Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی،  ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی در دستور کار نمایندگان قرار گرفت و ماده (۱۳) این طرح به ­منظور انسجام ­بخشی، تسهیل و رفع موانع سرمایه­‌گذاری در بخش کشاورزی و منابع طبیعی با ۱۹۷ رای تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بند «الف» ماده ۱۳ که توسط نمایندگان تصویب شد،  سیاست­‌های اجرایی ناظر بر صدور مجوز فعالیت­‌های تولیدی و سرمایه­‌گذاری در بخش کشاورزی و منابع طبیعی در چارچوب تکالیف و ماموریت­‌های قانونی، توسط وزیر جهادکشاورزی هر دو سال یکبار در فروردین‌­ماه به صورت عمومی اعلان می­‌گردد و هرگونه تغییر یا مقرره جدید در طول دو سال ممنوع می‌­باشد.

براساس بند «ب» نیز از تاریخ تصویب این قانون فعالیت‌های مندرج در ماده (۵) قانون نظام جامع دامپروری کشور مصوب ۷ مردادماه ۱۳۸۸ پس از اخذ پروانه تاسیس مربوطه برای احداث، نیاز به اخذ مجوز دیگری از سایر سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی از جمله دهیاری‌ها، بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها ندارند. هرگونه اقدام و درخواست خلاف این بند می‌باشد.

بر اساس بند «پ» سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور مکلف است که مجوزها را در چهارچوب قوانین و مقررات مربوطه و سیاست­‌های ابلاغی وزیر موضوع بند (الف) این ماده صادر نماید و به عنوان مرجع صدور مجوز مسؤولیت پاسخگویی درخصوص صدور مجوزهای مغایر با قوانین و مقررات مربوطه و سیاست­‌های حاکمیتی ابلاغی توسط وزیر جهاد کشاورزی موضوع بند (الف) این ماده را برعهده بگیرد.

همچنین مجوزهای موضوع این ماده در سامانه الکترونیکی صادر می‌گردد.  دستگاه‌های اجرائی مکلفند نسبت به ارائه کلیه خدمات لازم برای پروانه تأسیس، پروانه بهره‌برداری و پروانه بهداشتی صادره توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان نظام دامپزشکی اقدام نمایند.

طبق بند «ت»  نیز در اجرای ماده (۶) قانون نظام جامع دامپروری و به­‌ منظور استفاده حداکثری از اراضی قابل سرمایه­‌گذاری، وزارت جهادکشاورزی مکلف است ظرف دوماه نسبت به بازنگری در حریم‌­های جدید با رویکرد کاهش فاصله واحدها از یکدیگر به‌­ویژه در حوزه دام، طیور و آبزیان اقدام و وزیر جهاد کشاورزی آن را به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان نظام دامپزشکی جهت اجراء ابلاغ نماید.

در بند «ث»  نیز تصویب شد که یک تبصره به بند (۲) ماده (۴۵) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب اول اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ الحاق  شود. بر اساس این تبصره انتقال قطعی اراضی دولتی در سایر موارد پس از صدور پروانه بهره برداری و استمرار فعالیت به مدت ۵ سال با تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان امکان پذیر است.

در ماده ۱۳ پیشنهاد «غلامرضا نوری قزلجه» نماینده مردم بستان آباد به تصویب نمایندگان رسید که در طرح لحاظ شده است. همچنین اخطار «علیرضا سلیمی» نماینده محلات در بند (ث) مبنی بر حذف عبارت «ملی و» توسط نمایندگان تصویب شد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مجلس شورای اسلامی کشاورزی مجلس یازدهم پروانه اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مجلس شورای اسلامی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی مجلس شورای اسلامی کشاورزی مجلس یازدهم پروانه اراضی کشاورزی کشاورزی و منابع طبیعی سازمان نظام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۵۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه

سرپرست منطقه یک شهرداری اراک از همکاری گسترده این منطقه با تعاونی های ساخت مسکن خبر داد و گفت: تنها در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ با بررسی و تأیید ۱۸ مجوز ساخت بیش از ۱۰ هزار متر پروانه ساختمانی توسط شهرداری منطقه یک صادر شد.

ابوالفضل شالی بگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های شهری در سطح منطقه یک اظهار کرد: با توجه به فراهم آوردن شرایط توسعه زیرساخت‌های گوناگون شهری در سطح منطقه یک اراک، هم اکنون شاهد افزایش قابل ملاحظه ساخت و ساز در محدوده غربی شهر هستیم که این امر بخش کوچکی از تلاش‌های همکارانم در سطح منطقه است.

وی ادامه داد: در سال گذشته منطقه یک شهرداری اراک با بررسی ۱۶۷ عدد مجوز ساخت مسکن حدود ۱۲۰ هزار متر پروانه ساختمانی جدید صادر کرد که نسبت به دوره‌های قبل و در مقایسه با سایر مناطق شهری بسیار قابل توجه است.

سرپرست منطقه یک شهرداری اراک از همکاری گسترده این منطقه با تعاونی‌های ساخت مسکن خبر داد و افزود: به‌دنبال افزایش همکاری‌های این منطقه با تعاونی‌های ساخت مسکن که شرایط آن از سال ۱۴۰۲ آغاز شده بود، هم اکنون شاهد صدور مجوزهای مختلف برای ساخت صدها واحد مسکونی جدید هستیم.

شالی‌بگ گفت: تنها در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ با بررسی و تأیید ۱۸ مجوز ساخت بیش از ۱۰ هزار متر پروانه ساختمانی توسط شهرداری منطقه یک صادر شد.

وی ادامه داد: امید می‌رود طی سال جاری این آمار روز به روز افزایش پیدا کند تا در ارائه خدمات مناسب به شهروندان بتوانیم موفق تر از هر زمانی فعالیت کنیم.

کد خبر 748864

دیگر خبرها

  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • استان گلستان در حذف پروانه کسب‌های کاغذی ۴ پله صعود کرد
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند