Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، داود غفارپور در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت:  طی سال گذشته یک‌هزار و ۸۴۷ میلیارد تومان درآمدهای استان با رشد ٣۴ درصدی وصول شده است که یک‌هزار و  ۶۱۱ میلیارد تومان با رشد ۳۸ درصدی سهم این مبلغ سهم اداره کل امور مالیاتی با تحقق ١٢٠ درصدی است.

وی ادامه داد: سایر دستگاه‌های اجرایی ۲۰۶ میلیارد تومان وصول کردند با رشد ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته که تحقق وصول زیر ۱۰۰ درصد بود به میزان ۸۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصد بوده است، دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها ٩ هزار و ٨٠٢ میلیارد تومان بدهی دارند که ٩ هزار و ٢١ میلیارد تومان آن مربوط به دستگاه‌های اجرایی و ٧٨٠ میلیارد تومان مربوط به شهرداری‌ها است.

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد :  سال جاری ۴٨ درصد افزایش درآمد مصوب استان با مبلغ ٢۴٠٠ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که تاکنون ٨٠٠ میلیارد تومان از آن محقق شده و ٧۴٣ میلیارد تومان مربوط به درآمد مالیاتی است.

 غفارپور گفت: مطالبات دستگاه‌های اجرایی بالغ بر ٨٧١٢ میلیارد و شهرداری‌ها نیز ١٣٨١ میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: طی سال گذشته بر اساس تفاهم نامه بین سازمان امور مالیاتی و برنامه و بودجه مقرر شده است هر استانی که بالای 100 درصد درآمد مالیاتی محقق کند مازاد وصولی به خود استان باز گردد که در این خصوص استان 30 میلیارد تومان در سه مرحله در جهت ترمیم اعتبارات هزینه ای با تشخیص کمیته تخصیص در وجه دستگاههای اجرایی بابت پوشش کسری اعتبارات هزینه‌ای پرداخت شده است.

غفارپور عنوان کرد: طی سال گذشته برای وصول مطالبات معوق مالیاتی با همکاری دادگستری استان قرار شده است سه شعبه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی با اولویت پرونده‌های مالیاتی و گمرکی در استان تشکیل شود که این شعبات در مرکز استان پیرانشهر و ماکو با هدف تسریع در پرونده‌های مالیاتی اتفاق افتاده است.

وی از کاهش درآمدهای ملی خبر داد و گفت: درآمدی ملی طی سال گذشته مبلغی بالغ بر ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان بوده است که در پنج ماه اول امسال به ۱۵ میلیارد تومان کاهش یافته است.

  مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان‌غربی  با اشاره به املاک دولتی ثبت شده در سامانه سادا اضافه کرد: کل املاک دولتی و نهادهای عمومی ثبت شده در سامانه سادا به جز شهرداری ارومیه که تاکنون اعلام نکرده بیش از ٢هزار ٢۵٣٠ مورد است. 

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان غربی یاد آور شد: ۴۷۰ میلیون دلار حجم سرمایه‌گذاری خارجی در استان شامل ۳۵ پروژه به صورت انباشتی یعنی از سال ۱۳۸۲ در استان آذربایجان‌غربی بوده است که کشورهای ترکیه و عراق بیشترین حجم از این سرمایه‌گذاری را انجام داده‌اند.

 غفارپور بیان کرد: میزان آورده‌ی استان از این حجم سرمایه‌گذاری به صورت نقدی و غیرنقدی ۷۲ میلیون دلار بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی با انتقاد از فعالیت بانک‌های خصوصی گفت: به رغم فشار استان و دستور دستگاه قضایی تا این لحظه هیچ بانک خصوصی منابع درآمدی خودش را در این استان هزینه و سرمایه‌گذاری نکرده و این جای تامل و تاسف دارد.

غفارپور با ابراز تاسف از عملکرد بانک‌های خصوصی استان در خصوص اعلام منابع درآمدی بیان کرد: تاکنون با توجه به تاکید استان و دستگاه قضایی هیچ یک از بانک‌های خصوصی استان منابع درآمدی خود را در استان سرمایه‌گذاری ننکرده است که این اقدام بانک‌های خصوصی جای تامل و تاسف دارد.

این مقام مسوول از تهیه نقشه اطلس و سرمایه گذاری برای واگذاری به متقاضیان خبر داد و اذعان کرد : بیش از ۵٠٠٠ هکتار از اراضی ملی در شهرستان‌های استان شناسایی شده است.

غفارپور یادآورشد: مشخصات بیش از ١٢۵ فرصت سرمایه‌گذاری در بسته‌های مولتی مدیا، بیش از ١٧٠ خلاصه نویسی وضعیت سرمایه‌گذاری و بیش از ٣۵ ملک تملک شده فعالین اقتصادی توسط بانک‌های عامل در اختیار مرکز خدمات سرمایه‌گذاری است. 

وی با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری خارجی در استان بیان کرد:  حجم سرمایه گذاری خارجی مصوب  ۴٧٠ میلیون دلار است که بیش از ٧٢ میلیون دلار آن جذب شده و بخشی هم در قالب چمدانی، صرافی های غیر رسمی و دستگاه های خط تولید وارد استان شده است.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی رشد درآمد مالیاتی ارومیه وصول سرمایه گذار جذب درآمد ارزش افزوده اظهارنامه معافیت مالیاتی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان غربی دستگاه های اجرایی حجم سرمایه گذاری بانک های خصوصی میلیارد تومان طی سال گذشته میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۱۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌ غربی ادامه دارد

ایسنا/آذربایجان غربی کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ غربی از تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان خبر داد.

مهدی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی، رگبار باران رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت با احتمال گرد و خاک از دوشنبه (۱۷ اردیبهشت ماه) همه مناطق استان را تا اواخر هفته دربر می‌گیرد. 

وی ادامه داد: احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها، احتمال برخورد صاعقه و خسارت به سازه‌های موقت براثر تندباد لحظه‌ای دور از انتظار نیست. 

کریمی نسبت به تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و ارتفاعات هشدار داد.

این کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان شوط با ۲۹ میلیمتر بیشترین میزان بارش را به خود اختصاص داده است، افزود: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین و تخت سلیمان تکاب با ۵.۶ درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین شهر استان گزارش شده است.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • 6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند
  • بارندگی‌ها تا روز چهارشنبه در آذربایجان‌غربی ادامه دارد
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند
  • شوط پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود
  • فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌ غربی ادامه دارد
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • عضویت ۹۶ هزار نفر در جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی
  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته
  • تشکیل ۴۳۴ پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون شهری آذربایجان غربی