Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران با بیان اینکه وضعیت تولید تخم مرغ تا بهمن ماه درست نمی شود، گفت: انتظار داریم دولت سیزدهم دومینوی تصمیمات غلط دولت قبل درباره نهاده ها را متوقف کند.

به گزارش قدس آنلاین، ناصر نبی پور، در واکنش به افزایش قیمت هر شانه تخم مرغ به بیش از ۵۰ هزار تومان و با انتقاد از سیاست‌های دولت دوازدهم گفت: وقتی به فکر صنعت و تولید نباشیم، آخر و عاقبت کار همین می‌شود و انتظار داریم دولت سیزدهم دومینوی تصمیمات غلطی که دولت دوازدهم در بازار نهاده‌های دامی، مرغ و تخم مرغ گرفت را متوقف کند تا دولت سامان یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: زمانی که قیمت تخم مرغ به شدت کاهش یافته بود تولیدکنندگان از مسئولان وقت دولت دوازدهم درخواست کمک کردند اما به این درخواست توجهی نشد در نتیجه تولیدکنندگان نیز مرغ‌ها را به کشتارگاه فرستادند.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه چنین وضعیتی را پیش بینی کرده بودیم، گفت: اردیبهشت امسال نیز بنده به وزیر وقت جهاد کشاورزی دولت دوازدهم در این زمینه تذکر داده بودم که در صورت تداوم سیاست‌های غلط، با گرانی تخم مرغ مواجه خواهیم شد چرا که برای تولیدکنندگان نگهداری مرغ‌های تخم گذار به صرفه نبود و آنها را به کشتارگاه فرستادند.

۵ میلیون قطعه مرغ فقط در یک استان به کشتارگاه رفت

نبی پور درباره اینکه چه تعداد مرغ به کشتارگاه فرستاده شده است؟، افزود: جمعیت زیادی از مرغ‌های تخم گذار به کشتارگاه فرستاده شدند و طبق اعلام مسئولان مربوطه فقط در استان خراسان رضوی که از بزرگترین تولیدکنندگان تخم مرغ کشور است، ۵ میلیون قطعه مرغ تخم گذار به کشتارگاه رفته است.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران ادامه داد: به عبارتی از جمعیت حدود ۱۲ میلیونی مرغ تخم گذار استان خراسان رضوی تنها ۷ میلیون قطعه مرغ باقی مانده است و طبق اعلام مسئولان استان ۳۷ تا ۴۰ درصد ظرفیت مرغداری‌های تولیدکننده تخم مرغ، در این استان هم اکنون خالی است.

نبی پور با اشاره به اینکه وضعیت در سایر استان‌های کشور نیز بهتر از این نیست، گفت: وقتی تولیدکنندگان حدود چهار ماه تخم مرغ را ۴۰۰۰ تا ۴,۵۰۰ تومان زیر قیمت عرضه می‌کردند، بدیهی بود که چنین وضعیتی ایجاد می‌شود.

وضعیت بازار نهاده‌های دامی آشفته است

وی وضعیت بازار نهاده‌های دامی را نیز بسیار نامطلوب عنوان کرد و افزود: یک ماه و نیم است که ذرت پیدا نمی‌شود و برخی تولیدکنندگان هنوز ذرت سهمیه مردادماه خود را دریافت نکرده اند و آن را از بازار آزاد کیلویی شش هزار تومان خریداری می‌کنند در حالی که نرخ مصوب آن کیلویی ۱,۹۰۰ تومان است.

نبی پور با بیان اینکه مرغداران به طور میانگین نیاز یکماه خود را از بازار آزاد تأمین می‌کنند، گفت: دو روز پیش به تولیدکنندگان اعلام کردند که ۴۰ درصد ذرت مصرفی خود را می‌توانند دریافت کنند اما باقی آن را مشخص نیست که چه زمانی دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: همین ۴۰ درصد را هم وقتی ثبت نام می‌کنیم، همان زمان تحویل نمی‌گیریم، معمولاً بین ۷ تا ۱۰ روز زمان می‌برد و گاهی نیز بیش از یکماه طول می‌کشد.

مسئولان جواب بدهند نهاده‌های بازار آزاد از کجا می‌آید

نبی پور با اشاره به اینکه در این مدت مرغدار باید نهاده مورد نیاز خود را از بازار آزاد تأمین کند، گفت: مسئولان باید جوابگو باشند که نهاده‌های بازار آزاد از کجا آمده است؟ ما هر چقدر نهاده بخواهیم در بازار آزاد وجود دارد! این مساله را بارها به مسئولان دولت دوازدهم گفتیم اما توجهی نشد.

وی قیمت جوجه یکروزه را نیز بین ۱۵ تا ۱۷ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با احتساب ذرت بازار آزاد، قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم تخم مرغ بالای ۲۰ هزار تومان است ضمن اینکه اگر ذرت دولتی باشد، بیش از ۱۸ هزار تومان قیمت تمام شده تولید خواهد بود.

تا بهمن مشکل تولید تخم مرغ داریم

نبی پور با بیان اینکه یکی از مشکلات ما این است که مسئولان قیمت جدید تخم مرغ را اعلام نمی‌کنند، تصریح کرد: همین مساله نیز جو روانی بدی ایجاد کرده چرا که دولت دوازدهم قرار بود نرخ مصوب برای تخم مرغ اعلام کند که اینکار را انجام نداد و دولت به پایان رسید و حالا انتظار ما از دولت سیزدهم این است که قیمت را سریع‌تر تعیین تکلیف کند.

وی درباره اینکه پیش بینی می‌کنید، شرایط بازار در روزهای آینده به چه صورت باشد؟ گفت: اگر چه جوجه ریزی از ماه جاری افزایش می‌یابد اما این جوجه به تولید تخم مرغ دی و بهمن می‌رسد و بنابراین تا بهمن ماه وضعیت به همین منوال خواهد بود.

نبی پور ادامه داد: آن طرف سال نیز با مازاد وحشتناک تولید مواجه خواهیم بود و وقتی برنامه ریزی درستی نباشد شرایط همین گونه خواهد شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مسئولان نهاده های دامی بازار آزاد دولت دوازدهم مرغ تخم گذار هزار تومان بازار آزاد نبی پور تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۲۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو در بازار آزاد چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه

قیمت خودرو در بازار آزاد امروز  چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ بر اساس معاملات انجام شده نسبت به آخرین معاملات روز‌های گذشته به شرح زیر است؛


قیمت روز خودرو‌های داخلی در بازار آزاد

خودرو قیمت به تومان
پژو پارس سال (LX) ۱۴۰۲ ۸۶۰،۰۰۰،۰۰۰
پژو ۲۰۷ TU3 مدل ۱۴۰۳ ۶۷۳،۰۰۰،۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما ۱۴۰۲ ۶۵۸،۰۰۰،۰۰۰
پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU5P مدل ۱۴۰۳ ۱،۰۸۰،۰۰۰،۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای ۱۴۰۳ ۸۰۵،۰۰۰،۰۰۰
تارا اتوماتیک v2 مدل ۱۴۰۳ ۹۷۰،۰۰۰،۰۰۰
تارا دنده ای v1 مدل ۱۴۰۲ ۸۲۰،۰۰۰،۰۰۰
رانا پلاس سقف شیشه‌ای ۱۴۰۳ ۶۴۵،۰۰۰،۰۰۰
دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو آبشنال  مدل ۱۴۰۳ ۹۵۵،۰۰۰،۰۰۰
دنا پلاس ۵ دنده‌ توربو ۱۴۰۲ ۸۲۰،۰۰۰،۰۰۰
دنا پلاس۶ دنده توربو چهار ایربک ۱۴۰۲ ۹۲۵،۰۰۰،۰۰۰
ام وی ام X22 دنده‌ای اسپرت لاکچری ۱۴۰۲ ۸۰۵،۰۰۰،۰۰۰
اطلس G دنده‌ای ۱۴۰۳ ۵۸۰،۰۰۰،۰۰۰
پراید SE ۱۵۱ مدل ۱۴۰۲ ۳۴۹،۰۰۰،۰۰۰
ساینا s دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ ۴۳۸،۰۰۰،۰۰۰
سمند سورن پلاس ۱۴۰۳ ۸۱۸،۰۰۰،۰۰۰
تیبا صندوق دار sx بنزینی ۱۴۰۱ ۳۹۷،۰۰۰،۰۰۰
تیبا ۲ (رینگ فولادی) ۱۴۰۱ ۴۰۲،۰۰۰،۰۰۰
شاهین G مدل ( ۱۴۰۳)اتومات

۸۵۰،۰۰۰،۰۰۰

کوییک دنده‌ای R مدل ۱۴۰۲ ۴۴۸،۰۰۰،۰۰۰
زامیاد وانت نیسان بنزینی آپشنال ۱۴۰۱ ۵۷۵،۰۰۰،۰۰۰
زامیاد وانت نیسان دوگانه سوز آپشنال ۱۴۰۲ ۶۲۰،۰۰۰،۰۰۰

 جدیدترین قیمت خودروهای وارداتی در بازار

مدل خودرو  قیمت به تومان
رنو کولیوس ۲۰۱۸ ۵،۸۰۰،۰۰۰،۰۰۰
رنو تالیسمان E3 مدل ۲۰۱۸ ۵،۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰
میتسوبیشی اوتلندر تیپ ۵ ۲۰۱۸  ۵،۸۰۰،۰۰۰،۰۰۰
کیا سونت ۱.۵ لیتر ۲۰۲۳ ۳،۲۵۰،۰۰۰،۰۰۰
کیا۲k۵لیتر 

۵،۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰

کیا سورنتو ۴ سیلندر GT لاین مدل ۲۰۱۷ ۵،۷۰۰،۰۰۰،۰۰۰
کیا سراتو ۲.۰ لیتر اتوماتیک ۲۰۱۸ ۳،۷۵۰،۰۰۰،۰۰۰
کیا سراتو (مونتاژ) ۲.۰ لیتر آپشنال ۱۳۹۸ سایپا ۲،۷۰۰،۰۰۰،۰۰۰
هیوندای النترا ۱.۶ لیتر مدل ۲۰۲۳ ۳،۰۵۰،۰۰۰،۰۰۰
هیوندای سانتافه (ix45)۴ سیلندر. دو دیفرانسیل مدل ۲۰۱۸ ۶،۱۵۰،۰۰۰،۰۰۰
هیوندای توسان (ix35) ۲ لیتر. دو دیفرانسیل مدل ۲۰۱۸ ۵۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰
لکسوس NX300 H هفت کلید مدل ۲۰۱۷

۱۰،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • روایت گری جزء اولویت‌های مسئولان باشد
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • سهمیه ارز حج ۱۴۰۳؛ تفاوت ۱۰ میلیونی یورو دولتی و آزاد
  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • قیمت خودرو در بازار آزاد چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۲ اردیبهشت ماه