Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@23:17:44 GMT

امسال جمله با من دوست میشی در مدارس شنیده می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۶۶۷۶

امسال جمله با من دوست میشی در مدارس شنیده می‌شود؟

ایسنا/همدان ۹ روز به اول مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان باقی مانده اما همچنان اما و اگرهای بازگشایی مدارس یا ادامه آموزش مجازی بیش از پیش بر سر زبان‌ها افتاده است.

به‌گزارش ایسنا، مدرسه مهمترین عنصر تعلیم و تربیتی جامعه و به یاد ماندنی‌ترین دوران زندگی هر فرد است. به‌طوری‌که در هر سنی با به یاد آوردن دوران کودکی و نوجوانی، یاد مدرسه و تحصیل بیش از هر چیزی تداعی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جولان ویروس کرونا موجب شد که سال تحصیلی گذشته مدارس از قیل و قال کودکانه محروم بماند و بوی ماه مدرسه دیگر به مشام نرسد و متولیان تعلیم و تربیت برای جلوگیری از توقف و ایجاد خلل در آموزش، از طریق تولید محتوا در شبکه مجازی شاد پای کار آمدند تا نوگلان باغ زندگی از رشد و دانش عقب نمانند.

از سویی با شیوع کرونا، شکل و شمایل آموزش و مدرسه نیز مانند بسیاری از موارد دیگر تغییر کرده و دانش‌آموزان امروز از شیرینی حضور در مدرسه ، شیطنت‌های کودکانه ، انتظار برای زنگ تفریح،شنیدن جمله شیرین "با من دوست میشی" در روزهای اول مدرسه، شور و شوق اردوهای آموزشی و تفریحی، صف صبحگاهی، زنگ ورزش دلچسب و به یادماندنی و حتی از انتظار برای تعطیلی مدارس در روزهای برفی نیز محروم ماندند.

 از سوی دیگر مسئولان، معلمان وخانواده‌ها نمی‌دانند نگران سلامتی دانش آموزان با وجود شیوع ویروس کرونا بعد از بازگشایی مدارس باشند یا اُفت تحصیلی آنها با آموزش مجازی ؟! وهمین موضوع باعث شده تا برخی از تصمیم‌گیران با اما و اگرهایی درباره بازگشایی مدارس سخن بگویند و پازلی درهم ریخته از معادله بازگشایی مدارس ایجاد شده که هنوز جوابی برای آن نیافته‌ایم وقطعات این پازل باید کنارهم چیده شوند تا بازگشایی مدارس درست انجام شود.

دانش‌آموزان در زمان امتحان متکی به خانواده‌ها هستند

خانم راهپیما مادر دانش آموزی از پایه دوم با بیان اینکه آموزش مجازی محدودیت نداشته و در هر لحظه و مکانی می‌توان کلاس‌ها را دنبال کرد و با وجود شیوع کرونا رفت و آمدهای روزانه کاهش یافته است، اعلام می‌کند: دختر من سال گذشته کلاس اول بود و با آموزش مجازی خیلی سخت نگاره‌ها را یاد می‌گرفت چرا که برای آموزش و رسم نگاره‌ها شیوه خاصی وجود دارد که دانش‌آموز کلاس اول باید این مرحله از درس‌ها را با کمک معلم خود بگذراند و موقع امتحان متکی به خانواده و کتاب‌های درسی هستند.

این مادر با بیان اینکه در آموزش مجازی دانش آموز نمی‌تواند به راحتی با دوستان و معلم خود ارتباط برقرار کند به خبرنگار ایسنا می‌گوید: حس رقابت و تمرین و تکرار بیشتر در آموزش حضوری انگیزه خوبی برای تلاش بیشتر دانش آموزان بود وموافق آموزش در مدارس هستم اما از طرفی با شیوع این بیماری نگران سلامتی دخترم بوده و از سوی دیگر می‌دانم که در آینده با آموزش مجازی به‌طور قطع به مشکل برخورد می‌کند.

عادت کردن دانش آموزان به آموزش مجازی و سختی حضور در کلاس های درس

وی بیان می کند: در آموزش مجازی پدر و مادر بهتر می تواند مهارت یادگیری فرزند خود را بسنجند اما هزینه های اینترنت سنگین بوده و والدین مجبور به پرداخت این هزینه هستند و موضوع دیگری که شرایط را سخت می کند این است دانش آموزان به آموزش مجازی عادت کرده و کلاس رفتن برای آنها مشکل خواهد بود.

خانم لویائی مادر یکی دیگر از دانش آموزان نیز با ابراز نگرانی برای سلامت فرزندش، می‌گوید: یکی از مزیت‌های اصلی آموزش مجازی با وجود شرایط فعلی و شیوع کرونا این است که فرزندم تقریبا از بیماری در امان می‌ماند و مراقب او هستم اما قطعی اینترنت و مشکلات سرعت آن باعث می‌شود که کلاس و درس را از دست بدهد و وقت بیشتری برای یادگیری صرف کند.

آموزش مجازی باعث از دست دادن انگیزه درس خواندن در دانش آموزان

این مادر با بیان اینکه آموزش مجازی باعث شده تا فرزندش انگیزه درس خواندن را از دست دهد و دلتنگ دوستانش شده و دوست دارد در مدرسه حضور یابد اما در شرایط قرمز فعلی، بازگشایی مدارس نیازمند کارشناسی و تدابیر عمیق است، ادامه می‌دهد: در آموزش مجازی راه تقلب برای دانش‌آموزان باز بوده و تعدادی از همکلاسی‌های پسرم بدون اینکه درس بخوانند نمره‌های بالایی می‌گیرند و انگیزه کسانی که درس می خوانند و با آنها در یک سطح هستند را کم می‌کند.

وی با بیان اینکه می‌خواهد فرزندش زندگی اجتماعی را با همکلاسی‌هایش در مدرسه تجربه کند، می‌افزاید: درحال حاضر شرایط باز شدن مدارس وجود ندارد اما در صورت واکسیناسیون همگانی موافق آموزش حضوری در مدارس هستم.

خانم محمدی مادر یکی از دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی با بیان اینکه آموزش مجازی همه جا در دسترس بوده و محدودیت مکانی ندارد، می‌گوید: مسلماً آموزش حضوری برای رشد و موفقیت پسرم بهتر است اما در شرایط فعلی آموزش مجازی از طریق اسکای روم بهترین روش تدریس است چرا که حفظ جان و سلامتی فرزندم بر تحصیل او مقدم است.

کم تحرکی دانش آموزان یکی از نتایج آموزش مجازی

 این مادر با بیان اینکه آموزش مجازی باعث محدودیت کارهای گروهی و انجام آزمایشات درسی و کم تحرکی دانش آموزان شده و آنها نمی‌توانند انرژی خود را تخلیه کنند، ادامه می‌دهد: هزینه بالای اینترنت و نبودن پهنای باند اینترنت پر سرعت باعث پایین آندن سطح کیفیت آموزش مجازی شده و از اصلی‌ترین مشکلات این نوع از آموزش محسوب می‌شود.

آموزش مجازی دانش آموزان را از درس خسته و دلزده کرده است

وی با تأکید مجدد بر اینکه با وجود سختی‌های آموزش مجازی برای اطمینان از سلامتی فرزندش تا سازماندهی شدن مدارس و واکسیناسیون دانش آموزان این نوع آموزش را ترجیح می‌دهد، بیان می‌کند: کاهش انگیزه تحصیلی،خستگی و دل زدگی از درس خواندن، نبود تمرکز دقیق دانش آموزان در آموزش مجازی،کم شدن آستانه تحمل خانواده‌ها ، کنترل کمتر معلمان بر روی دانش آموزان،از بین رفتن ارتباط چهره به چهره و نبود تعامل و پرسش و پاسخ بین معلم و دانش آموز را می‌توان از بزرگترین معایب آموزش آنلاین برشمرد.

خانم نائینی مادر یکی دیگر از دانش آموزانی که امسال به پایه چهارم می رود، تنها مزیت آموزش مجازی را مطلع شدن والدین از نقاط ضعف و قوت فرزندان خود می‌داند و می‌گوید: در آموزش مجازی والدین آموزش‌ها را دریافت کرده و می‌توانند بر اساس آنها با فرزاندان خود خارج از فضای کلاس تمرین کنند که این امر بسته به سطح تحصیلات پدر و مادر و همراه بودن والدین هنگام استفاده از فضای مجازی است.

ناپایدار بودن آموزش از طریق فضای مجازی

وی با بیان اینکه آموزش از طریق صفحات مجازی پایدار نیست و مطالب آموخته شده از این فضا به سرعت فراموش می‌شود، ادامه می‌دهد: نبود ارتباط فیزیکی و چهره به چهره بین معلم و دانش آموزان باعث می‌شود که رابطه عاطفی بین آنها به وجود نیاید و بچه‌ها نمی‌توانند روابط اجتماعی خارج از خانواده داشته باشند که این موضوع در سال‌های آینده تأثیر منفی بر روی شخصیت آنها خواهد داشت.

تربیت نسلی بی سواد نتیجه اصلی ادامه روند آموزش مجازی

این مادر با بیان اینکه عدم ارائه مطلوب اینترنت پر سرعت و ضعف اپلیکیشن شاد که باعث استفاده از نرم افزارهای خارجی شده و هزینه اینترنت بیشتری را به خانواده ها تحمیل می‌کند، می‌افزاید: بسیاری از والدین در زمان امتحانات به جای فرزند خود پاسخگوی سوألات هستند بنابراین ارزیابی واقعی از دانش آموزان صورت نمی‌گیرد که با ادامه این روند نسلی بی سواد تربیت شده و فاجعه‌ای بزرگ رقم خواهد خورد.

خانم نائینی بیان می کند: با وجود تدریس خوب معلم و تلاش ما برای تمرین،آموزش حضوری را ترجیح می‌دهم چرا که آموزش‌های مجازی پایدار نبوده و خیلی زود به فراموشی سپرده می شوند.

خانم طاهری مادر دانش آموز دیگری در پایه سوم ابتدایی با اضطراب و نگرانی زیاد در خصوص سلامتی فرزندش و بیان اینکه درست است فرزندش در آموزش جضوری عملکرد بهتری دارد، اظهار می‌کند: سال گذشته بسیار سخت بر ما گذشت با این حال اگر امنیت سلامت فرزندمان در مدرسه تأمین نباشد، همچنان از فرستادن او به مدرسه خودداری می‌کنیم و امیدوارم مسئولان نگرانی‌های ما از سلامت فرزندانمان را درک کنند و در این زمینه با ما همراه و هم‌نظر باشند که بازگشایی مدارس باید با ایجاد اطمینان خاطر در والدین انجام شود.

در آموزش مجازی ، بار سنگینی بر دوش مادران است

وی با بیان اینکه در مجموع در دنیای پیشرفته و نوین، شکل و روش آموزش نیز مانند بسیاری از موارد دیگر باید تغییر کند، اعلام می‌کند: در آموزش مجازی ، بار سنگینی بر دوش مادران است و از معلمان تقاضا دارم در تعیین ساعت کلاس‌های مهم و یا امتحان‌ها، شرایط مادران، به ویژه مادران شاغل را در نظر بگیرند و کلاس‌ها را به ساعتی موکول کنند که همه مادران بتوانند فرزندشان را همراهی کنند.

آموزش مجازی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود

پدر دانش آموزی از پایه ششم می‌گوید: با بازگشایی مطمئن مدارس موافق هستم اما اگر آموزش در مدارس بدون دوراندیشی و محکم‌کاری حضوری شود، ممکن است منجر به فاجعه شود اما بهتر است مدارس با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، با حضور تعداد محدودی از دانش‌آموزان و روزهای کمتر در هفته باز شود زیرا آموزش مجازی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود و دانش‌آموزان درس‌ها را عمیق یاد نمی‌گیرند.

افسردگی دانش آموزان پیامد دیگر آموزش مجازی

این پدر با بیان اینکه نداشتن ارتباط چهره به چهره با معلم یکی از نواقص آموزش مجازی است، تصریح می‌کند: کرونا ممکن است تا مدت‌ها همراه ما باشد و تعطیلی مدارس و حضور دائمی دانش‌آموزان در خانه باعث عصبی شدن و افسردگی آنان می‌شود.

مدیر دبستان غیردولتی دخترانه فروزش نیز بیان می‌کند: عدم آشنایی با فضای مجازی و شیوه آموزش، مشکلات شبکه شاد از مهمترین دغدغه های همکاران و دانش آموزان در ابتدای کار آموزش مجازی بود، ولی با تلاش و پشتکار الان در وضعیت بسیار بهتری قرار گرفته ایم و دانش آموزان در آزمون های آنلاین و تدریس های مجازی خوب عمل کردند.

محدودیت برگزاری کلاس‌های پیش‌دبستانی با آموزش مجازی

طاهره منتظری با بیان اینکه در آموزش مجازی خانواده ها در جریان کم و کیف آموزش فرزندانشان قرار گرفته و نحوه آموزش را کنترل می کنند که این موضوع باعث شده تا دانش آموزان بازخورد بهتری داشته باشند، می‌افزاید: گاهی مشکلات اینترنتی برگزاری کلاس‌های آموزشی را بسیار سخت می‌کند و آموزش پیش دبستانی‌ها نیز که بیشتر کلاس های عملی و مهارت‌آموزی داشتند نیز در شرایط کنونی سخت شده و اغلب از خانواده ها می‌خواهیم که کودکان را در این مقطع ثبت نام نکنند و در صورت ثبت نام کتاب هایی به آنها داده می شود و در انتهای هفته معلم کتاب ها را بررسی و کودکان را تشویق می‌کند.

زنگ تفریح حالت مجازی گرفته است

وی عدم ارتباط مستقیم، اینترنت و خستگی روحی را از مشکلات کلاس‌های مجازی دانسته و می‌گوید: بعد از اتمام کلاس ها چندین دقیقه سیستم را فعال می نگه می داریم تا دانش آموزان با همدیگر صحبت کنند اما زنگ های تفریح نیز حالت مجازی به خود گرفته و نمی توانند در کنار هم باشند و از صحبت های هم لذت ببرند و جست و خیز و فعالیت داشته باشند.

بازگشایی مدارس بدون سازماندهی،کشاندن دانش‌آموز به قتلگاه

منتظری با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۰ دانش آموز دختر در مقاطع اول تا ششم ابتدایی در این مدرسه تحصیل می‌کنند، ادامه می‌دهد: مدرسه محل یادگیری مهارت هایی مانند نظم، مسئولیت پذیری اجتماعی، احترام به دیگران ، آشنایی با هنجار ها و ارزش های اجتماعی و تعامل با سایرین است که متأسفانه با توجه به عدم حضور دانش‌آموران انجام این مهم با مشکل مواجه شده است اما در شرایط فعلی و بازگشایی مدارس بدون سازماندهی و واکسیناسیون کشاندن آنها به قتلگاه است بنابراین در این شرایط آموزش مجازی برای حفظ جان و سلامت دانش آموزان در اولویت قرار دارد.

معلم چهارم ابتدایی دبستان غیردولتی فروزش می‌گوید: در دوره ابتدایی به دلیل تنوع و ترکیب رسانه های مورد استفاده در آموزش آنلاین امکان تجربه یادگیری فعالی فراهم شده و سبک های یادگیری مختلفی را ایجاد کرده است و میزان مشارکت دانش آموزان در دوره های الکترونیکی نسبت به محیط کلاسی بالاتر است.

آموزش مجازی متناسب با همه دروس ابتدایی نیست

زهرا عبدی با بیان اینکه آموزش آنلاین برای همه مناسب نبوده و متناسب با همه دروس ابتدایی نیست، می‌افزاید: کسب مهارت و آموزش دانش آموزان به شیوه تدریس بستگی دارد که یادگیری بهتر فقط در عمل صورت گرفته و به صورت تئوری مورد علاقه نبوده و دانش آموزان تمایلی به آن ندارند.

وی اظهار می‌کند: با قطعیت می‌توان گفت هیچ آموزشی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود چرا که ارتباط معلم با دانش آموز در محیط کلاس یکی از دلایل اصلی یادگیری است حتی وقتی دانش آموز لباس رسمی و فرم مدرسه را دارد با محیط آموزش بهتر ارتباط برقرار می‌کند هچنین در آموزش مجازی ارتباط او با همسالان خود محدود می‌شود و نمی‌توان برای فهم بهتر دروس برای دانش آموزان اردوهای علمی و تفریحی برگزار کرد.

آموزش حضوری در دوره ابتدایی کاربردی‌تر است

عبدی با بیان اینکه با حضور دانش آموران در مدرسه علاوه بر آموزش،امر پرورش نیز محقق می‌شود و رقابت و گفت‌وگوهای گروهی در کلاس درسی باعث تشویق دانش آموز به درس خواندن و ایجاد همدلی بین آنها می‌شود، ادامه می‌دهد: آموزش حضوری در دوره ابتدایی کاربردی تر است و آموزش حضوری باعث تحول در تعامل بین فرد و زمینه اجتماعی می شود و واکنش متقابل میان یادگیرنده و محیط  اجتماعی تعیین کننده اصلی رشد شناختی است و باعث موفقیت بیشتر در دانش آموزان می شود.

ورود خوب اولیاء دانش آموزان ابتدایی در زمینه آموزش مجازی

معاون آموزش ابتدایی استان همدان اظهار می‌کند: آموزش مجازی هیچ‌گاه نمی‌تواند نتیجه آموزش حضوری را در پی داشته باشد اما در شرایط فعلی این تدریس بهترین نوع آموزش است و خوشبختانه اولیاء دانش آموزان ابتدایی در زمینه آموزش مجازی به خوبی ورود پیدا کردند.

معصومه خدابنده‌لو ادامه می‌دهد: طبق تحقیقات انجام شده دانش آموزان به چنددسته تقسیم می شوند که بعضی از دانش آموزان در فضای مجازی حضور داشتند، تعدادی از آنها آموزش‌ها را از طریق کلاس های تلویزیونی دنبال می کردند و دانش آموزانی که در روستاهای دور افتاده زندگی می کنند و امکان استفاده از فضای مجازی و تلوزیون را نداشتند که این افراد از طریق مدیران مدارس شناسایی و برای آنها درسنامه تهیه و ارسال شد و در استان همدان به هیچ دانش آموزی که در مدرسه ثبت نام شده بود اجازه داده نشد که از آموزش دور شود و اقدامات لازم برای تحصیل تمامی دانش آموزان تا پایان سال تحصیلی انجام شد.

کلاس های رفع اشکال حضوری در روستاهایی با تعداد دانش آموزان کم

وی با بیان اینکه درسنامه های درسی در پایان هفته توسط مدیر به آموزگار رسانده می شد و در صورت وجود مشکل در این درسنامه از طریق تماس تلفنی پیگیری می‌کردند، می‌افزاید: در تعداد کمی از روستاها آمار دانش آموزان بسیار پایین بوده و معلمان بومی در انجا حضور داشتند که طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این روستاها کلاس‌ها به صورت حضوری برای رفع اشکال برگزار شده و دانش آموزان می توانستند بارعایت پروتکل ها در کلاس حاضر شده و آموزش را دریافت کنند.

خدابنده‌لو با بیان اینکه در روستاهای شهرهمدان دارای تعداد دانش آموزان کمتر از ۵۰ نفر نیزبرای رفع اشکال به صورت حضوری به مدارس مراجعه می‌کردند، می‌گوید: درسنامه‌های آموزشی با توجه به نیازهای دانش آموزان ابتدایی درسنامه هایی توسط گروه تولید محتوا تهیه و چاپ شدند و در اختیار مدیران مدارس قرار گرفتند و دانش آموزان به صورت هفتگی یا ماهیانه این درسنامه را دریافت می کردند.

بازگشایی تدریجی مدارس با رعایت پروتکل ها از آبان ماه

وی اعلام می کند: در سال تحصیلی جدید نیز آموزش مجازی در مهرماه ادامه خواهد داشت اما از ابتدای آبان برنامه‌ریزی‌ها به صورتی است که آرام و تدریجی ابتدا مدارس کم جمعیت با رعایت کامل پروتکل‌ها بازگشایی شده و سپس مدارس پرجمعیت شروع به فعالیت کنند و دانش آموزان با رعایت نکات بهداشتی و با تعداد محدود هر روز در مدرسه حضور خواهند داشت و تعدادی از دروس به صورت مجازی و بعضی از درس‌ها نیز به صورت حضوری تدریس می‌شوند.

معاون آموزش ابتدایی استان همدان با بیان اینکه آگاه سازی دانش آموزان و یادگیری نکات بهداشتی به صورت حضوری توسط مربیان به آنها آموخته خواهد شد و محتواهای لازم نیز در برنامه شاد در دسترس دانش آموزان قرار می گیرد، تصریح می‌کند: دانش آموزانی در استان هستند که از نظر امکانات مشکلی ندارند اما در روستا ها یا مناطقی زندگی می‌کنند که دسترسی به اینترنت ندارند بنابراین نمی‌توانند از آموزش مجازی استفاده کنند.

وی بیان می‌کند: در سال گذشته ۱۶۹ هزار و ۳۹۸ دانش آموز در مقطع ابتدایی تحصیل کردند که از این تعداد ۳۱ هزار و ۳۳ نفر پایه اول،۲۸ هزار و ۷۱۵ نفر پایه دوم،۲۸ هزار و ۴۵۵ نفر پایه سوم،۲۶ هزار و۸۷۶ نفر پایه چهارم،۲۶ هزار و ۸۴۴ نفر پایه پنجم و۲۶ هزار و ۶۷۵ نفر دانش آموز پایه ششم بودند.

خدابنده لو با بیان اینکه تمام دانش آموزانی که در مدارس ثبت نام کردند جز آمار آموزش و پرورش محسوب شده و هیچ یک از آنها بازمانده از تحصیل نیستند، اضافه می‌کند: دانش آموزان دو زبانه در آموزش مجازی با مشکل مواجه شدند که معلمان با کلاس های رفع اشکال حضوری سعی کردند تا این مشکل نیز برطرف شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازگشایی مدارس آموزش مجازی استانی اجتماعی آموزش مجازی بازگشایی مدارس دانش آموزان آموزش مجازی دانش آموزان دانش آموزان آموزش مجازی دانش آموزان آموزش مجازی دانش آموزان صورت حضوری دانش آموزانی ادامه می دهد دانش آموز اما در شرایط آموزش حضوری دانش آموز سال تحصیلی خانواده ها فضای مجازی درس خواندن شرایط فعلی حضوری شود رفع اشکال نفر پایه کلاس ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۶۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور

نادر کریمی‌بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در اجرای طرح «شهید محمودوند» که در راستای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل  اجرا می شود، سال گذشته ۶۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگشتند.

 مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را یک عامل مهم در رشد ساحت اقتصادی و اشتغال عنوان کرد و گفت: تا وقتی که دانش‌آموزان مهارت ورود به بازار کار را کسب نکنند نمی‌توانند در این امر تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مدارس شبانه‌روز اوقات فراغت خوبی برای دانش آموزان در خود دارد، بیان کرد: استان کردستان یک استان پیشرو در مهارت آموزی مدارس شبانه روز است و در همین راستا نمایشگاه طرح‌های خوداتکایی مدارس شبانه روز استان در محل نمایشگاه‌های دائمی از امروز برپا می‌شود.

کریمی بیرانوند از تصویب آیین‌نامه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه خبر داد و افزود: در ساختار آموزشی نیز تغییراتی داده شده و ساعات درسی مهارت آموزش داده خواهد شد.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این اقدام دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در طول سه سال تحصیلی خود ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی را در قالب درس‌های خود می‌گذرانند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم