Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، تارنمای پولیتیکو نوشت: بایدن روز دوشنبه در دیدار از کالیفرنیا، گفت جنگل سوزی ها در ایالت های غربی یک زنگ هشدار برای کشور ما است و از نقش تغییرات آب و هوایی در تشدید این بحران انتقاد کرد.

پولیتیکو نوشت: اظهارات بایدن در مغایرت با مواضع دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا است که توافق دانشمندان درباره نقش انسان در وخیم تر شدن گرمایش زمین را تکذیب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر بایدن به کالیفرنیا بخشی از سفر دو روزه او به غرب آمریکا از جمله در مرکز میان سازمانی ملی آتش سوزی در ایالت های اوهایو،  دنور و کلرادو است.

بایدن در سفر به شمال کالیفرنیا گفت آتش سوزی مهیب در نتیجه تغییرات آب وهوایی بوده است و این مساله به ایالت های قرمز و آبی مربوط نمی شود و مساله آتش در میان است. دانشمندان سالهاست که به ما درباره شدت گرمای کره زمین هشدار می دهند و ما با یک واقعیت مواجه هستیم.

بایدن که تلاش می کند حمایت ها از طرح خود درباره بازسازی زیرساختارها را افزایش دهد گفته است که هر دلاری که برای احیا و بازسازی هزینه می شود در آینده به صرفه جویی ۶ دلاری منجر خواهد شد.

بایدن درست قبل از آغاز این سفر در روز دوشنبه وضعیت فوق العاده را برای ایالت کالیفرنیا در واکنش به آتش سوز کالدور اعلام کرد. این آتش سوزی تاکنون باعث تخریب ۷۸۲ منزل مسکونی و سوزاندن ۳۴۲ مایل مکعب زمین شده و به تخلیه اجباری ده ها هزار نفر در حوزه دریاچه تاهو شده است.

کالیفرنیا و برخی از ایالت های غربی آمریکا گرم ترین تابستان را امسال تجربه کردند که در نتیجه بحران آب و هوایی و نقش آن در افزایش موج گرما بوده است.

کارشناسان می گویند بدون اقدام قابل توجه در مبارزه با تغییرات اب و هوایی، کالیفرنیا و دیگر ایالت های غربی آمریکا همچون با آتش سوزی های مخرب مواجه خواهند بود.

دولت بایدن در ماه ژوئن (تیر) طرحی را درباره افزایش سرمایه گذاری در مبارزه با بحران جنگل سوزی در غرب این کشور ترسیم کرد. این طرح شامل جذب تعداد بیشتری از نیروهای آتش نشان فدرال و استفاده از فناوری های جدید برای شناسایی و مقابله فوری با آتش است.

این طرح با تردیدهایی از سوی برخی دموکرات های میانه رو مواجه است و شامل تمهیداتی مانند مشوق های مالیاتی برای انرژی پاک و وسایل نقلیه برقی، سرمایه گذاری در سوخت های غیرفسیلی و انرژی تجدیدشدنی همچون انرژی باد و خورشیدی است.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا جو بایدن کالیفرنیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا جو بایدن کالیفرنیا تغییرات آب و هوا جو بایدن کالیفرنیا آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۰۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد
  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
  • تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید
  • (ویدئو) آتش سوزی عظیم در اسکله تاریخی کالیفرنیا