Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، همزمان با روز ملی سینما، با مدیر امور سینمایی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری و رییس تنها پردیس سینمایی چهارمحال و بختیاری به گفت‌وگو پرداخته‌ایم.

سینما بهمن شهرکرد با توجه به استقبال مردم از سینما و با توجه به تک سالنه بودن آن جوابگوی نیازهای مردم نبود و اغلب از دور اکران‌ها عقب می‌ماند و خیلی از فیلم‌ها فرصت اکران در شهرکرد پیدا نمی‌کرد به همین دلیل این سینما در سال ۱۳۹۹ به پردیس سینمایی بهمن تغییر نام داد و بازسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پردیس سینمایی بهمن اکنون دارای چهار سالن نمایش است و با وجود کم رونق شدن سینماها در شرایط کرونایی همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مهدی حسن‌زاده در این خصوص گفت: چراغ سینما در این روزها به سختی روشن مانده و اگر همت حوزه هنری استان و سازمان سینمایی بهمن سبز نبود این سینما بازسازی نمی‌شد البته هنوز هم با ایده‌آل شدن فاصله دارد.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در این شرایط کرونایی و افت اکران‌ها سرپا ماندن سینما همت مسئولان را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: در حوزه سینما همه از کارگردان و بازیگر تا کسانی که در زمینه تولید و اکران فعالیت دارند ضرر کرده‌اند و هزینه‌های موجود سینما را فلج کرد و این مهم نیازمند حمایت‌های معنوی و مالی است.

حسن‌زاده افزود: سینما به خوراک نیاز دارد ولی در شرایط فعلی تهیه‌کننده فیلم ساخته شده را اکران نمی‌کند چون نمی‌تواند بلیط‌های زیادی را بفروشد اما اگر از تهیه‌کننده حمایت شود فیلم وارد چرخه اکران می‌شود و آسیب‌هایی که کرونا به صنعت سینمایی و سینماداران زده تا حد قابل قبولی جبران می‌شود.

وی بیان کرد: با تمام سختی‌ها و شرایط ما همه روزه از 9 صبح تا 11 شب در سینما حضور داریم و حتی با 10 تماشاچی هم فیلم‌ها را اکران می‌کنیم چه بسا ضررهای زیادی برایمان دارد اما سینما را سرپا نگه داشتیم که این حرکت‌ها نیازمند این است که سرپرستی برای حمایت در این شرایط بحرانی قرار داده شود.

حسن‌زاده در پایان گفت: شرایط اکران نوروزی امسال به شدت بد و ضعیف بود اما در مقایسه با سایر استان‌ها باز هم جایگاه قابل قبولی در استان داشتیم.

امید است با همت مدیران استانی در سایر شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری نیز سینما تاسیس شود تا علاقمندان به هنر هفتم برای تماشای فیلم‌های روز مجبور نباشند کیلومترها سفر کنند.

انتهای پیام/68035

منبع: فارس

کلیدواژه: مهدی حسن زاده سینما بهمن چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۶۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی گروه سینمایی «هنر و تجربه»، بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» مورد استقبال مخاطبان، هنرمندان و چهره‌های فرهنگی قرار گرفت و توانست عنوان پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه را در میان ۱۰ بسته اکران شده در «هنر و تجربه» را از آن خود کند.

بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» که شامل ۵ فیلم کوتاه «مورس» ساخته روناک جعفری، «اسپاسم» ساخته صحرا اسدالهی، «نفس نکش» ساخته میلاد نسیم سبحان، «رویای نیمه‌جان» ساخته آرمین اعتمادی و «گوشت تلخ» ساخته فرید حاجی است.

در گروه سینمایی «هنر و تجربه» (از سال ۹۸ تاکنون) بسته ۵ فیلم کوتاه «یلدای کوتاه»، بسته ۶ فیلم کوتاه «۱۰۸ دقیقه در یک قرن»، بسته ۶ فیلم کوتاه «بازگشت کوتاه»، بسته ۵ فیلم کوتاه «وضعیت قرمز»، بسته ۵ فیلم کوتاه «پنجِ گان کوتاه»، بسته ۵ فیلم کوتاه «یک سانس؛ چند رویا»، بسته ۵ فیلم کوتاه «ژانر وحشت» و بسته ۶ فیلم کوتاه «ژنریک؛ شش فیلم شش نگاه» پیش از این اکران شده بود.

گروه سینمایی «هنر و تجربه» به پیشنهاد و استقبال فیلمسازان جوان حوزه فیلم کوتاه از سال گذشته تاکنون اکران ۲۱ فیلم کوتاه را در کارنامه خود ثبت کرده است.

بلیت‌فروشی بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» در سامانه‌های بلیت‌فروشی سینماتیکت، ایران تیک، آی تیکت و گیشه هفت همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6090042

دیگر خبرها

  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق
  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»