Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@17:31:47 GMT

عرضه کالا در بورس شفافیت ایجاد می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۷۶۲۳

خبرگزاری آریا - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: عرضه کالا در بورس شفافیت ایجاد می‌کند و خریدار و فروشنده را شفاف می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، مصطفی طاهری با حضور در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر افزود: برای آنکه از نظر اقتصادی شفافیت قیمت داشته باشیم و همه چیز در کنترل حاکمیت باشد باید رصد مالی، کالایی و پیمانکاری را خوب انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بورس کالا در رصد کالا بسیار کمک دهنده است، گفت: اگر سامانه تجارت، سامانه انبار‌ها و سامانه حمل‌ونقل نداشته باشیم، آن انتظاری که وزارت صنعت، معدن و تجارت از بورس کالا دارد، برآورده نمی‌شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: مقرر شده بازار خرده فروشی برای معاملات برخی از کالاها، از جمله فولاد راه‌اندازی شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد دیگر مهمان برنامه با اشاره به عملکرد بورس کالا در سال‌های قبل و امسال گفت: بورس می‌تواند نقش خوبی در توزیع، تولید و قیمت‌گذاری داشته باشد.
حمیدرضا رستگار افزود: در موضوعات اقتصادی و تعادل بازار اگر به سه حوزه (تولید، توزیع و مصرف) اهمیت داده و توازن بین آن‌ها ایجاد شود قطعا می‌تواند آرامشی در اقتصاد و بازار ایجاد کند.
وی بیان کرد: با اصل و اساس بورس موافقیم، ولی با این روش و این سازوکار مخالفیم.
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد با بیان اینکه در قیمت گذاری‌های بورس ما به عنوان تشکل توزیعی نماینده نداریم، افزود: متأسفانه با ورود بورس به نظام توزیعی، قیمت‌سازی انجام می‌شود.
حمیدرضا رستگار بیان کرد: ما خواستار شفافیت در بورس هستیم و شفافیت زمانی اتفاق می‌افتد که آمار صحیح ارائه شود.
معاون اقتصادی بورس کالای ایران در بخش دیگری از این برنامه با اشاره به فرآیند معاملات در بورس گفت: آنچه در بورس معامله می‌شود، دارای حد اعلای شفافیت نسبت به کالا‌هایی است که در خارج از بورس معامله می‌شود.
علیرضا ناصرپور افزود: سازوکاری مبتنی بر حراج در بورس کالا انجام می‌شود و مکانیسم انجام معاملات در تمام دستورالعمل‌های معاملاتی منعکس و منتشر شده است و کل بازار در جریان آن است، همچنین هنگام معاملات افراد می‌توانند به صورت برخط (آنلاین) فرآیند انجام معاملات در بورس را رصد کنند؛ بنابراین اینکه مطرح می‌شود «شفافیت در بورس وجود ندارد» این مطلب وارد نیست.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بورس کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۷۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات

به گزارش قدس آنلاین، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه (۸ اردیبهشت) با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸و احد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۹۵.۱۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات امروز ۸.۰۳۲ میلیارد سهم بود که طی ۳۶۸,۶۰۳ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۵,۲۹۴.۸۳۴ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۲۹,۵۰۲.۸۸۴ میلیارد ریال شد.

امروز فملی به تنهایی ۲ هزار و ۹۳۵ واحد شاخص را بالا کشید. رشد فملی متأثر از رشد قیمت جهانی مس است. پس از فملی، تاصیکو و سدشت نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای شپنا، شستا و وبملت از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای تجلی، حسینا و فجهان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، شگویا و خاور نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

به نظر می‌رسد که با توجه به معاملات امروز، در بازار فردا نیز شاهد تابلوی قرمز در ابتدای آغاز معاملات بازار سرمایه باشیم. انتظار می‌رود در ادامه بازار، تقاضا افزایش یافته، و در انتها بازار متعادلی را شاهد باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۹ اردیبهشت/افت ۲۰۱۴۵ واحدی
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • شروع طوفانی معاملات برق؛ جهش ۶۸۴ میلیارد ریالی در بورس انرژی
  • بورس و مرکز مبادله؛ ۲ نهاد با شرح وظایف کاملا متفاوت
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • بررسی معاملات بورس کالا
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال