Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@05:05:09 GMT

الگوی توسعه شهر بر کیفیت خدمات تاثیر مستقیم دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۷۵۷۲

الگوی توسعه شهر بر کیفیت خدمات تاثیر مستقیم دارد

یک کارشناس ارشد راه و ترابری گفت: هر نوع الگوی توسعه‌ای که برای شهرها در نظر گرفته می‌شود باید به تبع آن برنامه ریزی دقیقی نیز برای تامین زیرساخت‌ها و ارائه خدمات با کیفیت شهری در نظر گرفته شود و در غیر اینصورت مدیریت شهری با مشکل مواجه خواهد شد.

مجید عموچی در گفت‎‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هرچقدر شهر توسعه بیشتری پیدا می‌کند، سطح شهر بزرگ‌تر شده و تراکم شهری کمتر می‌شود لذا زیرساخت‌های حمل و نقلی بیشتری مورد نیاز است و حمل و نقل چرخه اقتصادی مطلوب خود را از دست می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طراحی شهری به سبک اروپایی توصیه می‌شود شهر به صورت پر تراکم طراحی شود و حمل و نقل همگانی گسترش پیدا کند.

این کارشناس ارشد راه و ترابری خاطرنشان کرد: زمانی که شهر بزرگ می‌شود، ساخت و گسترش حمل و نقل همگانی چندان صرفه اقتصادی نخواهد داشت، به تدریج کارکرد مطلوب خود را از دست می‌دهد و کیفیت خدمات ارائه شده کاهش پیدا می‌کند.

عموچی ادامه داد: زمانی که تعداد مسافران ناوگان حمل و نقل همگانی کمتر باشد، سرفاصله‌ها نیز بیشتر می‌شود تا جایی که ممکن است وسیله‌ای مانند اتوبوس هر یک ربع در ایستگاه حضور پیدا کند و راه اندازی خطوط مترو چندان صرفه اقتصادی ندارد.

وی تاکید کرد: هرچقدر شهر پر تراکم‌تر ساخته شود، مدیریت شهر آسان‌تر خواهد بود زیرا تعداد کمتری خیابان وجود دارد لذا یک هزینه ثابت را می‌توان در سطح کوچک‌تری مصرف کرد و کیفیت خدمات ارائه شده بیشتر می‌شود.

این کارشناس ارشد راه و ترابری تصریح کرد: در شهر فشرده آزادی‌هایی که در شهر کم تراکم وجود دارد، نیست و هرکدام از این الگوهای توسعه شهری برنامه ریزی خاص خودش را می‌طلبد؛ در شهرهای فشرده اهمیت ناوگان حمل و نقل عمومی بیشتر است در حالی که در شهرهای کم تراکم و گسترده خودروهای شخصی نقش پر رنگ‌تری در ترددهای شهری ایفا می‌کند.

عموچی اضافه کرد: در شهرهای پر تراکم هزینه‌های پارکینگ بسیار زیاد است و جای پارک خودرو جدای از ساختمان‌ها به فروش می‌رسد و آزادی برای استفاده از خودروهای شخصی در هر نقطه از شهر وجود ندارد.

وی افزود: در شهرهای کم تراکم و گسترده مثل شهرهای کشور آمریکا استفاده از خودرو شخصی آسان‌تر است، اما حتی همین کشورها با آن درآمدهای کلان نیز به این نتیجه رسیده‌اند که مدیریت شهرها با این الگوی توسعه بسیار دشوار است.

این کارشناس ارشد راه و ترابری گفت: هر نوع الگوی توسعه‌ای که برای شهرها در نظر گرفته می‌شود باید به تبع آن برنامه ریزی دقیقی نیز برای تأمین زیرساخت‌ها و ارائه خدمات با کیفیت شهری در نظر گرفته شود و در غیر این صورت مدیریت شهری با مشکل مواجه خواهد شد.

کد خبر 521432

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران توسعه شهری توسعه شهر برنامه ریزی شهری طراحی شهری حمل و نقل عمومي حمل و نقل زیرساخت شهری خدمات شهری شهر فشرده شهر متراکم مدیریت شهری مدیران شهری کیفیت زندگی کیفیت زندگی در شهر بهبود کیفیت زندگی شهری خودرو شخصی حمل و نقل شهري شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق الگوی توسعه مدیریت شهر حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۷۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان

سید صمد ضیائی در خصوص نظام کنترل کیفیت کود‌های وارداتی و تولید داخل توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: علاوه بر آنکه ثبت کود توسط مؤسسه تحقیقات آب و خاک انجام می‌شود، طرحی در کل کشور ازسوی دفتر مرکزی این شرکت به اجرا گذاشته می‌شود تا کل فرآیند را تحت کنترل درآورد.

وی افزود: پارسال از ۱۹۲ پارت، درمجموع ۳۵ هزار و ۷۲۵ تُن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه توسط تیم نمونه برداری انجام و نمونه پس از پلمپ به مرکز تحقیقات کاربردی نهاده‌های کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور ارسال شد.

ضیائی به بیان اهمیت نظام کنترل کیفی نهاده‌های کشاورزی در این شرکت تاکید کرد: با این روش خواهیم فهمید که کودشیمیایی در کجا تولید، توزیع و به چه ترتیبی حمل می‌شود، تا اثرات مثبت آن بتواند به همه بهره‌برداران تعمیم داده شود.

وی گفت: این نظام همچون گواهی‌های ایزو که کاملاً استاندارد هستند، کمک می‌کند تا محموله‌های کودی، در صحت و سلامت تولید شود و سپس به دست بهره‌برداران برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست
  • ریزگردها به ترکیه رسیدند
  • سمنان در تعریف پیوست فرهنگی الگوی کشور شود