Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – کرونا در کرمان در شرایطی به روند نزولی خود ادامه می‌دهد که با بستری ۱۱۳ بیمار جدید مجموع بستری‌ها در استان به مرز ۳۸ هزار نفر رسیده است و علی‌رغم روند کاهشی بیماری در سراسر استان کارشناسان براین باورند که شرایط شکننده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، در روزهایی که پیک پنجم کرونا در بسیاری از استان‌ها روند نزولی به خود گرفته هنوز هم آمار متوفیان کرونا در کشور بالا است و روزانه بین 400 تا 500 نفر از هموطنان را راهی دیار باقی می‌کند و این نشان از آن دارد که هنوز خطر شیوع دوباره کرونا با سهل انگاری و عادی انگاری ما وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرونا در استان کرمان در شرایطی به روند نزولی خود ادامه می‌دهد که 644 بیمار قطعی در بیمارستان‌های استان کرمان بستری است و با بستری 113 بیمار جدید کرونایی تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان کرمان از ابتدا به مرز 38 هزار مورد رسیده و این در حالی است که با فوت 14 کرمانی دیگر مجموع فوتی‌های کرونا در استان از مرز 4 هزار و 500 نفر گذشته است.

به گزارش تسنیم، واکسیناسیون کرونا نیز در استان کرمان نسبت به هفته‌های گذشته چند برابر شده و در کنار افزایش سرعت با کاهش سه ساله سن واجدین شرایط چند روزی است که کرمانی‌های بالای 32 سال برای تزریق واکسن فراخوان شده‌اند.

فوتی‌های کرونا در کرمان از مرز 4500 نفر گذشت

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 644 مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 365 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 32 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 86 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 51 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 110 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 113 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 37 هزار و 994 مورد رسیده است.

وی به فوت 14 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 511 نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان 908 هزار و 130 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 484 هزار و 988 مورد است.

ادامه منع تردد شبانه در کرمان

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان کرمان نیز از ادامه منع تردد شبانه در کرمان خبر داد و گفت: مقررات منع تردد در شب، طبق مصوبه قبلی ستاد استانی کرونا اعمال می‌شود و مصوبه جدیدی در این زمینه به کرمان ابلاغ نشده است.

عباس تقی زاده با اشاره به اینکه قانون منع تردد شبانه در کرمان همچنان ادامه دارد و در صورت ابلاغ مصوبه جدید در این زمینه اطلاع رسانی می‌شود افزود: در صورت ابلاغ مصوبه جدید و اتخاذ تصمیم در این زمینه مراتب به اطلاع اهالی استان کرمان رسانده خواهد شد.

همانطور که پیش از این اعلام شده بود، براساس تصمیم ستادملی مقابله با کرونا ،تردد از ساعت 22 تا 3 بامداد در شهرهای با وضع قرمز، نارنجی، زرد و آبی ممنوع  است و 200 هزارتومان جریمه دارد.

کاهش 3 ساله سن واکسیناسیون در کرمان

به گزارش تسنیم و بنا به اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ثبت نام واکسن کرونا برای افراد بالای 32 سال (متولدان 1368 و قبل از آن) در استان کرمان فراهم شده است و افراد برای ثبت نام دریافت واکسن کرونا باید به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.

داشتن پرونده سلامت در پایگاه‌های بهداشت به منظور ثبت سابقه واکسیناسیون برای این افراد ضروری است و افراد در صورت نداشتن پرونده سلامت باید به نزدیک‌ترین پایگاه بهداشتی محل زندگی خود مراجعه و نسبت به تشکیل آن اقدام کنند.

بستری‌های کرونا در کرمان 2 رقمی شدتدوام روند نزولی کرونا در استان کرمان/ شمار بیماران بستری کرمان به زیر 800 نفر رسید

لازم به ذکر است هم اکنون واکسیناسیون در شهر کرمان در شش مرکز شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز شهید لنگری‌زاده چهارراه نیکزاد، مرکز فرودگاه در بلوار حجاج، مرکز سام‌نژاد در خیابان شهید رجایی، مرکز فنی حرفه‌ای در بلوار شهید صدوقی و مرکز شماره شش واقع در خیابان حکیم از ساعت 7 و 30 دقیقه تا 18 و 30 انجام می‌شود.

انتهای پیام/511/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمارستان ویروس کرونا استان کرمان بیمارستان ویروس کرونا استان کرمان مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرونا در استان کرمان پزشکی کرمان تردد شبانه روند نزولی منع تردد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۰۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد

مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی هوشمند امروز صبح با حضور ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت، سید حمید جمال الدینی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، آرش خجسته، رئیس سابق دانشگاه و حسن بختیار، رئیس فعلی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، آرش خجسته، رئیس سابق دانشگاه در این مراسم گفت: در مدت دو سال و ۴ ماه که مسئولیت ریاست این دانشگاه را به عهده داشته ام، معاون آموزشی وزارت بهداشت همیشه به عنوان پشتیبان، همراه و پیشرو کنار من بوده اند و همیشه به من یادآوری کرده اند که در این دانشگاه هوشمند به عنوان یک دانشگاه مستقل باید مسئله هوش مصنوعی را به عنوان یک ایده بزرگ و برگ برنده را برای وزارت بهداشت رقم بزنیم.

وی افزود: من در کنار ایشان ظرفیت های دانشگاه علوم پزشکی هوشمند را شناختم و اهداف دانشگاه را با همکاری جلو برده ایم، برنامه ۴ ساله عملیاتی را در دوران کاری ام طرح ریزی کردم که در سال اول در بخش ترویج برنامه ها به خوبی پیش رفت و می توانم با اطمینان اعلام کنم که ۹۰ درصد برنامه ها در این بخش انجام شده است.

خجسته ادامه داد: در این مدت برنامه های مختلفی از جمله کنگره کیش، سمینارهای مختلف در موضوعات متعدد در دانشگاه ها رقم خورد.

وی افزود: در سال دوم حوزه زیر ساخت و نیروی انسانی نیز عملیاتی شد که دانشگاه علوم پزشکی هوشمند اولین دانشگاه علوم پزشکی بود که در خاورمیانه از شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز گرفت.

رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی هوشمند گفت: ۷ محور را دنبال کرده ایم که به اطمینان می توانم بگویم در این مدت هنوز در این حوزه این ۷ محور دنبال نشده است.

خجسته گفت: آرزو دارم که با حضور رئیس جدید این دانشگاه به هدف و ایده باقری فرد که همان تثبیت هوش مصنوعی و برگ برنده عملکرد وزارت بهداشت در این دوره ۴ ساله است برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری
  • روند انتخاب اساتید نمونه کشوری تشریح شد
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه