Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روابط محیط زیست استان همدان، «بابک مهدی آزاد» روز شنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان همدان، افزود: سایت دفع زباله همدان سال  ۶۱ و در زمینی به وسعت ۱۶۸ هکتار احداث شد که در سال ۱۳۹۰ اسناد مربوط به ۲۳۰ هکتار از منابع طبیعی نیز برای همین منظور به سازمان مدیریت پسماند همدان انتقال داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سایت زباله شهری همدان تا ۱۰۰ سال آینده جوابگوی نیاز نواحی شمالی استان است، اظهار داشت: تاکنون علاوه بر راهسازی، چهار کیلومتر دیوار کشی، ۱۲ هکتار فضای سبز،حدود ۱۲ هکتار نیز گل و نهال کاری در محدوده سایت دفن زباله همدان انجام شده، ضمن اینکه احداث سه حوضچه مخصوص شیرابه، ۳۴ هزار متر مکعب فضای شیرابه با پوشش مخصوص برای جلوگیری از نفوذ به بیرون با اعتباری معادل ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلون تومان در این محل اجرا شده است.

مهدی آزاد با اشاره به اینکه روزانه ۶۰۰ تن زباله از ۱۲۰ روستا و هفت شهر شمالی استان همدان جمع آوری و به سایت دفن زباله همدان انتقال داده می شود، افزود: امکانات و زیرساخت لازم های برای جذب سرمایه گذار در محدوده سایت دفن زباله همدان فراهم شده است.

وی همچنین از انجام کار مطالعاتی بر روی لایه های خاک «لندفیل» زباله شهری همدان خبر داد و گفت: تا عمق ۱۰۰ متری این لایه ها حرکت شیرابه مورد بررسی قرار گرفته و کار مطالعاتی برای شناسایی گیاهانی که بتوانند تصفیه شیرابه را انجام دهند نیز در حال انجام است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز در این نشست خواستار توجه بیشتر به موضوع کاهش زباله تولیدی و تفکیک زباله از مبدا شد و گفت: تفکیک زباله از مبدا اثرات ناشی از آلودگی را کاهش می دهد.

«محسن جعفری نژاد بسطامی» افزود: باید به موضوع پسماند به عنوان یک مسئله اقتصادی در راستای استفاده بهینه و حداکثری از اراضی موجود توجه شود چراکه در آینده امکان استفاده از اراضی بیشتر برای این منظور وجود ندارد.

برچسب‌ها همدان مدیریت پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست همدان دفع زباله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان مدیریت پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست همدان همدان مدیریت پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست همدان دفع زباله سایت دفن زباله استان همدان زباله همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۶۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابل احیا بودن ۱۴ درصد مساحت محوطه ربع رشیدی تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی احمد حمزه زاده در نشست ستاد احیای ربع رشیدی تبریز مساحت عرصه و اعیانی این اثر باستانی و تاریخی در تبریز را طبق اسناد کهن بیش از ۹۰ هکتار اعلام و اظهار کرد: این محل در طول هفت قرن همواره مورد تهاجم و دستبرد حکومت‌ها و جوامع محلی قرار گرفته و در زمان حاضر کمتر از ۱۳ هکتار آن قابل احیا است.

به گفته وی در سال‌های اخیر و با مساعدت نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف بیش از یازده هکتار این مجموعه تملک و آزادسازی شده است.

حمزه زاده با اشاره به اجرای پنج فصل کاوش‌های باستان‌شناسی در مجموعه ربع رشیدی ادامه داد: این مجموعه در سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی ثبت شده و در فهرست موقت یونسکو برای ثبت جهانی قرار گرفته که نیازمند آزادسازی اراضی است.

وی جلوگیری از ساخت و ساز‌ها در حریم محوطه و تلاش برای تملک اماکن واقع در حریم از جمله پمپ بنزین خیابان عباسی را از رویکرد‌ها و اهداف اصلی میراث فرهنگی آذربایجان شرقی برشمرد.

حمزه زاده اراضی محوطه ربع رشیدی را مهم و حساس از نظر باستان شناسی یاد کرد و گفت: به دلیل اهمیت موضوع راه دسترسی از کف خیابان تا برج ربع رشیدی با پلکان‌های چوبی و با فاصله از سطح خاک پوشانده شده است تا مراقبت‌های لازم و کافی از این محوطه به عمل آید.

وی گفت: هر گونه اقدام مرمتی و ایجاد امکانات رفاهی برای گردشگران در ربع رشیدی با استفاده از سازه‌های برگشت پذیر به طبیعت ممکن است.

محوطه تاریخی ربع رشیدی که از آن به عنوان نخستین دانشگاه بین المللی جهان یاد شده و قدیمی‌ترین موقوفه ایران است، در قرن هشتم هجری قمری به دستور خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی ساخته شد و به همین علت این شهرک را رشیدیه یا ربع رشیدی نامیدند و به جز چند بنای فرو ریخته متعلق به دوره صفویه، چیز دیگری از آن همه عظمت و زیبایی باقی نمانده است.

هم اکنون تپه‌ای گردمانند در قسمت شمال شرقی تبریز و در دامنه کوه سرخ و سر به فلک کشیده عینـالی (عون بن علی) و در انتهای خیابان عباسی به چشم می‌خورد که حدود ۷۰۰ سال پیش شهرکـی زیبا و باشکوه، دارای ۳۵ هزار واحد مسکونی و یک هزار و ۵۰۰ مغازه و حمام بهداشتی و کارخانه‌های نساجی، رنگرزی، کاغذسازی و ضرب سکه بود و جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر در آن سکونت داشتند.

این شهرک دانشگاهی در نوع خود بی نظیر و منحصر به فرد در جهان و به عنوان یک مرکز علم، صنعت، پرورش طبیبان و دانشمندان زبانزد تاریخ نویسان بود.


دیگر خبرها

  • اراضی محوطه ربع رشیدی بسیار مهم و حساس از نظر باستان شناسی است
  • قابل احیا بودن ۱۴ درصد مساحت محوطه ربع رشیدی تبریز
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • ۱۰ عنوان به مجموعه کتاب‌های کودکی نامداران اضافه می‌شود
  • اضافه شدن ۲ بالگرد به ناوگان امدادی و آموزشی همدان
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران