Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ استاندار همدان گفت: با تلاش نمایندگان اعتبار مستقل ۱۰۰میلیارد تومان به راه‌آهن همدان ـ ملایر اختصاص یافت که با این کار این مسیر در نهایت از ملایر به بروجرد، درود و خوزستان متصل می‌شود و اقدامی ماندگار برای مردم خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سید سعید شاهرخی در جمع طلاب شهرستان ملایر با بیان اینکه از ابتدا برنامه توسعه استان همدان و شهرستان‌ها را در افق بلندمدت ترسیم کردیم اظهار داشت: با برنامه‌هایی که در دست اجرا داریم، مسیر حرکت دولت را در این استان ریل‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برنامه راهبردی سه ساله‌ای را برای استان و شهرستان‌ها تدوین کردیم افزود: امروز در پایان بخش سوم برنامه اول راهبردی توسعه استان هستیم.

استاندار همدان با این توضیح که توسط تیمی متخصص برنامه پنج ساله آینده استان را نیز در دست تدوین و ترسیم داریم مطرح کرد: داشتن برنامه عملیاتی سبب می‌شود دچار روزمرگی نشویم.

وی با تشریح وضعیت شهرستان ملایر نیز عنوان کرد: ملایر درصد بالایی از شاخص‌های برنامه سه ساله راهبردی توسعه را محقق کرده است.

شاهرخی اظهار داشت: رویکرد ما در استان توسعه کشت‌های گلخانه‌ای بود که در این راستا 118 هکتار کشت گلخانه‌ای در ملایر طراحی و در دست اجرا است.

وی با اعلام اینکه بیش از چهار هزار میلیارد تومان در شهرک صنعتی جوکار که مختص فروسیلیس و فرآوری سیلیس است، سرمایه‌گذاری شده است ادامه داد: با جدیت به  دنبال اجرای منطقه ویژه اقتصادی "سامن" هستیم و اعتبار مورد نیاز برای شروع عملیات آماده‌سازی آن را نیز اختصاص داده‌ایم.

استاندار همدان: بیش از 1200 میلیارد تومان طرح در زمینه زیرساخت‌ها در استان همدان اجرا می‌شود استاندار همدان: مدیران پروژه‌ها را تا تکمیل و افتتاح پیگیری کنند

استاندار همدان همچنین از آغاز  تملک اراضی شهرک صنعتی ازندریان حبر داد و افزود: پس از اجرای این طرح ، اجرای مرحله دوم شهرک صنعتی مبلمان منبت ملایر نهایی شده است.

وی با این توضیح که با توجه به گسترش صنعت در ملایر چاره‌ای جز احداث مجوز نیروگاه 500 مگاواتی نداشتیم مطرح کرد: در دیدار اخیر با وزیر نیرو مقرر شد از آخرین تکنولوژی روز دنیا در احداث این نیروگاه استفاده شود.

شاهرخی افزود: با تلاش نمایندگان اعتبار مستقل 100 میلیارد تومانی برای راه آهن همدان ـ ملایر گرفتیم که در نهایت از ملایر به سمت بروجرد، درود و خوزستان متصل می‌شود و اقدامی ماندگار برای مردم است.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما در استان ایجاد فضای همدلی و دوری از حاشیه‌ها بود که بتوان در این فضا به نفع مردم حرکت کرد اظهار داشت: آنچه که در سخنرانی‌های ائمه جمعه استان و تریبون‌های نماز جمعه دیدیم، چیزی جز عدل، انصاف و صداقت و بیان مشکلات، مطالبات و درخواست‌های مردم نبود که قابل تقدیر است.

استاندار همدان با بیان اینکه در این مدت اجازه ندادیم کسی در استان وارد حاشیه شود عنوان کرد: روند ایجاد حاشیه‌ها را در استان و شهرستان‌ها به عنوان یک امر ناپسند قطع کردیم به همین دلیل استان همدان در تمامی اتفاق‌هایی که در کشور افتاد، هیچگاه محرک نبود.

انتهای پیام/742/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۵۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: در راستای حفظ آثار تاریخی به جای مانده از نیاکان، یک خانواده ملایری ۵۹ شیء تاریخی را به اداره میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، محسن معصوم علیزاده امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آثار باستانی، دفینه‌ها و گنجینه‌های مادی و معنوی هر ملت و میراث‌فرهنگی آن‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: اشیا و آثار باستانی بیان کننده پیشینه تاریخی و تمدن هر کشور و سرزمین است. قدمت تاریخی این اشیا سبب ارزشمند بودن آن‌ها و اعتبار تاریخی ملت‌ها می‌شود، به نحوی که برای نگهداری و مراقبت از این هویت‌های تاریخی هر ملت باید همه احساس مسئولیت کند و هزینه‌های هنگفتی در سال از سوی دولت‌ها برای این موضوع پرداخت می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان خاطرنشان کرد: در هر خانه‌ای کتابی، نوشته‌ای، فرشی، گلدانی، تابلو و میراثی از پدران و مادران و گذشتگان وجود دارد که با حساسیت خاصی نگهداری می‌شود و برای اعضای آن خانه از ارزش و اعتبار ویژه‌ای برخوردار است، چراکه نشان‌دهنده هویت فرهنگی، میراث خانوادگی و ارزش‌های یک خاندان است.

معصوم‌علیزاده اضافه کرد: حفظ آثار تاریخی و فرهنگی در یک منطقه نیز همین جایگاه را میان اعضای یک جامعه دارد و نشان‌دهنده هویت و تمدن یک ملت است، به ویژه ملتی همچون ایران که تمدنی بسیار قدیمی و درخشان دارد و زمانی که بسیاری از جوامع غربی و شرقی هنوز به وجود نیامده بود، ایران از تمدن غنی و پیشرفته برخوردار بود.

وی اضافه کرد: این اشیا و آثار تاریخی و فرهنگی همچون اجداد ما هستند و به دلیل اینکه حاصل هنر و نبوغ پیشینیان ما است، باید در حفاظت و حراست از این میراث نهایت دقت و کوشش را به عمل آوریم و چه خوب است که برای ماندگاری بهتر آثار تاریخی در اختیار موزه‌ها و مخازن امن قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان تاکید کرد: اهدای آثار تاریخی یکی از راه‌های حفظ اشیا، اموال فرهنگی و غنی‌سازی موزه‌ها به لحاظ داشته‌های فرهنگی و آثار است که در راستای حفظ آثار تاریخی به جای مانده از نیاکان، یک خانواده ملایری ۵۹ شیء تاریخی را به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر اهدا کرد که امیدواریم این کار پسندیده در جامعه ما ادامه‌دار باشد.

معصوم‌علیزاده اضافه کرد: با توجه به رویه موجود در قوانین و ضوابط موزه‌های دنیا مبنی بر اینکه اگر فرد یا سازمانی آثار تاریخی خود را به مرجع و منبع اصلی بازگردانند، آثار اهدایی به نام آن‌ها در تاریخ کشور ثبت و بر همین اساس اشیا به نام خانواده محبی ثبت خواهد شد.

وی گفت: این اشیا توسط مسعود محبی از ایرانیان ساکن آمریکا و بعد از فوت پدرشان به موزه لطفعلیان ملایر اهدا شد که شامل ۵۹ شیء تاریخی با قدمت‌های مختلف است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: این اشیا برای دوران مختلف پیش از تاریخ، دوران تاریخی اسلامی و معاصر از جمله پیه‌سوز، پیکرک‌های کوچک، انگشتر، باروت‌دان، ابریق و ظروف مختلف کاربردی است که پس از کارشناسی به منظور طی فرآیندهای قانونی تحویل امین اموال استان شد.

معصوم‌علیزاده با اشاره به اینکه اصالت و هویت بیش از نیمی از این مجموعه به صورت قطعی تأیید شده است، افزود: تعیین اصالت تعدادی دیگر از این آثار به پژوهش و مطالعات دقیق‌تری نیاز دارد.

کد خبر 749012

دیگر خبرها

  • معرفی برترین‌های پیکار‌های بوکس انتخابی تیم ملی نوجوانان در ملایر
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان