Web Analytics Made Easy - Statcounter

همسر شهید مدافع حرم سید جاوید موسوی می‌گوید: بسیار دشوار است که به کودک ۴ ساله بگویید، شهادت یعنی چه و نبودن برای همیشه چه مفهومی دارد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، زهرا سادات موسوی، همسر شهید سید جاوید موسوی در گفت‌وگو با رادیو نماسرو، به مناسبت سالگرد شهادت این شهید مدافع حرم گفت: بنده یک دختر 11 ساله دارم که وقتی چهار ساله بود پدرش به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه کوثر خاطراتی از پدر دارد که با توجه به اینکه در سن پایین بود، این خاطرات کم است اما اغلب خواب پدر را می‌بیند. از طرفی بسیار دشوار است که به کودک چهار ساله بگویید، شهادت یعنی چه و نبودن برای همیشه چه مفهومی دارد.

وی با اشاره به نحوه آشنایی خود با شهید سید جاوید موسوی افزود: بنده و سید جاوید با هم پسر عمو و دختر عمو بودیم. سید جاوید از 15 سالگی وارد جنگ علیه طالبان شد که یک بار به اسارت نیروهای طالبان درآمد و شکنجه شد. او تا سال 76 جنگ را ادامه داد، آنها با توجه به اینکه جان او بسیار در خطر بود تا جایی که طالبان برای کشتن او جایزه در نظر گرفته بود، به همراه خانواده به ایران آمدند.

موسوی در ادامه تصریح کرد: سال 1382، دو روز بعد از عید غدیر مادر سید جاوید، برای خواستگاری به منزل ما آمد و به این ترتیب در مرداد 1383 ازدواج کردیم و او در سال 1393 به شهادت رسید. سید جاوید بسیار اخلاق خوبی داشت و همه در برخورد اول متوجه خوش اخلاقی و گشاده‌رویی او می‌شدند.

همسر شهید سید جاوید موسوی در رابطه با چگونگی رضایت دادن خود برای رفتن این شهید بزرگوار به سوریه خاطرنشان کرد: سید جاوید قبل از ماه رمضان در مورد رفتن به سوریه با بنده صحبت کرد که شدیداً مخالفت کردم اما بعد از سه روز مجدداً قضیه را مطرح کرد و گفت ما شیعه و سادات هستیم، حالا که جان مسلمانان به خطر افتاده است و بحث دفاع از حرمین پیش آمده، باید به کمک آنها رفت، با این صحبت‌ها بنده متقاعد شدم و با رفتن او به سوریه موافقت کردم.

وی در پایان یادآور شد: شهدای رسالت خود را از دست دادند و الان نوبت ما است که راه شهدا را ادامه دهیم، اگر وصیتنامه شهدا را مطالعه کنیم، به خوبی رسالت آنها دریافت می‌شود. لذا باید سربازانی را تربیت کنیم که آماده دفاع از اسلام باشند.

عزاداری شهید قاسم سلیمانی در حرم حضرت رقیه سلام‌الله‌علیها+فیلم

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهدای مدافع حرم شهید شهدای مدافع حرم شهید سید جاوید موسوی همسر شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۹۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگراه شهید خرازی بازگشایی شد

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور روز شنبه گفت: با تلاش همکاران پلیس راهور و شهرداری تهران قسمتی از بزرگراه شهید خرازی که از بامداد امروز ۱۵ اردیبهشت به دلیل ریزش سنگ و گل و لای کوهپایه اطراف مسدود شده بود، پاکسازی، شست‌وشو و ایمن سازی شد و از دقایقی قبل محدودیت‌های اعلام شده در آن رفع و تردد در این مسیر امکان پذیر شد.

وی افزود: البته بزرگراه شهید اردستانی به علت سیلاب شب گذشته همچنان مسدود بوده و تردد در محدوده غربی این بزرگراه با محدودیت مواجه است.

سرهنگ موسوی پور تاکید کرد: زمان بازگشایی و رفع محدودیت‌های این مسیر فردا ۱۶ اردیبهشت ماه اطلاع رسانی خواهد شد؛ لذا شهروندانی که قصد تردد در بزرگراه اردستانی را دارند تا اطلاع ثانوی از مسیر‌های جایگزین تردد کنند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • استقبال دنزل دومفریز از پیوستن به منچستریونایتد
  • شهید عبدالرضا موسوی؛ از رتبه اول کنکور پزشکی تا شهادت برای فتح خرمشهر/ شهیدی که محل دفنش را مشخص کرده بود
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • کفتارهای سیاسی بر سر جنازه یک دختر نوجوان | بی‌اخلاقی رسانه‌های بیگانه درباره نیکا شاکرمی
  • فیلم | لحظاتی قبل از خاکسپاری شهید گمنام در رفسنجان
  • اتفاق غیرمنتظره برای کاپیتان کهنه‌کار!
  • بزرگراه شهید خرازی بازگشایی شد
  • ایران زمین فرزندان خود را به آغوش گرفت
  • گفتگوی اختصاصی با جاوید مرتمی پیشکسوت فوتبال مازندران
  • رقص خون در گلوی پاییز؛ روایتی متفاوت از همسر شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری»