Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه طرح پیاده راه شدن خیابان مدرس کرمانشاه از سال گذشته به صورت جدی مطرح شد، خیابانی که پیاده راه شدن آن می‌تواند به جاذبه‌ای برای کلانشهر کرمانشاه تبدیل شود، اما از سوی دیگر این طرح نگرانی هایی را برای بازاریان این محدوده ایجاد کرده است.

 اواخر سال گذشته که موضوع پیاده راه شدن خیابان مدرس با جدیت مطرح بود، با درخواست اصناف، استاندار کرمانشاه دستور داد اجرای این پروژه مدتی به تاخیر بیافتد تا به بازار شب عید کسبه این محدوده لطمه ای وارد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه اکنون با گذشت شش ماه از سال و با رفتن شهردار پیشین(سعید طلوعی) و مشخص نبودن تکلیف مدیریت شهری کرمانشاه، اجرایی شدن این طرح در هاله ای از ابهام است، اما با توجه به اینکه بخشی از ذینفعان این طرح کاسبان این محدوده هستند، بی شک باید نظر آنها را نیز جویا شد. 

حسین بیات عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح راه پیاده راه شدن خیابان مدرس، گفت: اصناف به هیچ عنوان مخالف اجرای این طرح نیستند، اما عقیده داریم هر طرحی که مرتبط با بازار باشد باید با کسب نظر از بازاریان و انجام کار کارشناسی صورت گیرد تا صدمه به بازار وارد نشود.

 بیات با بیان اینکه هم اکنون موانع جدی پیش روی اجرای طرح پیاده راه شدن خیابان مدرس است، افزود: یکی از مهمترین این موانع همسان نبودن ساختار مغازه ها است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در محدوده خیابان مدرس تعدادی از مغازه‌ها عقب نشینی کرده و برخی جلو هستند، عنوان کرد: تا زمانی که تکلیف این مغازه ها مشخص نشود اجرای طرح پیاده راه مدرس عملیاتی نخواهد بود.

وی به ناموفق بودن پروژه تعریض خیابان مدرس اشاره کرد و با بیان اینکه این طرح به برخی کسبه زیان جدی وارد کرد، گفت: نگرانیم "پیاده‌راه" هم به سرنوشت تعریض خیابان «مدرس» تبدیل شود.

وی افزود: اگر طرح پیاده راه‌شدن خیابان مدرس نیز غیر کارشناسی آغاز شود، نتیجه‌ای جز زیان کسبه نخواهد داشت.

موضوع دیگری که بیات به آن اشاره کرد زمان بر بودن اجرای پروژه بود و عنوان کرد: اجرای این طرح می‌تواند یک تا دو سال بازار اصلی کرمانشاه را که در این محدوده واقع شده تحت تاثیر قرار داد و حتی به رکود بکشاند.

عضو هیات رییسه اتاق اصناف کرمانشاه با اشاره به شرایطی که بیماری کرونا برای بازار ایجاد کرده افزود: اکنون بازار کشش تعطیلی‌های بیشتر را ندارد.

بیات همچنین از فراهم نبودن زیرساخت‌های ترافیکی اجرای این طرح نیز یاد کرد و افزود: همین حالا در خیابان های موازی شرق و غرب خیابان مدرس ترافیک عظیمی را شاهد هستیم و با پیاده راه شدن خیابان مدرس بار ترافیکی این خیابانها دیگر قابل کنترل نیست.

وی عنوان کرد: برای اجرای این طرح،‌ نزدیک به ۱۵ هزار پارکینگ نیاز داریم که چنین ظرفیتی در کرمانشاه فراهم نیست و برای این موضوع باید پارکینگ‌های طبقاتی متعددی در محدوده اطراف خیابان مدرس طراحی شود.

وی با بیان اینکه بخش عظیمی از بازار کرمانشاه در مسیر این خیابان است، افزود: با پیاده راه شدن خیابان مدرس باید به این موضوع هم فکر کرد که بار و اجناس مغازه داران چگونه به دست آنها خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مجموع این موارد باعث می شود که اجرای چنین طرحی نیازمند بررسی و کارشناسی بیشتری باشد، عنوان کرد: از آنجایی که بازار اصلی شهر در این محدوده واقع شده و هر گونه تصمیم با معیشت اصلی مغازه‌داران در ارتباط است، حتما باید از اتحادیه های صنفی و بازاریان کسب نظر شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه طرح پیاده راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۸۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از سازمان مدیریت بحران کشور درخواست کرد که هلال‌احمر استان کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، بابک محمودی امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت در اولین جلسه ستاد مدیریت استان کرمانشاه که با حضور محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد به زیرساخت‌های خوب کرمانشاه در بحث امداد و نجات اشاره کرد.

وی از نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درخواست کرد که که هلال احمر استان کرمانشاه به مرکز منطقه غرب کشور تبدیل شود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور اظهار کرد: اگر کرمانشاه هاب منطقه برای مدیریت بحران شود با توجه به زیرساخت‌هایی که دارد می‌تواند به صورت تخصصی استان‌های ایلام، همدان و کردستان را پوشش دهد.

محمودی اضافه کرد: چنانچه این درخواست مصوب شود سه تا چهار فروند بالگرد دائمی مستقر می‌شود تا پشتیبانی را در حداقل زمان انجام دهد.

وی با اشاره به بحث اربعین و استقبال زائران برای خروج از کشور از طریق مرز رسمی خسروی، تصریح کرد: باید آمادگی امدادرسانی به‌موقع داشته باشیم در این راستا سازماندهی خوبی در کشور صورت گرفته است‌.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور با اشاره به افزایش حوادث کوهستانی کرمانشاه، گفت: باید فضای ایمنی در مکوهستان‌ها با علامت‌گذاری و وجود راهنما صورت بگیرد تا علاوه بر اینکه مردم برای طبیعت‌گردی به سمت کوهستان‌ها ترغیب شوند، ایمنی آن‌ها نیز حفظ شود.

کد خبر 748366

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد عابرین و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • نوسازی پیاده‌رو‌های خیابان ۱۹ دی قم
  • با رانندگان پر خطر و ماجراجو برخورد شود/ کنارگذرها به شهر دوم تبدیل شده است
  • کرمانشاه به مرکز پشتیبانی حوادث و سوانح غرب کشور تبدیل شود
  • مرگ موتورسوار در کورس با پراید/ فوت عابر پیاده در پی فرار راننده مقصر
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • تبدیل شانزه‌لیزه به محوطه پیک‌نیک رایگان یک‌روزه
  • پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری