Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@23:20:43 GMT

پوشش های متداول و مرغوب سقف شیبدار

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۲۳۳۲

پوشش های متداول و مرغوب سقف شیبدار

به طور کلی سقف ها در برابر نفوذ بارش، گرما و سرما به داخل بنا نقش بسزایی دارند. سقف ها به دو دسته سقف صاف و سقف شیبدار تقسیم می شوند.در ادامه توضیحاتی در ارتباط با سقف شیبدار ارائه می کنیم.

سقف شیبدار نوعی از سقف است که به دلیل ظاهر زیبایشان، کمک به صرفه جویی در مصرف انرژی و بهینه سازی بنای سازه از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد و سقف هایی هستند که در ابتدا و انتهای سقف اختلاف ارتفاع چشمگیری وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مزایای سقف شیبدار

· زیبایی در نمای ساختمان

· افزایش ارتفاع سقف و بزرگتر شدن حجم داخلی ساختمان

· انتقال آب باران و برف به صورت خودکار به پایین سقف

· عدم آسیب در زمان بارش برف سنگین و زدودن راحت برف ها

· سقف های شیروانی به تصفیه هوا نیز کمک خواهند نمود.

· کاهش وزن سقف و پیرو آن کاهش اندازه تیر و ستون ها

دسته بندی سقفهای شیبدار

سقفهای شیبدار از نحوه زیرسازی تا پوشش نهایی خود به انواع مختلفی دسته بندی می شوند : نوع سازه و تیرریزی انجام شده، درجه شیب سقف، نوع و مدل سقف و در نهایت پوشش نهایی بر روی سقف شیبدار.

 سازه در سقف شیبدار

نحوه خرپا سازی در سقف های شیبدار بسته به متریال نهایی درجه شیب سقف و مدل سقف دارد.

قوطی کشی برای محصولات آندوویلا باهم متفاوت هست فاصله گذاری تیرریزی ها باید متفاوت باشد همچنین نحوه اجرای پروفیل ها برای محصولات شینگل و ورق سنگریزه تفاوت دارد بنابراین نکته مهم اینجاست که قبل شروع کار باید متریال مورد نظر خود را انتخاب کرده و با تیم فنی حرفه ای در رابطه با پروژه خود مشورت بگیرید.

شیب و درجه سقف شیبدار

شیب در سقفهای شیب دار بستگی به محل پروژه، سردسیر و گرمسیر بودن آن، نظر کارفرما و طراحی پروژه دارد .در مناطق سردسیر بهتر است درجه شیب بالا 80 درجه باشد شیب تندی داشته باشد تا برف و باران به راحتی به پایین آید .از لحاظ طراحی و مدل ساختمان نیز در صورت استفاده متریال مناسب و شیک مانند شینگل بهتر است شیب سقف ساختمان تند باشد تا نمای زیباتری به ساختمان بدهد.

مدل پوشش سقف شیبدار

سقف شیبدار با نظر کارفرما و مشورت طراحان و مهندسین معماری و در نهایت تیم حرفه ای نصب، به اجرا در می آید که بسته به نوع پروژه، مساحت و در نهایت پوشش نهایی با یکدیگر متفاوت است. در ادامه چند نمونه متداول با خصوصیاتی خاص از پوشش سقف شیبدار یا متریال سقف شیبدار را ارائه می کنیم. این محصولات قابلیت تولید در داخل کشور را دارند و با کیفیتی فوق العاده آماده ارائه به سازندگان و مالکان محترم می باشد. تمامی آنها دوست دار محیط زیست بوده و با بهترین کیفیت قابل ارائه و اجرا می باشند.

اکروتایل

ورق های پوشش سقف های شیبدار که با نام تجاری آکروتایل معرفی شده اند از جنسpvc  با پوشش رزین مهندسیASA  اصلاح شده می باشد. این ورق ها به عنوان ورق های پی وی سی طرح سفال شناخته شده است که بیش از 50 درصد از pvc تولید شده و در صنعت ساختمان استفاده می شود. به طور کل می توان گفت پوشش پی وی سی سقف جایگزین مناسبی برای انواع ورق های گالوانیزه، فایبرگلاس، آردواز و ایرانیت می باشد .

آکروتایل محصولی با کیفیت و با ثبات بوده و در مقابل سرما و گرما، خش، مواد اسیدی و ... مقاوم می باشد. هزینه زیرسازی و نصب پایین تری دارد و سازگار با محیط زیست است.

تک تایل

با توجه به موفقیت پوشش اکروتایل، با استفاده از تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا، محصول جدید تک تایل وارد بازار شده است. این محصول در واقع پوشش به روز شده ورق پی وی سی یا آکروتایل می باشد و با طرح و مدل های جدید و بهبود ساختار به بازار ارائه شده است. این محصول نیز مشابه اکروتایل قابل اجرا در مناطق گرمسیر می باشد. این محصول با محیط زیست سازگار است، هزینه نصب مقرون به صرفه ای دارد. مقاومت بالایی دارد و رنگ و کیفیت آن به مرور زمان تغییر نمی کند.

شینگل

برای داشتن سقفی از جهت عایق بودن آن آب بندی صد در صد داشتن شیبی تند و جلوه دادن نما زیبا و همچنین به اجرا در آوردن مدل های پرپیچ و خم بر روی سقف تنها میتوانین یک محصول را انتخاب کنید که تمامی مزایا و قابلیت ها را دارا باشد: شینگل، تنها محصولی است که تمامی قابلیت ها را دارا می باشند. شینگل را می توان به عنوان رایج ترین پوشش سقف شیبدار در آمریکا و کانادا معرفی کرد که دارای مزایایی نظیر کیفیت بالا، اجرای سریع، مقاومت و دوام بالا، تنوع رنگ و عایق بودن و آب بندی فوق العاده می باشد.

نکات مهم سقف شیبدار

توجه داشته باشید اندازه سقف شیروانی با توجه به منطقه و اقلیم انتخاب می‌ شود. هر چه باران شدت بیش تری داشته باشد نوع مقاوم تر و اندازه بزرگ‌ تری انتخاب می شود ضمن این که می بایست ناودانی‌ هایی انتخاب شود  که قطر آن مناسب میزان بارندگی منطقه‌ تان باشد تا آب باران به‌ راحتی هدایت شود.

چنانچه در منطقه برف و باران زیاد می‌ بارد حتما شیب سقف مناسب انتخاب شود تا از تجمع آب باران یا برف بر روی سقف جلوگیری شود. به درزبندی و عایق‌ بندی صحیح سقف دقت داشته باشید. با کوچک‌ ترین روزنه‌ ای آب وارد ساختمان می‌ شود به‌ خصوص در قسمت اتصال دو شیب به یکدیگر. توجه داشته باشید نوع ورق انتخابی برای سقف در میزان قیمت نهایی تأثیر بالایی دارد. در نتیجه پوشش سقف را مناسب با بودجه‌ انتخاب شود .

انتخاب پوشش سقف شیبدار یکی از موارد مهم در کارایی و زیبایی سقف شما خواهد بود. متداول ترین پوشش های سقف که با توجه به امکان تولید داخلی آنها یا امکانات بازرگانی مناسب، قیمت مناسب تر و کیفیت بهتری دارند اکروتایل یا پوشش پی وی سی سقف، تک تایل و شینگل می باشند که در این مطلب توضیحاتی در ارتباط با این پوشش ها ارائه شد. این محصولات نسبت به سایر محصولات اجرای آسان تری دارند و بالطبع هزینه اجرای کمتری خواهند داشت، با توجه به مقاومت بالا، قابلیت اجرا در شرایط خاص را نیز خواهند داشت.

در صورتی که برای انتخاب سقف شیبدار خود شک دارید و هنوز سقف مناسبی برای منزل یا ویلای خود انتخاب نکرده اید می توانید از طریق مشاوره رایگان با شرکت پوشش بام تخت جمشید انتخاب درستی انجام دهید و با استفاده از تیم مجرب این شرکت، سقف خود را با کیفیت بالا اجرا کنید.

شرکت پوشش بام تخت جمشید با بیش از چهل سال تجربه در طراحی و پیاده سازی انواع سقف و پوشش سقف شیبدار می تواند در تصمیم گیری های شما بهترین مشاور و همراه باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02644201191 تماس حاصل فرمایید.

کد خبر 1553886

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پی وی سی شیب سقف سقف ها ورق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۲۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ فرشید رحمانی گفت: شهرستان گنبدکاووس بیش از ۳۴۰ هزار هکتار مرتع دارد و امسال، سطح سبز در آن به ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار رسید.

وی با بیان اینکه افزایش پوشش گیاهی در مراتع، مانعی برای پدیده ریزگرد‌ها است، افزود: حدود ۱۵٠٠ دامدار دارای پروانه نیز از این پوشش گیاهی برای چراندن دام‌های خود بهره برداری می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • بنر ضوابط پوشش دانشجویان ایران دوباره به دانشگاه برگشت | تصویر
  • دستگیری قاتل در پوشش زباله گرد در لرستان
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • (ویدئو) پوشش متفاوت زنان افغانستان در سال ۱۹۶۵
  • تصاویری قدیمی از پوشش متفاوت زنان افغانستانی قبل از طالبان
  • ببینید | تصاویری پوشش متفاوت زنان افغانستان در سال ۱۹۶۵
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن