Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@02:23:41 GMT

پیشرفت ۸۰ درصدی شبکه آبیاری خداآفرین

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۶۶۱۲

پیشرفت ۸۰ درصدی شبکه آبیاری خداآفرین

به گزارش همشهری آنلاین، هوشنگ خلفی زاده گفت: پیشرفت فیزیکی کل طرح شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین  ۸۰ درصد است و با وجود تکمیل نشدن سد خداآفرین و سد قیزقلعه‌سی و تاسیسات مربوطه، شرکت آب منطقه‌ای اردبیل برای بهره‌برداری زودهنگام با تکمیل، ناحیه عمرانی اول و بخشی از ناحیه عمرانی دوم آب مورد نیاز را با احداث یک دستگاه ایستگاه پمپاژ پنج مترمکعبی بر روی کانال مغان تامین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: هم اکنون ۶ هزار هکتار از اراضی این شبکه زیر کشت رفته است.

خلفی زاده با بیان اینکه تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ و قسمت‌های باقی مانده ناحیه عمرانی دوم شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین با سرعت انجام می‌شود، اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل برای تکمیل کانال اصلی خداآفرین اسناد فنی لازم را نهایی کرده و در حال تعیین پیمانکار است تا  عملیات اجرایی در حدود ۵۰ کیلومتر انتهایی شبکه انجام شود.

نماینده مجری طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد خداآفرین  بیان کرد: این پروژه با وسعت ۴۳ هزار هکتار در محدوده استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل اجرا می‌شود و اغلب اراضی آن در حدود ۳۷ هزار هکتار در محدوده استان اردبیل در قالب چهار ناحیه عمرانی مختلف قرار دارد.

خلفی زاده  ادامه داد: شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین بزرگترین و مدرنترین شبکه شمالغرب کشور است که آب مورد نیاز آن از طریق سد مخزنی خداآفرین و سد تنظیمی-انحرافی قیزقلعه تامین می‌شود و  در تلاش هستیم تکمیل اجرای سیفون دره رود و ۵۲ کیلومتر بخش انتهایی کانال اصلی خداآفرین  در استان اردبیل را انجام دهیم و آب را به نواحی عمرانی سوم و چهارم با سطح اراضی بیش از ۲۱ هزار هکتار در این ۲ ناحیه نیز برسانیم.

نماینده مجری طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد خداآفرین  ضمن تاکید بر اتمام سریع فاز اول پروژه اجرای سیفون دره رود گفت: سیفون دره رود در ابتدای شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین واقع شده و شاهرگ اصلی تامین آب این شبکه می باشد عملیات اجرایی آن در حال تکمیل است.

خلفی زاده ادامه داد: این بخش از طرح آبیاری و زهکشی خداآفرین به منظور انتقال آب از سدهای خداآفرین و قیزقلعه سی اجرا می شود.

کد خبر 625966

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین ناحیه عمرانی هزار هکتار خلفی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۶۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ۳ ماهه استاندار لرستان جهت تکمیل برج امید

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سردار ابوطالب شفقت دقایقی پیش با حضور در پروژه ساختمان استانداری از طبقات مختلف این پروژه بازدید کرد .

در این بازدید استاندار خطاب به معاون عمرانی گفت : مرحله انتخاب پیمانکار جهت تکمیل از فردا آغاز شود و ظرف ۳ ماه و نیم بایستی معاونت امور عمرانی استانداری در ساختمان جدید مستقر شود .

شفقت افزود : در بحث جانمایی واحدها و طبقات نیز تغییرات و اصلاحات ضروری است که طی جلسه ای که در استانداری تشکیل خواهد شد اصلاحات مورد نیاز ساخت و ساز واحدها و اتاق های ساخته شده تصمیم گیری خواهد شد .

استاندار لرستان اظهار داشت : این پروژه برای تکمیل نهایی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با برنامه ریزی هایی که خواهیم نمود به مرور با تامین اعتبار این پروژه به سرانجام خواهد رسید .

لازم به ذکر است عملیات اجرایی ساختمان جدید استانداری لرستان در ۱۲ طبقه موسوم به برج امید از ۱۰ سال گذشته آغاز گردیده است .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899722

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • ۴ سازه‌ تاریخی آب ایران در انتظار ثبت جهانی
  • استقبال دانشجویان از نخستین تور شهروندی عمران و پیشرفت شهرداری شیراز
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری و زهکشی مغان
  • ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • مهلت ۳ ماهه استاندار لرستان جهت تکمیل برج امید