Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@07:43:43 GMT

تاثیر رژیم غذایی بر خطر و شدت ابتلا به کووید-۱۹

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۱۸۵۵

تاثیر رژیم غذایی بر خطر و شدت ابتلا به کووید-۱۹

به گزارش ایسنا، گروهی از متخصصان و پزشکان بیمارستان عمومی ماساچوست در بررسی های اخیر خود دریافتند: افرادی که رژیم غذایی آنان بر اساس غذاهای گیاهیِ سالم بوده، کمتر در معرض ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و حتی نوع شدید این بیماری بوده اند.

اگرچه سابقه ابتلا به بیماریهای متابولیک مانند چاقی و دیابت نوع دو با افزایش خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و همچنین افزایش خطر ابتلا به نوع شدید این بیماری مرتبط است، اما تاثیر کلی نوع رژیم غذایی بر این خطرات پیش از این ناشناخته بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصصان آمریکایی در این مطالعه اظهار داشتند: گزارش های قبلی نشان می دهد که تغذیه نامناسب یک مشخصه رایج در بین گروه هایی است که به شکل ناخوشایندتری تحت تاثیر همه گیری قرار گرفته اند اما تاکنون داده های مربوط به ارتباط رژیم غذایی با خطر و شدت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ محدود بوده است.

در این بررسی اطلاعات ۵۹۲ هزار و ۵۷۱ نفر در انگلیس و ایالات متحده مورد ارزیابی قرار گرفت. ابتدا، شرکت کنندگان به پرسشنامه ای در مورد عادات غذایی پیش از آغاز همه گیری پاسخ دادند. کیفیت رژیم غذایی با استفاده از یک رژیم غذایی سالم مبتنی بر گیاه که بر غذاهای گیاهی سالم مانند میوه ها و سبزیجات تاکید دارد، ارزیابی شد.

در طول مدت زمان انجام مطالعه، ۳۱ هزار و ۸۳۱ نفر به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شدند. در مقایسه با افرادی که در پایین ترین سطح امتیاز رژیم غذایی قرار گرفتند، افرادی که در بالاترین سطح از این حیث قرار داشتند ۹ درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و ۴۱ درصد کمتر در خطر ابتلا به نوع شدید این بیماری بودند.

به گزارش ایسنا به نقل از هندوستان تایمز، محققان تاکید کردند: اگرچه هنوز نتوانسته ایم به اندازه کافی بر اهمیت واکسیناسیون و استفاده از ماسک در محیط های شلوغ و سرپوشیده تاکید و آن را اجرایی کنیم اما مطالعه ما نشان می دهد که افراد می توانند به طور بالقوه خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را با توجه و تمرکز روی رژیم های غذایی سالم کاهش دهند.

منبع: الف

کلیدواژه: ابتلا به بیماری کووید ۱۹ خطر ابتلا رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۱۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو

به گزارش خبرآنلاین، «خدیجه رحمانی» متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در پاسخ به این سوال که بیشتر کمبود کدام ویتامین در کشور وجود دارد گفت: کمبود ویتامین B۱ در کشور بیشتر دیده می‌شود. با الگوهای مصرفی که وجود دارد باید آن را در غلات گنجاند. مثلا نان‌ها باید برای دریافت این ویتامین تصفیه نشده باشند، اما متلاسفانه بیشتر نان‌های ما تصفیه شده است و برای همین ویتامین B۱ دریافت نمی‌شود.

تاثیر ویتامین B بر خلق و خو

به گزاش ایلنا، رحمانی درباره تاثیر ویتامین‌ها روی کیفیت خلق و خو نیز توضیح داد: ویتامین‌های گروه B نقش مهمی در کمک به مغز در تولید سطح کافی مواد شیمیایی مورد نیاز برای مدیریت خلق و خو و سایر عملکردها دارند. بنابراین ویتامین‌های گروه ب در خلق و خو به‌ دلیل نقشی که در متابولیسم بدن دارند بسیار تاثیرگذارند. اگر کسی دارای مقادیر کم ویتامین B و به ویژه B۱۲ باشد، احتمال دارد علائم افسردگی را تجربه کند. به ویژه B۱۲ در کاهش خستگی شناخته شده است.

وی افزود: ویتامین B۳ نیز که در تولید سروتونین نقش دارد بسیار اهمیت دارد. در افراد مبتلا به افسردگی، سطح سروتونین آنها پایین است. توزیع ویتامین B۳ در مواد غذایی زیاد است و عمدتا کمبود آن کمتر پیش می‌آید. مگر کسی مشکلات گوارشی داشته باشد. اما جذب ویتامین B۱ و B۲ از طریق مواد غذایی کمتر است. B۲ بیشتر در شیر و لبنیات یافت می‌شود. اگر به این دست لبنیات حرارت زیاد داده نشود و در معرض نورآفتاب قرار نگیرند، چون نور آفتاب آنها را از بین می‌برد، ممکن است با این شرایط بیشتر جذب بدن شوند. چون ویتامین گروه B نسبتا ناپایدارند و در مراحل پخت بین ۳۰ تا ۶۰ درصد آنها از بین می‌رود برای همین کمبود آن بیشتر حس می‌شود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902665

دیگر خبرها

  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • این میوه خوشمزه هم کبد چرب را درمان می‌کند هم باعث طول عمر می‌شود
  • با این راهکارها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • ویتامینی که چربی کبدچرب را دفع می‌کند
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو