Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی محاوری، متخصص دندانپزشک درباره نحوه رفتن به دندانپزشکی در دوران کرونا اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت و انجمن دندانپزشکان در حال حاضر به بیماران و دندانپزشکان تاکید کرده است که درمان‌های غیر ضروری در دندانپزشکی را به تعویق بیندازید و فقط برای درمان‌های اورژانسی و ضروری به دندانپزشکی مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: درمان‌های اورژانسی دندانپزشکی در دوران کرونا شامل شکستگی دندان، درد شدید و غیرقابل تحمل، نیاز به نمونه برداری از بافت، تورم اطراف دهان، لثه و دندان، خونریزی غیرقابل بندآمدن، آبسه دندان، التهاب و عفونت لثه، روکش‌های ناتمام دندان، نیاز به مراقبت پس از جراحی و دندان‌های مصنوعی دردناک یا شکسته شده است.

محاوری ادامه داد: برای درمان‌هایی که قبلا شروع شده و با عدم پیگیری امکان بدتر شدن شرایط دندانی و عفونت مجدد آن باشد، بهتر است به دندانپزشک مراجعه کنید.

این پزشک متخصص تصریح کرد: درمان‌های غیر ضروری شامل تمیز کردن روتین دندان و درمان‌های زیبایی دندان است که در دوران کرونا توصیه نمی‌شود و بهتر است از انجام آن‌ها خودداری کرد.کسانی که بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی، نقص سیستم ایمنی بدن، دیابت و فشار خون بالا دارند، توصیه می‌کنیم فقط در مواقع اورژانسی در دوران کرونا به دندانپزشکی مراجعه کنند.

او گفت: حتماً قبل از مراجعه به دندانپزشک باید با مطب‌ دکتر تماس تلفنی گرفته شود و دندانپزشک را از شرایط و علائم بیماری و درد مطلع کنید.

محاوری تاکید کرد: دندانپزشک برای معاینه و درمان، فاصله کمی با بیمار دارد و لذا استفاده از ماسک در چنین شرایطی برای بیمار غیر ممکن است، علاوه بر این افراد دیگری نیز به غیر از بیمار ممکن است در مطب حضور داشته باشند؛ با این تفاسیر بدون شک رفتن به دندانپزشکی در دوران کرونا شانس ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید

ویروس کرونا؛ چه زمانی باید به دندانپزشک مراجعه کرد؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دندان پزشکی شیوه نامه های بهداشتی ویروس کرونا دندانپزشکی در دوران دوران کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۸۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ راهکار ساده برای رفع بوی بد دهان

به گزارش خبرآنلاین از همشهری آنلاین، در برخی از موارد بوی بد دهان ممکن است ناشی از عفونت، بیماری، مصرف دارو یا بیماری‌های لثه باشد.اگر بوی بد دهانتان ادامه‌دار شد بهتر است با دندانپزشک در این مورد مشورت کنید.

اگر بوی بد دهانتان ادامه‌دار شد بهتر است با دندانپزشک در این مورد مشورت کنید.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900365

دیگر خبرها

  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • ۱۰ راهکار ساده برای رفع بوی بد دهان
  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم