Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@01:04:41 GMT

بازگشت «بچه شگفت‌انگیز» به آغوش بانوی پیر

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۳۸۴۴

بازگشت «بچه شگفت‌انگیز» به آغوش بانوی پیر

سپهر ستاری: کین در آن شب دلپذیر در ماه ژوئن هرگز تصورش را نمی‌کرد که خیلی زود قرار است دیبالا را دوباره در تورین ملاقات کند. یوونتوس اما همیشه به مهاجمی که از 10 سالگی در این باشگاه بوده، علاقه داشته و یکی از شروط فروش او به اورتون در سال 2019 نیز این بود که آبی‌های مرسی‌ساید راه بازگشت او به «آلیانتس استادیوم» را نبندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت تصمیم «کریستیانو رونالدو» برای برگشتن به منچستریونایتد باعث شد تورینی‌ها برای جایگزینی آقای گل فصل گذشته سری‌آ، به سراغ «بچه شگفت‌انگیز» بروند. اوایل سال 2021 بود که مویزه در خصوص عدم تمایلش به ترک یوونتوس صحبت کرده بود و گفت: «صادقانه بگویم که کمی ناامید شدم. یووه به من همه چیز داد و من در آنجا بزرگ شدم. اگر باشگاه نبود من به اینجا نمی‌رسیدم. بعدها اما فهمیدم که زندگی فوتبالیست‌ها اینگونه است و به همین دلیل آن را پذیرفتم. باید راه خودم را می‌رفتم و تبدیل به یک مرد شدم. این کار درستی بود و یوونتوس همیشه در قلب من خواهد ماند.»

در این بین اما فراموش نکنید که بیانکونری‌ها، کین را تنها به خاطر مسائل مالی فروختند. در واقع پس از ناکامی در کسب عنوان قهرمانی اروپا در فصل اولِ حضور رونالدو و همچنین خرید گران‌قیمت «ماتیاس دلیخت»، بانوی پیر برای متعادل کردن هزینه‌ها چاره‌ای جز فروش بازیکن پیش روی خود نمی‌دید. پروژه فروش هیگواین و دیبالا نیز در همین راستا روی میز قرار گرفت که هر دو بی‌نتیجه ماند تا کین در نهایت با مبلغ 27.5 میلیون یورو، راهی اورتون شود.

با توجه به عملکرد مویزه در تورین، انتظارات از او در «گودیسون پارک» در بالاترین حد خود قرار داشت؛ هیچکس به این فکر نمی‌کرد که نوجوان 19 ساله در شرایطی سخت پا به اورتون گذاشته، به باشگاهی که در ماه دسامبر حتی در منطقه سقوط هم قرار گرفت! زمانی که «دانکن فرگوسن» به صورت موقت جای «مارکو سیلوا» را گرفت، در جدال مقابل منچستریونایتد - آنهم در شرایطی که تافی‌ها با نتیجه یک بر صفر از شیاطین سرخ پیش بودند - مویزه را در دقیقه 70 وارد زمین کرد و پیش از پایان مسابقه، در تصمیمی تحقیرآمیز دوباره او را تعویض کرد! فرگوسن پس از پایان این دیدار در حضور خبرنگاران گفت: «این تعویض به خاطر عملکرد کین نبود بلکه فقط می‌خواستم وقت بازی را بکشم!» اما مربی موقت اورتون با این کار به جای «زمان»، «اعتماد به نفس» ستاره جوان تیمش را نشانه گرفت و کشت.

کین در پایان فصل به صورت قرضی راهی پاری‌سن‌ژرمن شد؛ جایی که همگان تصور می‌کردند با حضور ستارگانی چون «کیلیان امباپه»، «نیمار جونیور»، «مائورو ایکاردی»، «آنخل دی‌ماریا»، «جولیان دراکسلر» و «پابلو سارابیا» فرصت چندانی به او نرسد اما مویزه در لیگ یک فرانسه بیشتر از نیمار به میدان رفت و پس از امباپه عنوان دومین گلزن برتر میلیونرهای پاریسی را به خود اختصاص داد. «توماس توخل» و «مائوریسیو پوچتینو»، بیش از ایکاردی که با 50 میلیون یورو قرارداد قرضی‌اش دائمی شده بود، به کین اعتماد داشتند و از او بازی می‌گرفتند.

در آن دوران مویزه در تمامی رقابت‌ها 17 بار تور دروازه رقبا را به سود پاری‌سن‌ژرمن به لرزه درآورد؛ از جمله گلی که در شب نابود کردن بارسلونا در نیوکمپ وارد دروازه آبی‌واناری‌ها نمود. موضوع زمانی هیجان‌انگیزتر می‌شود که بدانید «ارلینگ هالند»، «دوشان ولاهوویچ» و «الکساندر ایزاک» تنها بازیکنان زیر 21 ساله پنج لیگ معتبر بودند که بیش از کین موفق به گلزنی شدند.

در این بین اما تصمیم «روبرتو مانچینی» برای خط زدن نام کین از لیست تیم ملی ایتالیا، بسیار غافل‌گیرکننده بود. آنهم در شرایطی که از میان مهاجمان آتزوری فقط «چیرو ایموبیله» بود که تجربه حضور در مرحله حذفی لیگ قهرمانان را در کارنامه می‌دید و در طول فصل آمار گلزنی بهتری نسبت به کین داشت. با این حال مشکلات مویزه در اورتون این فرصت را به «آندره‌آ بلوتی» در تورینو داد تا جایگاه خودش را به عنوان ذخیره ایموبیله تثبیت کند.

حالا گفته می‌شود «جورجیو کیلینی» کاپیتان تیم ملی ایتالیا و یوونتوس در زمان مذاکره برای بازگشت کین با او تماس گرفته تا شرایط را برای مهاجم جوان توضیح دهد و تفاوت وضعیت با گذشته را برایش به تصویر بکشد. با توجه به جدایی رونالدو و «ماریو مانژوکیچ»، مویزه اکنون باید بار گلزنی تیم را به دوش بکشد و به همراه «آلوارو موراتا» به عنوان مهاجمان تخصصی تیم مسئولیت بیشتری را بر عهده بگیرد. ستاره‌ای که سابقه بازی و گلزنی در سه رقابت از پنچ لیگ معتبر اروپا را دارد، با رونالدو، نیمار و امباپه تمرین کرده و تحت هدایت آلگری، آنچلوتی، توخل و پوچتینو به میدان رفته است. همه این‌ها در حالی‌ست که او فقط 21 سال دارد.

مویزه در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی اینستاگرام در خصوص بازگشت به یوونتوس نوشت: «من برگشتم؛ به گونه‌ای که انگار هرگز از اینجا نرفته بودم». بله؛ پسر شگفت‌انگیز بانوی پیر اکنون یک بار دیگر به آغوش مادرش برگشته است.

نویسنده: جیمز هورنکسل

مترجم: سپهر ستاری

258 41

کد خبر 1554565

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: باشگاه یوونتوس لیگ ایتالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۳۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچلوتی: این رئال شگفت‌انگیز است

سرمربی ایتالیایی رئال مادرید بعد از پیروزی برابر سوسیداد به ستایش از شاگردانش پرداخت و از استعداد باورنکردنی آردا گولر صحبت کرد.

به گزارش  ایسنا، رئال مادرید در بازی آغازین هفته سی‌وسوم رقابت های لالیگا با تک گل دقیقه ۲۹ آردا گولر رئال سوسیداد را شکست داد و یک گام دیگر به قهرمانی زودهنگام در لالیگا نزدیک‌تر شد.

به نوشته مارکا، کارلو آنچلوتی در نشست خبری بعد از بازی گفت: همه بازیکنان رئال مادرید در این بازی عملکرد بسیار خوبی داشتند و وظیفه خود را در زمین به خوبی انجام دادند. گولر، کارواخال و گارسیا همه خوب بودند و با تمرکز بازی کردند. گولر در آینده بازیکن بسیار مهمی برای ما خواهد بود. شک نکنید او فصل آینده هم اینجا بازی خواهد کرد. او یک استعداد غیرعادی است که خیلی خوب تمرین می‌کند تا شرایط بازی در رئال را داشته باشد. او سن و سال زیادی ندارد و به همین خاطر کم‌کم به ترکیب اضافه می‌شود.

آنچلوتی درباره مودریچ هم گفت: آمادگی بدنی او خیره‌کننده است و این را در بازی‌های اخیر به‌خوبی نشان داده است. وضعیت او شگفت‌آور است و می‌تواند در دیدار سه‌شنبه برابر بایرن‌مونیخ هم بازی کند. باید تغییراتی در ترکیب اصلی بازی برابر بایرن‌مونیخ به وجود بیاورم. میلیتائو هم به شرایط بازی رسیده است و به نظرم عملکرد خوبی داشت.  بسیار خوشحالیم که بازیکنان مصدوم در حال بازگشت به ترکیب اصلی‌اند. آنها کمک زیادی به ما خواهند کرد.

سرمربی رئال مادرید در دیدار برابر سوسیداد ۹ تغییر در ترکیب اصلی داشت. آنچلوتی درباره تغییرات زیاد در ترکیب رئال گفت:  همه فکر می‌کردند این بازی آسانی برای ماست و برای تفریح به اینجا آمده‌ایم؛ به استثنای بازیکنان که این چنین فکر نکردند و نگاهی بسیار جدی به این بازی داشتند. خوشبختانه همین تفکر باعث شد تا بازی را بسیار جدی بگیریم و یک پیروزی ارزشمند را کسب کنیم.

آنچلوتی در پایان گفت: رئال مادرید در بازی امشب خوب ظاهر شد و با شایستگی هم به پیروزی دست پیدا کرد. پیروزی در اینجا آسان نیست. ما یک تیم شگفت‌انگیز داریم و این همان تیمی است که من دوست دارم. تا قهرمانی چهار امتیاز دیگر می‌خواهیم و به قهرمانی بسیار نزدیک شده‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • آنچلوتی: این رئال شگفت‌انگیز است
  • (ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری ۲۰ میلیون بار دیده شد
  • دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم