Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره سناریوهای در نظر گرفته شده برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی پیش رو گفت: در حوزه بازگشایی مدارس، کار را با کیفیت و به تدریج انجام می‌دهیم تا زمینه حضور دانش‌آموزان فراهم شود.

او با اشاره به استراتژی‌های در نظر گرفته شده بازگشایی براساس جمعیت مدارس توضیح داد: برای مدارس کم‌جمعیت هیچ منعی برای بازگشایی وجود ندارد، کلاس‌های زیر ۱۵ نفر که ۱۰۰ هزار کلاس در کشور برآورد شده است و ۴۵ هزار مدرسه با جمعیت زیر ۷۵ دانش‌آموز بازگشایی انحام می‌شود و با رعایت فاصله‌های اجتماعی و تامین زیرساخت‌های سلامت زمینه حضور را بعد از مدتی از آغاز سال تحصیلی مهیا می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظمی افزود: در مدارس دارای جمعیت متوسط به سمت رویکرد ترکیبی خواهیم رفت، یعنی بخشی از آموزش حضوری و بخشی مجازی است که ممکن است در ۲ یا ۳ روز در هفته این تناوب آموزش ترکیبی انجام شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در مدارس پرجمعیت که بیشترین مشکل را داریم با آرامش بیشتری به سمت بازگشایی حرکت می‌کنیم. بنا بر شرایط و ظرفیت مدرسه یک روز یا دو روز در هفته آموزش حضوری در نظر گرفتیم حداقل ارتباطات با فضای آموزشی را برقرار کنیم و در مجموع این برنامه بستگی به ظرفیت کلاس و مدرسه دارد.

او گفت: به طور کلی در مورد بازگشایی مدارس، رویکرد تمرکززدایی را طراحی کردیم و اختیار را به مدارس داده‌ایم؛ چراکه قطعا باید کشور را متفاوت ببینم و کل کشور را با یک الگو برای بازگشایی در نظر نگیریم.

تهیه لباس فرم اجباری نیست

کاظمی درباه تهیه لباس فرم مدارس با اشاره به اینکه در صورت آموزش مجازی تهیه‌ای لباس موضوعیت ندارد، بیان کرد: سیاست‌هایی که در مدارس در این مورد اتخاذ می‌شود، در اختیار شورای مدرسه است، وقتی مدارس حضوری می‌شود لباس فرم موضوعیت پیدا می‌کند البه با این نگاه که هیچ فشار و اجباری به خانواده‌ها وارد نشود.

او ادامه داد: مدیران مدارس به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند در شرایط اقتصادی فعلی مشکلی برای خانواده‌ها ایجاد نشود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به موضوع سرویس مدارس گفت: در گام اول مدارس کم‌جمعیت که شامل روستاهاست به سرویس نیاز ندارند، در گام دوم هماهنگی لازم انجام می‌شود تا واکسیناسیون رانندگان انجام شود و همه مکلف به رعایت استانداردها هستند.

ورود رئیس‌جمهور به موضوع رایگان بودن شبکه شاد

کاظمی درباره فعالیت شبکه شاد برای مدارس اظهار کرد: در این مورد مساعدت‌هایی در هیئت دولت انجام شد و آقای رئیسی هم شخصا ورود پیدا کردند.

او ادامه داد: بر این اساس شبکه شاد امسال رایگان است و طی تعاملات با وزیر ارتباطات و مدیرعامل همراه اول در این باره توافقات لازم انجام شد.
 

کد خبر 626042 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) مدرسه و مدارس اینترنت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش شبکه اجتماعی دانش آموزان شاد مدرسه و مدارس اینترنت وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۷۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد

نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در عرصه تولیدات دستی و کشاورزی در سنندج برپا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌اله موسوی پیش‌از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: دو برنامه بزرگ در استان کردستان در حال برگزاری است که یکی از آن‌ها، برپایی نمایشگاه طرح خود اتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی استان کردستان است که عصر امروز در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج افتتاح و به مدت سه روز دایر می‌شود.

وی گفت: دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در قالب یکصد غرفه، تولیدات کشاورزی و دستی خود مبنی بر محصولات بومی، را در معرض دید بازدیدکنندگان و علاقمندان قرار داده‌اند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان افزود: این نمایشگاه با هدف ترویج روحیه کارآفرینی بین دانش‌آموزان، آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های بومی محلی و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم برپا شده است.

وی با بیان اینکه در بحث گرایش به شاخه نظری در استان وضعیت مطلوبی نداریم تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه دو میز به منظور هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت رشته‌های هنرستان‌ها برپا و به سوالات دانش‌آموزان و خانواده‌ها پاسخ داده خواهد شد.

موسوی همچنین به برپایی غرفه هوش مصنوعی و آموزش‌های دیجیتال اشاره و اظهار کرد: این غرفه نیز زمینه توانمندی دانش‌آموزان را در عرصه دیجیتالی به نمایش می‌گذارد و امیدواریم مورد بازدید خانواده‌ها قرار بگیرد.

معاون آموزش و پرورش کردستان از برگزاری همایش کشوری مدیران مدارس شبانه‌روزی دوره دوم متوسطه نظری در استان خبر داد و اظهار کرد: این همایش به مدت سه روز با حضور مدیرانی از وزارتخانه در سنندج برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم؛ نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی استان از امروز تا دهم اردیبهشت ماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج از ساعت 3 ظهر تا 10 شب در معرض بازید مردم خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان