Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سازمان آرامستان های شهرداری قزوین گفت: روشن کردن شمع در مزار شهدا به قبور و محوطه گلزار شهدا آسیب جدی رسانده است.

به گزارش ایمنا، سعید عظیمی صدر اظهار کرد: مراسم شام غریبان حضرت سید الشهدا طبق برنامه ریزی های انجام شده و با توجه به محدودیت‌های کرونایی در مورد جلوگیری از برگزاری مراسم در محیط‌های سربسته امسال در گلزار شهدای شهر قزوین برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روشن کردن شمع در سراسر این محیط به خصوص بر مزار شهدا و محیط پیرامونی آن علناً موجب تخریب فضا شده است، پارافین شمع‌ها به سنگ مزار نفوذ کرده و از سوی دیگر رفت و آمد ها در اطراف قبور، فضای سبز و موجب شده مواد شیمیایی که کل محیط پخش شود.

سرپرست سازمان آرامستان های شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: تا کنون ما تلاش کرده‌ایم با انواع مواد شوینده قوی و ملایم و نیز انواع راهکارها نظیر گرما دادن و… تلاش کرده‌ایم محوطه را پاکسازی کنیم، با وجود اینکه در هفت مرحله تلاش کرده‌ایم متأسفانه کمترین نتیجه حاصل شده است.

عظیمی صدر ادامه داد: در نهایت قرار است که محیطی بالغ بر ۳ هزار متر را با استفاده از روش سند پلاس در ۳ فاز به تفکیک ۱۰۰۰ متر لایه برداری کنیم و پس از این اقدام محیط در دو مرحله شست و شو انجام خواهد شد تا فضا به حالت عادی و مناسب باز گردد.

وی گفت: مرحله بعدی نیز مربوط به سنگ قبور شهدا می‌شود که پارافین به داخل آن نفوذ کرده، با استفاده از امکاناتی که قرار است از تهران تهیه کنیم با روش خاصی قبور را ساب می‌زنیم تا علاوه بر ترمیم زیبایی سنگ‌ها حفظ و افزوده شود.

سرپرست سازمان آرامستان های شهرداری قزوین تصریح کرد: چند روز گذشته در فضای مجازی استان این بحث بود که برای جلوگیری از رویدادهای مشابه در گلزار شهدا جایگاه روشن کردن شمع تعبیه شود، این کار را هم می‌توانیم انجام دهیم ولی بهتر است به صورت کلی موضوع روشن کردن شمع در گلزار شهدا ممنوع شود.

عظیمی صدر گفت: پیشنهاد ما نسب فانوس‌های شارژی و یا برقی در محل مزار شهدا است، افرادی که علاقه مند هستند نیز می‌توانند در این طرق در کنار ما باشند و یا به نوعی متولی موضوع شوند.

منبع: مهر

کد خبر 521135

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر آرامستان شهرداری قزوین قزوین قبر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق روشن کردن شمع گلزار شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۷۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزیمت مادران و دختران اصفهانی برای تجدید پیمان با سردار دل‌ها به کرمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ حدیثه پیشه از مسئولان کاروان زیارتی دختران حاج قاسم گفت: این زائران از استان اصفهان در قالب ۵۰ دستگاه اتوبوس از ۴۰ منطقه در اصفهان راهی کرمان شدند تا در کنار مزار مرد میدان، با شهید سردار قاسم سلیمانی فرمانده جبهه مقاومت، برای پیروی از راه سردار دل‌ها تجدید میثاق دوباره ایی ببندد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی افزود: مدت زمان این سفر حدود ۵۰ ساعت است، پیاده‌روی اجتماع‌گونه از مصلای امام علی (ع) کرمان تا بیت‌الزهرا و در نهایت حضور در مزار سردار دل‌ها در ساعت ۱ و ۲۰ دقیقه (زمان شهادت) از برنامه‌های این سفر زیارتی است.


زمان اعزام کاروان زیارتی دختران حاج قاسم، در اردیبهشت است و پشتوانه این اعزام عظیم، اجتماع بزرگ دختران حاج قاسم است که در ایام شهادت سردار دل‌ها برگزارمی شود و ایده این کاروان از اصفهان است.


امسال سومین سال متوالی است که دختران حاج قاسم از اصفهان به سوی مزار سردار سلیمانی راهی شدند.

دیگر خبرها

  • چشم ایلام به آمدن شهید تازه تفحص شده روشن شد
  • شهاب زاهدی آقای گل لیگ ژاپن بدون پنالتی
  • بیعتی دوباره با شهید راه مقاومت
  • گلزار مطهر شهدای شهر بوشهر غبارروبی شد
  • معلمان نقش مهمی در کاهش آسیب‌های جامعه دارند
  • پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال وارد بوشهر شد
  • ورود پیکر شهید دفاع مقدس به بوشهر پس از ۴۰ سال
  • عطر افشانی مزار شهدا درپلدشت
  • عزیمت مادران و دختران اصفهانی برای تجدید پیمان با سردار دل‌ها به کرمان
  • (عکس) تمرین مشترک قهرمان بدنسازی با محمدرضا گلزار