Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-29@13:42:11 GMT

درب اتوماتیک شیشه ای راهکاری برای کاهش مصرف انرژی

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۰۱۴۳

درب اتوماتیک شیشه ای راهکاری برای کاهش مصرف انرژی

به گزارش صدای ایران، استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای می تواند یکی از راهکارهای بسیار خوب و مفید برای کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در آن است. شیشه های به کار رفته در درب اتوماتیک شیشه ای از جنسی هستند که عایق حرارت می باشند از این رو از خروج گرما و ورود سرما در زمستان و تابستان به خوبی جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین علاوه بر اینکه درب اتوماتیک شیشه ای می تواند رفت و آمد را ساده کند بلکه می تواند هزینه های مصرفی شما را نیز به خوبی کاهش دهد.
 
شیشه سندبلاست و فرآیند ساخت و طراحی آن


به طور معمول باید گفت سندبلاست کردن شیشه نوعی فرآیند است که بر روی سطح شیشه انجام می شود. بنابراین عمل سندبلاست را می توان برروی شیشه های مختلفی انجام داد. سندبلاست کردن شیشه نوعی حکاکی و طراحی بر روی سطح شیشه محسوب می شود که می توان در طی این عملیات طرح ها و نقش هایی که در نظر دارین را بر روی شیشه طراحی کرده و شیشه را به حالت مات و شفاف در هم درآورید که ظاره بسیار زیبایی خواهد داشت. سندبلاست کردن شیشه کاری است که به طور معمول توسط ماشین آلات مخصوص به آن انجام می پذیرد. در واقع این ماشین آلات تحت فشار بسیار بالا شن و ماسه خاصی را بر روی سطح شیشه میزنند. چون این کار به فشار بالا انجام می شود منجر به ایجاد طراح مات بر روی شیشه می شود. این عملی که توسط ماشین آلات سندبلاست انجام می گیرد سرعت بسیار بالایی دارد. به همین دلیل است که می تواند طرح مورد نظر را روی شیشه ایجاد کند. بهترین روش برای سندبلاست کردن شیشه همین روش استفاده از فشار بالا می باشد، زیرا کیفیت شیشه سندبلاست شده در این روش نسبت به سایر روش ها بسیار بهتر خواهد بود. حال با توجه به طراحی که مد نظر دارید، قسمتی از شیشه یا تمام آن را می توانید سندبلاست کنید. سندبلاست کردن شیشه می تواند بر میزان نور ورودی تاثیر داشته باشد. اگر در مکانی نیاز به نور بییشتر ضرورت دارد بهتر است از طرح های کوچکتر استفاده شود.
 
ضخامت شیشه میرال عاملی موثر در تغییرات قیمت


یکی از مواردی که برای ساخت شیشه میرال درای تنوع بالایی می باشد ضخامت آن است. باتوجه به مکانی که باید از شیشه میرال استفاده شود این شیشه می تواند ضخامت های مختلفی داشته باشد. بسیار واضح است زمانیکه شیشه میرال ضخامت بیشتری داشته باشد زحمت بیشتری برای ساخت آن بکار رفته است و از طرف دیگر مواد بکار رفته در آن نیز بیشتر است. همین امر باعث می شود که قیمت آن نیز متفاوت باشد. هرچه شیشه میرال دارای ضخامت بیشتری باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. از طرف دیگر ضخامت بکار برده شده برای شیشه میرال می تواند مقاومت آن را نیز تحت تاثیر قرار دهد. شیشه میرال هرچه ضخامت کمتری داشته باشد به طور حتم مقاوت آن نیز نسبت به شیشه های با ضخامت بیشتر کمتر خواهد بود. در حالت کلی شیشه میرال را با ضخامتی بین ۴ تا ۲۰ میلی متر می سازند. کاربرد شیشه میرال نشان دهنده میزان ضخامت بکار رفته آن خواهد بود. اگر بخواهید شیشه میرال را به عنوان شیشه ضد حریق مورد استفاده قرار دهدی بهتر است ضخامت بیشتری از آن را بکار بگیرین تا مقاوت آن افزایش یابد. از ضخامت های کمتر شیشه میرال برای پارتیشن های شیشه ای، تراس ها شیشه ای مورد استفاده قرار داده می شود.


کاربردهای خوب و مختلف استفاده از شیشه دودبند


شیشه دودبند را در حد فاصل بین پله های ساختمان و قسمت داخلی به صورت درب شیشه ای نصب می کنند. بنابراین این شیشه می تواند نور را به خوبی به درون ساختمان منتقل کند و روشنایی کافی برای طبقات را ایجاد خواهد کرد. علاوه بر آن شیشه دارای ماهیتی زیبا است و در هر کجای ساختمان که به کار برده شود می تواند زیبایی زیادی به آن محیط بدهد. با تمام این موارد نقش اصلی شیشه دودبند این است که بتواند ایمنی ساختمان را در مواقعی که حوادث ناگهانی رخ می دهد را برقرار سازد. به طور کلی این درب به گونه ای کار گذاشته می شود که هنگام وقوع آتش سوزی هیچگونه گازهای سمی، آتش و دود از منطقه مورد نظر خارج نمی شود و گازهای سمی محبوس می گردند. از این رو خفگی های متداولی که بر اثر بروز آتش سوزی در ساختمان رخ می دهد بسیار کاهش خواهد یافت. این شیشه می تواند آتش را در محل خود مهار کرده و تا رسیدن آتش نشان ها خسارت ناشی از آتش سوزی به سایر طبقات را به حداقل خود برساند.
 
موتور و تیغه کرکره برقی یراق الات اصلی بکار برده شده در این سازه


موتور ها و تیغه های مختلفی وجود دارند که می توان برای کارکرد خوب کرکره برقی از انها استفاده کرد. تیغه ها در کرکره برقی از جنس گالوانیزه پلی کربنات و حتی آلومینیوم ساخته می شود. باتوجه به اینکه چه میزان استحکام برای کرکره برقی نیاز است م قصد استفاده در چه مکانی را دارید موتورها و تیغه های مختلفی برای ان استفاده می شود. از پرطرفدارترین تیغه های کرکره برقی می توان نوع آلومینیومی آن با ضخامت ۸۰ میلی متر را نام برد. تمامی یراق آلاتی که برای کرکره برقی استفاده می شوند می توانند ازز جنس ها و کیفیت های مختلفی باشند حتی همین جنس آلومینیومی تیغه نیز می تواند با کیفیت های مختلفی تولید شود. بنابراین باید دید که استفاده شما از کرکره برقی چگونه خواهد بود تا یراق آلات مناسبی برای آن انتخاب شود. در موتورهایی که برای کرکره برقی از انها استفاده می شود موتور توبلار از پرطرفدارترین انها است. موتور توبولار در اکثر مواقع برای مواری استفاده می شود که تردد میان انها کم است.


شیشه های ضدگلوله و ضد حریق ساخته شده از شیشه لمینت


با ساخت شیشه های لمینت و طراحی و تولید آنها، کارهای ارزشمندی برای صنایع مختلف صورت گرفته است. یکی از مهمترین کارایی هایی که شیشه لمینت دارند، استفاده از آنها به عنوان شیشه های ضد حریق و شیشه های ضد گلوله می باشد. به دلیل وجود همین ویژگی ها در شیشه های لمینت می توان آنها را در مکان های حساس و مهم که نیاز است در آنجا امنیت بیشتری فراهم شود مورد استفاده قرار بگیرند. شیشه های ضد گلوله لمینت باعث می شود به میزان زیادی از تجاوز سارقان به مکان های تجاری، اداری و حتی مسکونی جلوگیری به عمل آید.

زیرا شکستن این شیشه ها کاری سخت و گاهی غیر ممکن است و نیاز به وقت زیادی دارد. از طرف دیگر زمانی که گلوله به شیشه اصابت می کند، به دلیل وجود طلق بکار رفته در لایه میانی، گلوله در شیشه باقی می ماند و تنها ممکن است باعث ایجاد ترک هایی بر روی شیشه شود. از طرف دیگر برای مکان هایی که در معرض آتش سوزی هستند باید از شیشه لمینت ضد حریق استفاده شود. زیرا این شیشه ها نسبت به آتش مقاوم بودن و درصد خسارت را در اثر آتش به حداقل می رسانند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: درب اتوماتیک مصرف انرژی شیشه ای عایق حرارت درب اتوماتیک شیشه ای شیشه می تواند طرف دیگر شیشه های ضد کرکره برقی بکار رفته آتش سوزی کار رفته روی شیشه شیشه ها ضد حریق تیغه ها آن نیز بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!

مهدی بستانچی، رئیس انجمن تولیدکنندگان سیستمهای تهویه مطبوع ایران: درماه های اخیر ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی موجب تعجب و سئوال محافل حرفه ای و صنعتی این حوزه شده است. بر اساس مصوبه شورای عالی انرژی، وظیفه ممنوع کردن تبلیغ کالا‌های با مصرف انرژی بالا و فاقد سازگاری لازم با اقلیم‌های مختلف کشور برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته شده است تا این وزارتخانه با همکاری دستگاه‌های ذیربط به ویژه سازمان صدا و سیما اقدامات لازم را برای ممنوعیت تبلیغ این گونه کالا‌ها براساس پیشنهاد وزارتخانه‌های نفت و نیرو و هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عمل آورد؛ اما این مصوبه در حالی صادر شده که به‌تعدد شاهد تبلیغ کولر‌های گازی از شبکه‌های مختلف صدا و سیما و گا‌ها نصب بنر‌های شهری در ا ین زمینه هستیم.

دروهله نخست به نظر می رسد حساسیت به موضوع کولرهای گازی، به دلیل مصرف برق این محصولات است ، اما یک محاسبه سرانگشتی نشان می دهد درحالی که مصرف ۲۰ میلیون کولر آبی در کشور در فصل گرم سال، ۱۰ هزار مگاوات انرژی الکتریکی است، شاهد مصرف ۲۰ هزار مگاواتی ۱۰ میلیون کولر گازی در کشور در فصول گرم سال هستیم.

 این تناقض  را می توان در چند بخش اساسی بررسی کرد : اول اینکه اگر  کولر های گازی بار سنگینی در حوزه مصرف انرژی محسوب می شوند، که  البته به طور حتم این گونه است، اما باید دید چرا همچنان تبلیغ این نوع تجهیزات به صورت گسترده در سطح شهرها و رسانه های ملی  انجام می شود؟ و دوم این که موضوع بسیار مهم تر و آسیب رسان به صنعت و اقتصاد کشور ، یعنی قاچاق در این حوزه چرا نادیده گرفته می شود و چرا برنامه ریزی مناسب و روشن و متقنی برای تولید و تامین نیازهای داخلی و جلوگیری از قاچاق این کالا صورت نمی پذیرد؟

حسب اعلام مسئولان تشکل های مربوط، کولر گازی اجنرال و انواع دیگر کولر گازی در صدر قاچاق لوازم خانگی در ایران قرار دارند و  تنها در سال ۹۵ و ۸ ماهه 1395 و  سال 1396، حدود ۴۵۰ میلیون دلار کولر گازی به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

همچنین براساس  اعلام فرمانده انتظامی استان البرز در پاییز 1402  یکی از واحدهای تجاری سطح استان اقدام به  واردات بیش از 2500 دستگاه اسپیلت کولر گازی و پکیج دیواری کرده و بدون اینکه در سامانه جامع انبارها این کالاها را ثبت نمایند، اقدام به فروش آنها در بازار کرده  است .

و سئوال این که چه اقدامات بازدارنده ای در این زمینه یعنی قاچاق به عنوان مساله حاد و مزمن صنایع کشور صورت پذیرفته است؟

نکته بسیار قابل تامل آن که برآوردها نشان می دهند که نیاز بازار کشور سالانه حدود ۷۰۰ هزار دستگاه است که تقریبا ۴۰۰ هزار دستگاه آن در داخل تولید و سالانه چیزی حدود  ۳۰۰ هزار دستگاه کولرگازی به کشور قاچاق می شود.

به این ترتیب بیش و پیش از هر اقدامی از جمله اقدامات «یک بام و دوهوایی» مانند ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی، انتظار می رود در مبادی ورودی تلاش های  بیشتری در خصوص کنترل قاچاق کولر که بعضا با برندهای زیر پله ای و در کشورهایی با بنیه تولیدی بسیار ضعیف ساخته می شوند، انجام شود؛ چرا که این محصولات اصولا از لحاظ مصرف انرژی از فن آوری روز دنیا بهره مند نیستند. بنابراین نظارت بر تولید با کیفیت این نوع تجهیزات و ارائه تسهیلات کارآمد به تولید کنندگان ذی صلاح  داخلی  و بهره مندی از  پنل های خورشیدی در تولید برق این تجیهزات تا حدودی می تواند این جلوی قاچاق سازمان یافته و گسترده را بگیرد و از میزان آن بکاهد.

اما راه حل  دیگر برای خنک کردن ساختمان ها در فصول گرم سال مربوط به  طراحی تهویه طبیعی در معماری پایدار  است؛ راهکاری که امروزه در کشورهای توسعه یافته مورد توجه جدی است و در کشور ما نیز توجه به آن اولویت قطعی دارد.

برای ایجاد تهویه طبیعی در معماری باید قبل از اجرای ساختمان، تحقیقاتی در خصوص انتخاب بهترین موقعیت ساختمان به منظور ایجاد تهویه مناسب از بادهای غالب انجام می شود. همچنین عناصر طراحی وجود دارد که باید در ساختمان گنجانده شوند تا امکان دسترسی آزاد به هوا فراهم شود. به عنوان مثال، پنجره های طبقه بالایی در در جهتی نصب شوند تا دسترسی راحت هوا به طبقات پایین دست فراهم شود.

برای بسیاری از خانه های شخصی، ساختمان کارآمد همراه با تهویه طبیعی برای برآوردن نیازهای تهویه کافی است. سازه های بزرگتر ممکن است به ترکیبی از تهویه طبیعی و مکانیکی نیاز داشته باشند تا کیفیت هوا در سطح معقولی حفظ شود. ساختمان‌های سبز اغلب به‌طور خاص طراحی می‌شوند که عمدتاً به دلایل بهره‌وری انرژی بر تهویه طبیعی تکیه می‌کنند و همچنین می‌توان ساختمان‌ها را برای سازگاری با تهویه طبیعی، برای افرادی که علاقه‌مند به کارآمدتر کردن سازه‌ها در مصرف انرژی هستند، بازسازی کرد.

هدف اصلی تهویه طبیعی این است که به هوای محیط بیرون اجازه دهد تا رطوبت کم، جریان باد با دمای متوسط را به عنوان منبع خنک کننده جایگزین برای ساختمان فراهم کند و گردش هوا را در سرتاسر ساختمان فراهم کند. با استفاده از این روش، مالکان ساختمان می توانند با خاموش کردن سیستم تهویه مطبوع در زمانی که دما مناسب است، در هزینه های انرژی صرفه جویی کنند. تهویه طبیعی می‌تواند جایگزین تمام یا بخشی از یک سیستم مکانیکی شود و هزینه‌های خرید انواع سیستم تهویه مطبوع هوا، اجرای کانال انتقال هوا و هزینه مصرف انرژی را برای مالک کاهش دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران