Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه البناء، انجمن علمای مسلمان لبنان با صدور بیانیه‌ای در واکنش به تشکیل دولت جدید این کشور، از این رویداد استقبال کرد. این انجمن در بیانیه خود آورده است: دولت جدید باید یک طرح شفاف اقتصادی برای نجات کشور از وضعیت کنونی ارائه دهد.

بر اساس این گزارش، انجمن علمای مسلمان لبنان در ادامه بیانیه خود آورده است: ابتکار سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله برای واردات سوخت از جمهوری اسلامی ایران به لبنان به منظور بهبود زندگی مردم موجب فعال سازی پرونده‌های مهم و در راس آنها پرونده تشکیل دولت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این، «احمد ریا» مسئول اطلاع رسانی حزب الله در البقاع لبنان گفته بود: محموله سوخت ارسالی ایران برای لبنان فردا از طریق بندر «بانیاس» سوریه وارد «بعلبک» لبنان می‌شود. مراسم استقبال از ورود تانکرهای سوخت و شکست محاصره در حضور شماری از مقامات لبنانی برگزار خواهد شد.

چندی پیش هم «شیخ علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی «حزب الله» لبنان با اشاره به ارسال کشتی سوخت از سوی جمهوری اسلامی ایران برای کشورش، گفت: با ارسال کشتی سوخت ایران وارد مرحله شکستن محاصره آمریکا شدیم.

این مقام حزب الله لبنان افزود: ما همواره باید تلاش کنیم تا محاصره آمریکا علیه خود را بشکنیم. ارسال کشتی سوخت ایران به سمت لبنان در واقع تلاش‌های آمریکا برای تحت فشار قرار دادن لبنانی‌ها را با شکست مواجه ساخت.

وی در ادامه یادآور شد: یکی از مهمترین نتایج واردات سوخت از ایران آن است که آمریکایی‌ها را رسوا کرد و دروغ بودن تهمت‌هایی را که علیه حزب الله مطرح می‌کردند، برملا ساخت. این اقدام نشان داد کسی که پشت بحران‌های ملت لبنان قرار دارد مقاومت نیست، بلکه آمریکا و مزدورانش هستند.

کد خبر 5305252 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: لبنان حزب الله لبنان دولت لبنان محموله سوخت افغانستان ایالات متحده امریکا فلسطین رژیم صهیونیستی روسیه عراق طالبان ایران لبنان طالبان افغانستان 11 سپتامبر عربستان سعودی آژانس بین المللی انرژی اتمی انگلیس حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۴۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر کنعانی ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان مشترک بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات فیمابین‌ اضافه کرد: همانند قبل از طرف کویتی برای دستیابی به توافقی پایدار که مبتنی بر همکاری‌های دوستانه و منافع مشترک باشد، دعوت به عمل می‌آوریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یک‌جانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می کنیم از تکرار توسل به روش‌های بیحاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره با اعتقاد به اصل حسن نیت، تعاملات منطقه‌ای را رصد نموده و از دولتهای ثالث می‌خواهد در مسیر تحقق عینی اصل حسن نیت و ارتقاء روابط و همکاری‌ها گام بردارند.

دیگر خبرها

  • بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد
  • بیانیه‌های تکراری، حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نمی‌کند
  • شهادت رزمنده حزب الله در راه قدس
  • حمله موشکی حزب الله به پادگان نظامی «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی حزب الله به پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • پول این کشور رکورددار بیشترین رشد در برابر دلار شد | خط جدید برای دلار آمریکا
  • عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها
  • وزیرخارجه مصر: «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد