Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه چین در واکنش به موضوع کشتار غیرنظامیان در حمله پهپادی اخیر آمریکا در افغانستان خواستار پاسخگویی کاخ سفید به جامعه بین‌الملل شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری امروز (سه شنبه) خود درباره حمله پهپادی اخیر آمریکا در افغانستان که منجر به کشته شدن 10 غیرنظامی شد و اکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژائو در بخشی از این کنفرانس خبری گفت: گزارشات رسانه‌ای درباره اینکه آمریکا به اشتباه غیرنظامیان بی‌گناه در افغانستان را به قتل رسانده منتشر شده و افکار عمومی در سطح بین‌الملل خواستار مقصر شناختن آمریکا در این خصوص هستند. باوجود انتقاد گسترده و محکومیت از سوی جامعه بین‌الملل، آمریکا نباید از زیر بار این اشتباه شانه خالی کند. در عوض این کشور باید تحقیقات لازم دراین زمینه را آغاز کرده و با بیان واقعیت توضیحی مسئولیانه به مردم افغانستان و جامعه بین‌الملل ارائه دهد.

29 آگوست، دو روز پس از حمله تروریستی به فرودگاه کابل، آمریکا حمله‌ای پهپادی در کابل انجام داد که در ابتدا ادعا شد در این حمله دو تروریست به قتل رسیده‌اند. اما پس از آنکه مشخص شد 10 غیرنظامی در این حمله جان خود را از دست داده‌اند برخی رسانه ها به طور جدی پیش فرض و ادعاهای مربوط به بی اشتباه بودن نهادهای اطلاعاتی آمریکا را زیر سوال برده و تاکید می‌کنند که نباید بیش از اندازه لازم بر قدرت سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا تکیه کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار آمریکا اخبار چین اخبار افغانستان اخبار آمریکا اخبار چین بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۱۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان

سفیر روسیه در کابل گفته است قرار است یک محموله کمکی این کشور که شامل‌ ۵۳۶ تُن آرد ویتامین‌دار می شود، به شمال افغانستان انتقال داده شود.

دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل گفت انتقال این محموله آرد در چهارچوب تحقق سهم اصلی این کشور در نهاد سازمان جهانی غذا (WFP) طی سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ صورت گرفته است.

این کمک در حالی صورت می‌گیرد که با روی‌کارآمدن طالبان در افغانستان، اکثریت مردم از گسترش فقر در کشور به‌شدت ابراز نگرانی می‌کنند.

در همین حال، بانک جهانی به‌تازگی گفته است چشم‌انداز اقتصادی افغانستان هنوز نامشخص است و خطر رکود حداقل تا سال ۲۰۲۵ وجود دارد.

به گفته این بانک، فقدان رشد تولید ناخالص داخلی همراه با کاهش راه‌های تامین مالی خارجی برای مخارج خارج از بودجه، تصویری تاریک از چشم‌انداز اقتصادی کشور ترسیم می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است
  • آژیر خطر در کریات شمونا از بیم حمله پهپادی به صدا درآمد
  • آمریکا بعد از جنگ ویتنام چنین اعتراضانی ندیده است/ ادامه اعتراضات تا توقف کشتار در غزه
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای اشغالی
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان