Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و ورزش همگانی گفت: کشورهای توسعه یافته راه رسیدن به سکوهای قهرمانی را در ورزش همگانی جستجو می‌کنند. به گزارش ایسنا و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی امروز (دوشنبه) در بازدید از فدراسیون ورزش‌های همگانی، اظهار کرد: عدم توجه به ورزش های پایه و ورزش‌های همگانی پیامدهای گسترده ای دارد که تنها یک نمود آن در حوزه ورزش قهرمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: کاهش سن بیماری، افزایش قابل توجه آسیب های اجتماعی و از همه مهم تر بحران سلامت عمومی تنها گوشه‌ای از عدم توجه به ورزش همگانی است.

احمدی با اشاره به اهمیت جایگاه ورزش در بخش های مختلف کشور و تاثیر آن بر سلامت مردم گفت: تا دو دهه پیش مسابقات قهرمانی کشور، مسابقات دانشگاه‌های کشور، با گستره قابل توجهی از ورزشکاران از اقشار مختلف و همچنین دانشجویان ورزشکار در رشته‌های مختلف در سراسر کشور برگزار می شد اما اکنون دانشگاه‌ها به فدراسیون‌های ورزشی مراجعه می‌کنند و از آن‌ها برای حضور در میادین بین المللی ورزشکار طلب می‌کنند. جمعیت ورزشکاران کشتی ما به شدت کاهش یافته است و این مسئله نگران کننده است، چرا که باشگاه‌های کشتی در کشور کم شده‌اند و مراجعین کمتری دارند.

معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان کاهش سن بیماری را از دیگر پیامد های عدم توجه به ورزش همگانی دانست و افزود: توجه مضاعف به ورزش قهرمانی و سیاست گذاری اشتباه در این حوزه، موجب غفلت در ورزش همگانی شد و حتی در مقاطعی از زمان اصلا چیزی به اسم ورزش همگانی وجود نداشت، از دیگر پیامد های عدم توجه به ورزش همگانی، افزایش کم تحرکی ملی کاهش سن بیماری و تسری آن به میانگین سن ۳۵ سال شده است، پیش از این میانگین سن اشغال تخت های آی سی یو و سی سی یو به زیر ۴۰ سال رسیده است. فردی که در این بازه سنی قرار دارد نباید یک تخت آی سی یو را اشغال کند.

وی گفت: کشورهایی که در رشته‌های مختلف سکوهای المپیک را فتح می‌کنند، در حوزه ورزش همگانی سرمایه گذاری جدی کرده‌اند و آمار روشنی از ورزشکاران همگانی خود دارند. کشورهای توسعه یافته راه رسیدن به سکوهای قهرمانی را در ورزش همگانی جستجو می‌کنند.

احمدی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از موانع توسعه ورزش همگانی صدا و سیماست که عمده تمرکز خود را بر روی ورزش‌های قهرمانی گذاشته است. گویا تماشای ورزش منجر به ورزشکار شدن فرد می‌شود، در صورتی که تماشای مکرر برنامه های ورزش قهرمانی نیز خود منجر به افزایش کم تحرکی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: عبدالحمید احمدی عبدالحمید احمدی عدم توجه به ورزش ورزش همگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۹۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر+فیلم

در پایان روز ششم رقابت‌های قهرمانی کشور، نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختران مشخص شدند. - اخبار استانها -

فرماندار همدان، مسلم مخفی در حاشیه برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته بانوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: عمیقا به این موضوع اعتقاد داریم که ورزش برای سلامت جسمی و روحی و روانی تک تک افراد جامعه ضروری است.

وی افزود: در دولت سیزدهم توفیق داشتیم تا در موضوع آماده سازی زیرساختها، ساخت سالن‌های ورزشی و توجه به ورزش در بعد ورزش همگانی و قهرمانی به بهترین وجه ورود داشته باشیم.

مخفی با بیان اینکه در همدان زیرساختهای مناسب در حوزه ورزش فراهم بوده عنوان کرد: اکنون به مدت چند روز همدان با کیفیت و در سطح بالا میزبان مسابقات رشته ورزشی کاراته انتخابی تیم ملی بوده که در رده‌های سنی مختلف در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد.

 

.

 

به گزارش تسنیم، رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاراته بانوان در حضور افسانه باقری نایب رییس بانوان فدراسیون مریم احمدی نایب رئیس بانوان هیات کاراته همدان، لیلا بهرامی سرمربی بزرگسالان و ستاره موسوی سرمربی رده سنی زیر 21 سال دختران برگزار شد.

 مدال آوران مسابقات قهرمانی کشور رده سنی نوجوانان دختران به شرح زیر است:

وزن 47- کیلوگرم:
1. هستی گرائیلی از استان مازندران
2. صدف حسنلو از استان تهران
3. ندا رستمی از استان فارس
3. سارینا ربیعی از استان اصفهان

وزن 54- کیلوگرم:
1. نگین مهرعلی تبار از استان مازندران
2. هستی میر از استان کرمان
3. هستی سلطانی از استان اصفهان
3. ستایش قانعی از استان کرمان

وزن 61- کیلوگرم:
1. ساغر جندقی از استان سمنان
2. روجا شاهرخی از استان مازندران
3. زینب حسین خانلی از استان البرز
3. ستایش ملائی چروده از استان گیلان

وزن 61+ کیلوگرم:
1. مریم گرزین از استان مازندران
2. فاطمه شعبانی از استان مازندران
3. هستی صفی خانی از استان مرکزی
3. تازه زینب سعیدآبادی از استان تهران

رقابت‌های قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) طی روزهای 27 الی 31 فروردین 1403 در بخش آقایان و یکم الی 6 اردیبهشت در بخش بانوان در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان برگزار شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تبریک رئیسی به‌ مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • پیام تبریک دکتر رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد
  • پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر+فیلم
  • تقدیر امام جمعه کاشان از اجرای طرح نور فراجا
  • همایش پیاده روی در یاسوج