Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@02:54:27 GMT

راهنمای خرید مودم ثابت خانگی و شرکتی و همراه جیبی

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۵۹۷۱

راهنمای خرید مودم ثابت خانگی و شرکتی و همراه جیبی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، برای خرید مودم اینترنت باید بتوانیم مشخصات فنی را بررسی کنیم، انتخاب بهترین مودم ثابت خانگی و شرکتی یا همراه جیبی ۴G و ۵G ساده است اما لازم است هنگام انتخاب و مقایسه مدل‌های مختلف نکات مهمی را مد نظر قرار دهیم تا با توجه به شرایط خودمان گزینه‌ای که بهترین تطابق را داشته باشد را انتخاب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این راهنمای خرید مودم همراه داتیس نتورک باشید.

راهنمای خرید مودم ثابت خانگی و شرکتی و همراه جیبی

اینترنت و فضای مجازی بخشی از زندگی روزمره افراد در سراسر جهان شده است و بخش مهمی از فعالیت‌های ما در بستر اینترنت انجام می‌شود و فعالیت‌های روزمره ما را تسهیل کرده است.

اگر بخواهیم به اینترنت متصل شویم لازم است یک دستگاه سخت افزاری به نام مودم را خریداری کنیم و تنظیم کنیم.

شرکت‌های مختلف با در نظر گرفتن فناوری‌های مختلف ارتباطی مثل ADSL و VDSL و ۴G و ۵G و … اقدام به تولید مودم کرده اند.

لازم به ذکر است اول قدم برای ارتباط با دنیای Internet خرید مودم است.

Modem یکی از سخت افزارهای شبکه است که به یک کامپیوتر یا روتر این امکان را می‌دهد که به اینترنت متصل شود.

مودم از نظر تکنولوژی ارتباطی و ظاهر انواع مختلفی دارد که هرکدام برای شرایطی خاصی مناسب است.

مثلاً اگر در منزل خود از مخابرات سرویس ADSL تهیه کرده باشید لازم است یک مودم ADSL تهیه کنید و اگر بخواهید گوشی‌های موبایل و لپ تاپ‌های شما به صورت بی سیم به مودم متصل شوند باید مودم خریداری شده از فناوری WiFi پشتیبانی کند.

برندهای مختلفی اقدام به تولید مودم می‌کنند که هر کدام برای شرایط خاصی تولید می‌شوند، مثلاً مودم‌های تک آنتن برای محیط‌های کوچک و مودم‌های دو یا سه آنتن برای آنت دهی در فاصله‌های دورتر کاربرد دارند.

اگر تصمیم گرفته اید یک مودم اینترنت ثابت خانگی و شرکتی یا همراه جیبی قابل حمل بخرید توصیه می‌کنیم در ادامه راهنمای خرید مودم اینترنت همراه داتیس نتورک باشید.

مودم چیست؟

به زبان ساده مودم سخت افزاری است که با استفاده از آن می‌توانیم به اینترنت متصل شویم. مودم‌ها بسته به شرایط انواع مختلفی دارند.

Modem واژه کوتاه شده عبارت Modulator-Demodulator است.

برندهای مختلفی اقدام به تولید Modem های اینترنت می‌کنند که هرکدام بسته به نیازهای کاربران در شرایط مختلف طراحی شده است و وظیفه شما این است که با توجه به شرایط خودتان اقدام به انتخاب مدل‌های مناسب کنید.

این کامپوننت سخت افزاری است که به یک کامپیوتر یا دستگاه دیگری مانند روتر یا سوئیچ اجازه می‌دهد تا به اینترنت متصل شود.

مودم سیگنال آنالوگ را از طریق تلفن یا سیم کابل به داده‌های دیجیتالی (۱ و ۰ ثانیه) تبدیل می‌کند یا آن را اصطلاحاً modulates می‌کند که یک کامپیوتر می‌تواند آن را تشخیص دهد.

کاربرد مودم چیست؟

مودم یک دستگاه سخت افزاری است که وظیفه‌اش تبدیل سیگنال‌های دیجیتال به آنالوگ و برعکس است.

بخش Modulator در مودم اطلاعات دیجیتال خروجی از یک کامپیوتر (صداهای قابل شنود) را به سیگنال آنالوگ تبدیل می‌سازد تا امکان ارسال آنها از طریق خط تلفن، DSL یا کابل به وجود آید.

بخش دمدولاتور Demodulator در مودم، سیگنال‌های ورودی آنالوگ را به سیگنال دیجیتال تبدیل می‌کند تا توسط کامپیوتر قابل استفاده باشد.

در واقع مودم کامپیوترها و روترها را قادر به ارسال و دریافت اطلاعات، از شبکه‌ای مانند اینترنت می‌کند.

در انتخاب یک مودم چه فاکتورهایی را باید بررسی کرد؟

به طور خلاصه باید مودم را از جوانب زیر بررسی کنید تا بتوانید گزینه مناسب خود را انتخاب کنید:

۱. نوع فناوری ارتباطی : پشتیبانی از ADSL یا VDSL یا هردو

۲. تعداد پورت Ethernet یا اتصال کابلی : معمولا همه مودم‌ها پشتیبانی می‌کنند اما در تعداد تفاوت است.

۳. پشتیبانی از فناوری وای فای یا ارتباط بی سیم

۴. امنیت و سرعت مودم

۵. پهنای باند مودم

۶. برند تولید کننده مودم

۷. تعداد آنتن وای فای

۸. قابلیت‌ها و امکانات جانبی

قبل از خرید مودم چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

هنگام خرید یک مودم اینترنت باید اطمینان حاصل کنید که قابلیت‌های زیر حتماً در آن لحاظ شده باشد وگرنه کاربردی برای شما نخواهد داشت.

پشتیبانی از فناوری‌های ارتباطی به روز مثل ADSL/VDSL/۴G/۵G (لازم نیست همه این فناوری‌ها پشتیبانی شود، تنها آن موردی که شما نیاز دارید کفایت می‌کند)

برند سازنده شناخته شده و تأیید شده باشد مثلاً (تی پی لینک، دی لینک، هواوی و …)

پشتیبانی از پروتکل‌های امنیتی مثل WPA۲ و WPA۳

پشتیبانی از فناوری ارتباطی وای فای و اتصال بی سیم کلاینت‌ها (در صورتی که بخواهید با گوشی و لپ تاپ از اینترنت استفاده کنید این مورد الزامی است)

تعداد پورت شبکه: دقت کنید به تعداد کامپیوترهایی که قصد دارید به صورت کابلی به مودم متصل کنید پورت تعبیه شده باشد.

ثابت یا قابل حمل بودن: این مورد بستگی به نیاز شما دارد که باید حتماً هنگام خرید در نظر بگیرید.

از کجا مودم بخریم؟

در گذشته عادت کرده بودیم برای خرید تمامی تجهیزاتی که لازم داشتیم به بازار یا مراکز خرید مربوطه مراجعه می‌کردیم اما امروزه با گسترش فناوری اطلاعات و فروشگاه‌های آنلاین شاید مراجعه و خرید حضوری چندان مناسب نباشد.

زمانی که برای خرید حضوری اقدام می‌کنید علاوه بر اتلاف وقت ممکن است حتی هزینه بیشتری بپردازید. زیرا فروشگاه‌های فیزیکی هزینه‌هایی مثل اجاره و فروشنده و … دارند که در محاسبه قیمت نهایی اجناس تأثیر گذار است اما فروشگاه‌های آنلاین با کاهش هزینه‌های غیرضروری امکان خرید ارزان‌تر را نیز فراهم می‌کنند.

برای خرید مودم روش‌های مختلفی وجود دارد اما یکی از ساده‌ترین راه‌ها سفارش آنلاین از فروشگاه داتیس نتورک است.

در فروشگاه داتیس نتورک می‌توانید انواع مودم را پس از بررسی و مطالعه تخصصی توضیخات خریداری کنید.

برای سفارش و خرید مودم اینترنت به صورت آنلاین به لینک زیر مراجعه کنید:

خرید آنلاین مودم

سخن پایانی

اگر این مقاله را کامل و با دقت مطالعه کرده باشید قادر هستید مشخصات فنی مودم‌های مختلف را بررسی و تحلیل کنید و با توجه به نیازهای خودتان بهترین را انتخاب کنید. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که برندهای مختلفی اقدام به تولید مودم کرده اند و ممکن است حین مقایسه متوجه شوید قیمت یک مدل بسیار پایین‌تر از مدل‌های معمول بازار است، در این صورت فریب قیمت را نخورید و سعی کنید جنس خوب را به قیمت بخرید.

اگر در زمینه خرید مودم سوالاتی داشتید می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۵۳۶۱۹۱۵ تماس بگیرید، کارشناسان داتیس نتورک (www.datisnetwork.com) به صورت رایگان آماده خدمت رسانی به شما هستند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5305382

منبع: مهر

کلیدواژه: اینترنت اینترنت پرسرعت کسب و کار کسب و کار فروشگاه اینترنتی تصفیه آب گروه خودروسازی سایپا تولید داخلی صنعت خودروسازی صنعت پوشاک گروه صنعتی ایران خودرو بازار سهام امارات متحده عربی فولاد سدسازی بانک تجارت واحد صنعتی راهنمای خرید مودم اینترنت متصل اقدام به تولید مودم اینترنت یک کامپیوتر همراه جیبی سخت افزاری برای خرید مودم ها یک مودم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۵۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم امنیت شغلی جامعه کارگری با قرارداد های شرکتی و کوتاه مدت

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته لاهیجان با بیان اینکه یمنی‌ها همچنان محکم و استوار ایستاده‌اند، اظهار کرد: مردان مقاوم یمنی دو روز گذشته دو کشتی آمریکایی را در دریای سرخ و به فاصله ۲ هزار کیلومتر یک کشتی در اقیانوس هند زدند.

وی با بیان اینکه مقاومت و نیروهای مقاومت فعال‌تر از گذشته بوده و به فاصله دو هزار کیلومتری موشک‌های خود را روانه تجاوز دشمن می‌کنند، افزود: خیزش دانشگاه‌های آمریکایی و غربی نشان از بیداری وجدان‌ها و باطن حقیقی انسان‌ها در برابر جرم و جنایت است.

امام جمعه لاهیجان با اشاره به اوضاع دردناک غزه تصریح کرد: دنیا از مسیحیت دروغین به سمت مسیحیت راستین در حال حرکت است مسیحیت راستینی همراه مهدویت ظهور خواهند کرد و اینگونه فلسطین دنیا را تکان داده است.

وی با بیان اینکه رژیم منحوس صهیونیستی در وضعیت استیصال و در باتلاق فرو رفته و در حال تاوان دادن جنایات خود در دنیا است، افزود: بنا به وعده الهی و رهبر معظم انقلاب ما مردم نابودی رژیم منحوس صهیونیستی را با چشم خود خواهیم دید.

سلیمانی با تاکید بر اینکه سفر رئیس جمهور به پاکستان دارای اهمیت است چرا که دو کشور مهم غرب آسیا به هم متصل شود، افزود: روابط برادرانه ایران و پاکستان تنش‌ها را از بین برد و بعد از تنبیه رژیم منحوس صهیونیستی از طرف ایران، شاهد استقبال پاکستانی‌ها بودیم.

به گفته سلیمانی زینبیون پاکستان مورد کم لطفی دولت پاکستان قرار گرفته و در لیست تروریست‌ها معرفی شدند که انتظار می‌رود دولت پاکستان متأثر از رسانه‌ها و تبلیغات سلفی‌ها قرار نگیرد و این گروه مقاوم را از لیست گروه تروریستی پاک کند.

نیروی انتظامی با اقتدار در قالب طرح نور فعالیت می‌کند

سلیمانی با اشاره به اینکه دشمن در تلاش بود تا مساله حجاب را در تیتر اول رسانه‌های دنیا قرار دهد، افزود: بعد از تاکید رهبر انقلاب در خصوص حجاب و عفاف اقداماتی صورت گرفته و با توجه به اینکه بیش از ٣٠ دستگاه باید پای کار آمده که نیامدند، نیروی انتظامی با اقتدار در قالب طرح نور در حال فعالیت است که انتظار می‌رود دیگر دستگاه‌ها هم وظایف خود را به مرحله عمل برسانند.

خطیب جمعه لاهیجان با بیان اینکه از بانوان لاهیجانی انتظار داریم تا پای کار بوده و از عفاف و حجاب دفاع کنند، افزود: حکومت، اسلامی است و وظیفه داریم تا اقداماتی تبیینی و امر به معروف انجام دهیم تا سوغات غربی یعنی بی حجابی در این شهر و کشور نفوذ نکند.

وی با بیان اینکه اگر چه فضای عفاف و حجاب در مسیر بهبودی است اما کافی نبوده و با دو ساعت در شبانه روز کار پیش نمی‌رود، تصریح کرد: احکام قضائی بازدارنده نیست و نیاز به اصلاح دارد، البته ما نیز با تشکیل پرونده و کیفر خواست موافق نیستیم اما طرح نور باید ادامه پیدا کند و با پای کار آمدن همه افراد و مسؤولان طرح نور با قوت استمرار یابد.

سلیمانی با بیان اینکه طرح نور باید وارد آموزش و پرورش، اصناف و دانشگاه‌ها شود، افزود: عفاف و حجاب قانون الهی و فرهنگ ملی و دینی است و باید استمرار داشته باشد.

وی با تبریک روز کار و کارگر و ابراز تأسف از اینکه جامعه کارگری از عدم امنیت شغلی رنج می‌برد خطاب به متولیان و مسئولین امر گفت: چرا هنوز در لاهیجان قرارداد سه ماهه و یک ماهه می‌بندند، این مساله باید حل شود و ما برای این موضوع نباید کوتاه بیاییم.

امام جمعه لاهیجان با انتقاد از عملکرد شرکت‌ها تصریح کرد: شرکت‌ها ١٢ میلیون از دولت می‌گیرد اما ۷ میلیون به کارگر می‌دهند، این آسیب است، اصلاً فلسفه وجودی این شرکت‌ها بی معناست، صرفاً لیدر اقتصادی بوده و با ایجاد فساد اقتصادی، جامعه کارگری را دچار آسیب می‌کنند و قرار بود این مساله در مجلس به سرانجام برسد که متأسفانه هنوز به نتیجه نرسیده است.

سلیمانی با اشاره به هزینه‌ها و بودجه‌های نامتعارف برخی سازمان‌ها، تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه هزینه‌های نامتعارفی را برای برخی دستگاه‌ها تخصیص داده، وزارت اقتصاد ٢١٧ درصد بیشتر از گذشته سازمان استخدامی ١۵٠ درصد افزایش داشته این در حالی است که برای آموزش و پرورش با آن میزان گستردگی تنها ٢٠ درصد و وزارت بهداشت ١۶و هشت دهم درصد افزایش بودجه تخصیص دادند، بنابراین سازمان برنامه و بودجه باید پاسخ گو باشد.

کد خبر 6089199

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • کشت خانگی سبزیجات با مایعی غیر قابل آشامیدنی
  • کاربردهای خلاقانه برای لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های قدیمی
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • ایده برای طراحی سایت شرکتی
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی
  • عدم امنیت شغلی جامعه کارگری با قرارداد های شرکتی و کوتاه مدت
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی