب، قربانی جنایات صهیونیست‌هاقطر حملات رژیم اسرائیل به رفح را محکوم کردتداوم حملات به شرق رفح؛ از پای درآمدن نظامی صهیونیست

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش امارات به حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • نگاه هند به جنوب خلیج فارس؛ نزدیکی به امارات، عربستان و عمان
  • ۳ شهید و ۱ زخمی در بمباران شهرک «خیام» در جنوب لبنان
  • امارات با تأخیر، حمله رژیم اسرائیل به رفح را محکوم کرد
  • یکی از اعضای شورای شهر بندر ماهشهر بازداشت شد
  • بازداشت عضو شورای ‌بندر ماهشهر
  • بازداشت عضو شورای ‌بندر ماهشهر به دلیل تخلفات مالی و اداری
  • ‌‌عضور شورای شهر بندر ماهشهر بازداشت شد
  • عضو شورای ‌شهر بندر ماهشهر بازداشت شد
  • ورود تانک‌های رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح در جنوب غزه