Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس در راستای پیگیری مطالبات ساکنین روستای گردخون و به درخواست بسیج رسانه فارس، جمعی از مسئولان شهرستان شیراز و خبرنگاران و عکاسان خبری از این روستای حومه شیراز، بازدید کرده و در جریان مسائل و مشکلات اهالی قرار گرفتند.

صبح دوشنبه 22 شهریور به دعوت بسیج رسانه استان و با حضور مسئول قرارگاه شهید اسکندری سپاه فجر، مدیرکل راه و شهرسازی فارس، فرماندار و بخشدار مرکزی شهرستان، بازدیدی از روستای گردخون شیراز انجام و مقرر شد ضمن انعکاس مطالبات مردم روستا به مسئولان از سوی رسانه‌ها، عملکرد دستگاه‌های مسئول رصد و پایش و اطلاع رسانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول قرارگاه استانی محرومیت‌زدایی شهید اسکندری سپاه فجر فارس در حاشیه بازدید از این روستا به خبرنگاران گفت: مردم روستای گردخون مطالبات و خواسته‌های بحقی دارند که پیگیری آنها در تعامل با دستگاه‌هایی اجرایی در دستور کار این ستاد است.

سرهنگ هاشم جمالی افزود:‌ اگرچه مدیریت محلی، شورا و دهیاری روستای گردخون در مقاطعی دچار مشکلاتی بودند اما امروز این مشکلات مرتفع شده و شورای جدید روستا، همیاری و مشارکت خوبی برای رفع مشکلات این منطقه دارد.

او ادامه داد: این قرارگاه در عملیات بهسازی وضعیت زندگی مردم و رفع مشکلات آنها در روستای گردخون مشارکت گسترده‌ای داشته است.

مسئول قرارگاه استانی محرومیت‌زدایی شهید اسکندری سپاه فجر فارس اظهار کرد:‌ با پیگیری‌های انجام شده قرار است احداث خانه بهداشتی که با مشارکت خیرین آغاز شده بود و حدود ۳۵درصد پیشرفت فیزیکی داشت، از طریق شبکه بهداشت و درمان تکمیل شود.

جمالی همچنین با اشاره به درخواست‌های مردم منطقه در زمینه برخورداری از زیرساخت‌های ورزشی مناسب گفت: با تلاش‌های انجام شده، یک زمین ورزشی و یک سالن ورزشی در روستای گردخون در حال راه‌اندازی است.

 نقش تاثیرگذار رسانه در حل مشکلات روستاهای حاشیه‌ شیراز

رئیس بسیج رسانه فارس نیز در جریان این بازید با بیان اینکه یکی از رسالت‌های اصحاب رسانه این است که مطالبات به حق مردم را به گوش مسئولین برسانند، گفت: روستاهای حاشیه نشین در مجاورت کلانشهر شیراز از مشکلات بسیاری به ویژه در حوزه عمرانی رنج می‌برند.

سرگرد هادی رضایی ادامه داد: از آنجا که اصحاب رسانه وظیفه دارند که مطالبات مردم را پیگیری کنند ما اقدام به پیگیری مطالبات به حق مردم این مناطق کردیم و با هم‌افزایی خوبی که از سوی مسئولین استان شکل گرفت شاهد اقدامات عمرانی قابل توجهی از جمله ساخت و ساز جاده‌ای و آسفالت کردن کوچه‌ها در منطقه گردخون بودیم.

او خاطرنشان کرد: امروز ما شاهد اثرگذاری رسانه در پیگیری مطالبات مردم هستیم و اینکه رسانه‌ها می‌توانند نقش مؤثری در پیگیری مطالبات به حق مردم و انعکاس اقدمات شایسته مسئولان داشته باشد.

فرماندار شیراز نیز در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: هرچند که مردم این روستا خواسته‌ها و مطالبات به حقی دارند و ضروری است که این مطالبات پیگیری شود اما متأسفانه ما شاهد عدم همکاری برخی از ساکنین این منطقه با مسئولین در زمینه برطرف شدن برخی از مشکلات روستای گردخون هستیم.

محمدرضا امیری ضمن تقدیر از عموم مردم این منطقه به دلیل توجهی که به مسائل زندگی و محیط زیست خود دارند اما از برخی از ساکنین این روستا که به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی، موجب دامن زدن به بحران زباله‌ می‌شوند هم گلایه کرد و خواستار توجه بیشتر این افراد بهحفظ سلامت خود و دیگر ساکنین روستا شد.

او افزود: با توجه به گسترش بیماری کووید ۱۹ لازم است که مردم برای مقابله با این بیماری تلاش کنند تا محیط زندگی‌شان را پاکیزه نگه دارند و در این زمینه با مسئولین همکاری کنند.

امیری اضافه کرد: با وجود اینکه حاشیه جاده به صورت هفتگی پاکسازی می‌شود اما متأسفانه باز هم شاهد جمع شدن زباله در این منطقه هستیم.

تلاش برای حل مشکل پسماند و ساخت‌و سازهای غیرمجاز 

او با تاکید بر تلاش برای حل مشکل پسماند و ساخت‌و سازهای غیرمجاز، یادآور شد: گردخون به عنوان یک روستا محسوب می‌شود و هنوز به شهر الحاق نشده است. لذا شهرداری شیراز از لحاظ قانونی وظیفه‌ای برای حل بحران زباله در این منطقه ندارد.

امیری با بیان اینکه این روستا هم‌اکنون از دهیار فعال و توانمندی بهره می‌برد، گفت: در شرایط کنونی دهیاری و بخشداری در حال پیگیری مشکلات مربوط به جمع آوری پسماند هستند و این مشکل با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی برطرف می‌شود.

فرماندار شیراز عنوان کرد: در طول دو سال اخیر با تدابیری که از سوی مسئولین استان فارس اندیشیده شد، اقدامات قابل توجهی برای ساماندهی وضعیت روستاهای حاشیه نشین شیراز انجام شد.

او ادامه داد: بر اساس طرح‌ هادی اقدام به ساماندهی ساخت و سازهای غیرمجاز در ۳۹ روستا در قالب بازنگری طرح‌ها کردیم. در روستای گردخون هم این اقدامات انجام شده و کارهای ارزشمندی نیز در حوزه زیرساختی و کالبدی انجام شده است.

امیری بیان کرد: امسال هم اقداماتی از جمله زیرسازی، جمع‌آوری آب‌های سطحی، لبه گذاری و احداث جدول را برای  ۳۸هزار مترمربع از طریق بنیاد مسکن، بسیج سپاه پاسداران و با همکاری و مشارکت دهیاری انجام دادیم.

فرماندار شهرستان شیراز گفت: با انجام یکسری اقدامات که با هدف توسعه زیرساخت‌ها و مهیا کردن امکانات خدماتی و رفاهی انجام شده، قطعا شاهد چهره متفاوتی از روستای گردخون در پایان سال ۱۴۰۰ خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هادی رضایی محمدرضا امیری سازمان بسیج رسانه فارس منطقه گردخون شیراز روستای گردخون مناطق محروم پیگیری مطالبات روستای گردخون انجام شده انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۰۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب ۱۲۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از تأمین آب ۱۲۰ روستای استان به همت بسیج سازندگی سپاه فتح خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، حسن رضایی، امروز_ چهارشنبه، دوازدهم اردیبهشت_ در نشست با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا و تبریک هفته معلم، اظهار کرد: آموزش و پرورش می‌تواند تمدن‌ساز باشد و یکی از پایه‌های تمدنی آموزش و پرورش است و معلمان در جامعه نقش انبیا را دارند که سرمنشا خیر و برکت برای جامعه هستند.

وی به هفدهم اردیبهشت و تشکیل بسیج سازندگی در سال ۱۳۷۹ پرداخت و افزود: بسیج سازندگی با تفکر جهادی در بخش عمرانی، فرهنگی، جهادی و دیگر بخش‌ها در شهر و روستا خدمت‌رسانی دارد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به برنامه‌های بسیج سازندگی در این هفته پرداخت و گفت: در هفته بسیج سازندگی بیش از ۷۰ برنامه داریم و چون استان ما بیش از ۱۰ درصد آب‌های کشور را تأمین می‌کند و نتوانستیم بهره کافی را ببریم، امروز تأمین آب شرب برای روستاهای کهگیلویه و بویراحمد یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌ها است، در همین راستا با همکاری آب و فاضلاب حدود ۱۲۰ روستا آب شربشان تأمین شده است و هم‌اکنون در روستاهای شهرستان باشت و بهمئی در حال آب‌رسانی هستیم.

وی بابیان اینکه آب‌رسانی یکی از اولویت‌های مهم است، تصریح کرد: طرح آب‌خیزداری برای کشاورزی با همکاری دولت از طریق انعقاد قرارداد جهت موضوعات کشاورزی دنبال شده‌است.

رضایی با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدا، خاطرنشان کرد: دو هزار شهید در کهگیلویه و بویراحمد داریم که دو هزار جهیزیه هر یک با نام یک شهید توزیع می‌شود که هم اکنون یک‌هزار جهیزیه تقدیم شده است و تا پایان کنگره و شهریورماه یک‌هزار مورد دیگر هدیه داده می‌شود.

وی افزود: در ایام نوروز بیش از پنج گروه جهادی برای سیل سیستان و بلوچستان اعزام شد و بیش از ۳۰ باب منزل، ۳۰ میلیارد اقلام مختلف روغن، برنج وسایل گرمایی و سرمایشی، پتو و ایزوگام نیز ارسال شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ۸۵ گروه جهادی با بیش از ۵۰۰ عضو در ایام نوروز به مدت ۱۰ روز با خدمات مختلف آموزشی، عمرانی، پزشکی و دندان‌پزشکی در مناطق مختلف استان حضور داشتند.

وی تصریح کرد: توزیع ۲۰۰ هزار افطاری از طریق خیران، اجرای طرح شهید عجمیان برای مدارس و دانش‌آموزان و کمک به ترمیم مدارس، برگزاری انتخابات مجمع جهادگران شهرستان که از بین گروه‌های جهادی انتخاب می‌شود و نماینده مجمع از بین آنها انتخاب و در مجمع کشوری معرفی و تصمیم‌سازی می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه در زمینه کمک‌های مومنانه ۳۰۶ دستگاه تبلت بین دانش‌آموزان محروم توزیع شد، خاطرنشان کرد: ۲۱۱۵ بسته لوازم تحریر، ۱۶ هزار بسته معیشتی، آزادی ۳۰ زندانی غیرعمد، معرفی برترین‌های جهادی، سرکشی مداوم از گروه‌های جهادی، کاشت بیش از ۵۷ هزار نهال مثمر و غیر مثمر در سطح استان در راستای فرامین رهبری معظم انقلاب برای کاشت چهار میلیارد در یک سال که حدود یک میلیون نهال سهم بسیج سازندگی سپاه فتح و تاکنون بوده که حدود ۵۷ هزار کاشت و آماده واگذاری درخت غیر مثمر هستیم.

وی به راه‌اندازی ۷۰۸ صندوق خرد و خانگی با ۸۲ تعاونی که تسهیلات به خانواده‌ها پرداخت می‌کنند اشاره کرد و گفت: تعداد اعضای صندوق بیش از ۳۱ هزار نفر هستند و در بحث تسهیلات آموزش و حمایت داریم که مبلغ ۱۵۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون تومان است و اگر طرح توجیهی باشد تا چهار میلیارد تومان پرداخت می‌شود و این پرداخت در حوزه کشاورزی، دامداری، صنایع دستی، خیاطی و همه بخش‌ها را شامل می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیش از هفت هزار فقره وام اشتغال داشتیم که بخشی از آنها در حوزه جهاد روشنایی و پنل روشنایی با ۷۱ مورد در شهرستان بویراحمد توزیع شد.

وی در حوزه عمرانی علاوه بر آبرسانی تکمیل پروژه‌های دولت با تعداد ۱۰ مورد مصلی، تکمیل فاز کتابخانه چرام و لیکک، تکمیل چمن مصنوعی، تشکیل اورژانس بین جاده‌ای در موشمی و زیلایی، حدود ۵۰ پروژه و خاک‌برداری، تکمیل فرهنگ‌سرای لنده، پایگاه سلامت مادوان، تکمیل آب شرب حدود ۲۶۱ کیلومتر، احداث یک باب پمپاژ آب و آبرسانی به ۱۲۲ روستا انجام شد.

رضایی با بیان اینکه دهستان سیوکی بیشترین اعزام رزمنده به دفاع مقدس را داشته است، گفت: در این دهستان پروژه‌های مختلفی از جمله آب‌رسانی، زمین چمن مصنوعی انجام شده و تا پایان کنگره شهدا خدمت‌رسانی ادامه دارد و همچنین در ده برافتاب، دیشموک، دیل، گچساران خدمات ویژه‌ ای ذیل برنامه ملی کنگره شهدا خواهیم داشت.

کد خبر 749709

دیگر خبرها

  • جامع دیدن مسائل از سوی فعالان رسانه و تعامل مسئولان لازمه حل مسائل کشور
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • پیگیری استقرار اداره ثبت اسناد و املاک در بشاگرد
  • تأمین آب ۱۲۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • آبرسانی سپاه به ۲۰۵ روستای کردستان
  • ساخت زائرسرا یکی از مطالبات بحق مردم چهارمحال و بختیاری است
  • قرارداد پیمانکاری در گروه ملی فولاد تخلف قانونی است / درویشی: فقط مطالبات صنفی کارگران را پیگیری می‌کنیم +فیلم
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • مطالبات کارگران مازندران پیگیری می شود
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری