Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@22:40:08 GMT

تمرکزگرایی؛ آفت اصلی توسعه متوازن

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۱۱۱۳

نماینده خلخال و کوثر تمرکزگرایی را آفت اصلی توسعه متوازن دانست و گفت: از سویی باید تقسیمات کشوری را جدی گرفت و آنجا که لازم است مباحث قومی و مذهبی را در نظر بگیرند. خبرگزاری میزان - سید «غنی نظری» در یک برنامه رادیویی با اشاره به اصل ۳ قانون اساسی گفت: مهمترین بند‌های قانون رفع تبعیض است. این موضوع قبل و بعد از انقلاب مورد توجه قرار گرفت و فعالیت‌ها و رسیدگی به مناطق مستضعف خوب شروع شد، اما در پی تمرکزگرایی به نتیجه مطلوب نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  نماینده خلخال و کوثر همچنین تمرکزگرایی را آفت اصلی توسعه متوازن دانست و گفت: متاسفانه تمرکز نیرو‌ها امکانات و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در تهران و حوالی آن است و حتی در خصوص استفاده از نیرو‌هایی که در توسعه سیاسی اثر گذارند مشهود است.   وی افزود: مطالبه ما از دولت عدالت محور این است که در استفاده از نیرو‌های توانمند مناطق مختلف کشور این ظرفیت‌ها را برای همه داشته باشند نه اینکه متمرکز به دوستان و اطرافیان خود شوند.   نظری ادامه داد: باید بانک اطلاعاتی جامعی وجود داشته باشد و آن سامانه‌هایی که تعریف کردند در حوزه وزرا که این‌گونه عمل نشد ان شاءالله در رده‌های پایین استفاده شود.   یک نماینده مجلس تاکید کرد: نیروی انسانی ابزار اصلی توسعه سیاسی است لذا اگر بتوان از نیرو‌های سیاسی کل کشور استفاده کرد، می‌توان به توسعه سیاسی کمک شود.   وی همچنین با تاکید بر اهمیت تقسیمات کشوری گفت: باید تقسیمات کشوری را جدی گرفت و آنجا که لازم است مباحث قومی و مذهبی را در نظر بگیرند.   نظری افزود: کشور ما خاص و دارای ظرفیت‌های متعدد و متفاوتی است که می‌توان از همه این‌ها بهره گرفت و باید در توسعه متوازن و پایدار همه افراد و مجموعه‌ها را در نظر گرفت و منافع همه را در نظر داشت.   وی تاکید کرد: توسعه زمانی اتفاق می‌افتد که بدور از تمرکز گرایی از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها استفاده شود و در غیر اینصورت توسعه متوازن شعار‌ای بیش نخواهد بود.   بیشتر بخوانید: آمادگی مجلس برای رفع خلاهای قانونی برای جلب مشارکت سیاسی   انتهای پیام/ برچسب ها: مجلس توسعه سیاسی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس توسعه سیاسی توسعه متوازن توسعه سیاسی اصلی توسعه نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۱۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت فعالان سیاسی از اجرای طرح نور

 فرمانده انتظامی کردستان در جمع فعالان سیاسی، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای امنیت بیان داشت: دشمنان اسلام با هدف قراردادن موضوع عفاف و حجاب، در جامعه درصدد ترویج بی حیایی و بی عفتی در جامعه هستند.

سردار علی آزادی افزود: تضعیف عفاف و حجاب در جامعه زمینه ساز کاهش امنیت است و استحکام بنیان خانواده را به خطر می‌اندازد.

وی با تاکید بر اینکه موفقیت طرح نور نیازمند حمایت مردمی است، بیان داشت: اجرای طرح نور در جامعه، طبق قانون خواسته مسئولان و مطالبه عمومی مردم برای مقابله با ناهنجاری می‌باشد.

سردار آزادی در ادامه با قدردانی از تدابیر فرمانده کل انتظامی کشور در اجرای طرح نور، از علما، احزاب سیاسی و مردم که در این طرح مهم همانند دیگر ماموریت با پلیس همراهی، مشارکت نموده اند، تشکر و قدردانی کرد.

 در این جلسه جمعی از فعالان سیاسی استان ضمن بیان نکته نظرات خود از اجرای طرح عفاف و حجاب حمایت و از اقدامات پلیس استان در این خصوص و ایجاد امنیت و آرامش روانی شهروندان تقدیر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • عضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیست
  • امامت سیاسی دلیل نفرت دشمنان اهل بیت (ع) بود
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در فارس
  • معلمان،پیشگامان جامعه
  • تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی در تکاب
  • چرا کشوری مثل مصر سریال «حشاشین» را ساخت؟
  • حمایت فعالان سیاسی از اجرای طرح نور
  • مسئولیت علم در کلاس امام صادق(ع)
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد