Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:15:39 GMT

شهردار قزوین با رای اعضای شورا انتخاب شد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۹۳۸۷

شهردار قزوین با رای اعضای شورا انتخاب شد

به گزارش ایرنا، رییس شورای اسلامی شهر قزوین روز چهارشنبه در جلسه علنی شورای شهر، گفت: پس از چندین نشست طولانی و کارشناسی از بین چهار نامزد نهایی، مهدی صباغ با کسب ۶ رأی موافق به عنوان شهردار قزوین انتخاب شد.

فرج الله فصیحی رامندی افزود: شورای ششم شهر قزوین از ۱۴ مردادماه سال جاری آغاز به کار کرد و سیدمهدی کاظمی به عنوان سرپرست شهرداری از سوی شورا معرفی شد و تا به امروز روند انتخاب شهردار با بررسی برنامه‌های گزینه‌های بومی و غیربومی ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: یکی از تفاوت‌هایی که شورای ششم قزوین با دوره‌های قبل دارد، تفاوت در روند انتخاب شهردار است به طوری که تا به امروز تمامی گزینه‌ها به صورت حضوری به صحن علنی دعوت شده و در حضور رسانه‌ها به ارائه برنامه پرداخته و به سوالات اعضای شورا پاسخ داده‌اند.

فصیحی رامندی تصریح کرد: در این راستا از بین ۴۰ گزینه شهرداری که به شورا معرفی شدند با بررسی برنامه‌ها از سوی هیات داوران و اعضای شورا گزینه‌ها به چهار نفر رسیدند و در نهایت با رأی و نظر جمع به شهردار منتخب رسیدیم.

مهدی صباغی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت و دانشجوی دکتری سیاست دفاعی است و دارای سوابق کاری از جمله عضویت در هیات علمی دانشگاه امام حسین (ع)، عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده سپاه چهار استان کشور، فرمانده امنیت غرب تهران، رییس باشگاه والیبال آبگینه، رییس هیات والیبال استان قزوین و صاحب امتیاز فصلنامه علوم امنیتی است.

اولویت برنامه‌های شهردار منتخب قزوین که در صحن علنی شورا مطرح شد، پرداخت بدهی شهرداری به بانک شهر و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، ارتقای امکانات و زیرساخت‌های شهری است.

وی معتقد است: پروژه‌های عمرانی شهر قزوین باید با استفاده از ظرفیت پیمانکاران بومی به مرحله اجرا برسد و فرهنگ کار جهادی و بسیجی در مدیریت شهری به کار گرفته شود.

ایجاد شهری امیدبخش و امید آفرین، افزایش مشارکت‌های مردمی، همراه سازی و مسوول سازی دستگاه‌های مؤثر در سلامت اداری و مقابله با فساد، محرومیت زدایی و توجه به حاشیه نشینی و مناطق کم برخوردار، توسعه اجتماعی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، مدیریت بهینه منابع و مصارف و اداره بهره‌ور و آبرومندانه شهر، تعامل و به کارگیری خیران، استفاده از تسهیلات بانکی، سلامت و چابک سازی اداری و حذف موانع و فشار بر مردم و توسعه خدمات الکترونیکی با هدف کاهش مراجعات حضوری از جمله برنامه‌های مطرح شده توسط صباغی شهردار قزوین بود.

برچسب‌ها شهرداری قزوین توسعه ایران استان قزوین مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری قزوین توسعه ایران استان قزوین شهرداری قزوین توسعه ایران استان قزوین مدیریت شهری برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۹۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد

سخنگوی شورای اسلامی اراک گفت: فضاهای شهری امروز به طور کامل پاسخگوی نیازهای کودکان نیست، محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد.

عباس خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های شهر دوستدار کودک توجه مدیریت شهری به تمایلات ورزشی و نیازهای حرکتی گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان است که در شهرهای بزرگ و به‌دلیل سبک زندگی کم تحرکی که حاکم شده بسیار ضروری است و مورد تاکید شورای شهر قرار دارد.

وی افزود: یکی از رویکردهای ما در شورای شهر، تحقق برنامه شهر فعال است که ارتباط مستقیمی با کودکان دارد و یکی از مؤلفه‌های آن بازی و ورزش‌هاست که برای کودکان بسیار جذاب است که به افزایش میزان تحرک آنها در شهر کمک خواهد کرد و ما در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به این مهم توجه خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک تصریح کرد: فضاهای شهری امروز به‌طور کامل پاسخگوی نیازهای کودکان نیست، محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد.

خسروانی با تاکید بر اینکه ما در شورا و شهرداری همه تلاش خود را برای توسعه زیرساخت‌ها به منظور تحرک هر چه بیشتر کودکان در شهر انجام خواهیم داد، گفت: افزایش فضای‌های ورزشی با رویکرد محله‌ای مانند احداث زمین‌های چمن ورزشی، ورزش‌های پارکی، ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و برگزاری جشنواره بازی_ورزش‌های کودکان در محلات و برای کودکان خاص همچنان در دستور کار شورا قرار دارد.

وی افزود: ایجاد فضای مناسب همراه با امکانات در پارک‌ها برای ورزش‌هایی شامل والیبال و بسکتبال و دوچرخه سواری و اسکیت برد و تسریع در احداث پارک آبی از دیگر پیشنهادات اعضای در نشست پارلمان کودک بود که مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک تاکید کرد: شهر فعال، با حضور کودکان فعال، یک منبع سرمایه‌گذاری در پیشرفت هرچه بیشتر سرمایه‌های انسانی شهر است.

خسروانی افزود: سیاست ما در شورا این است که برای گسترش میزان تحرک جسمی در سطح شهرها، باید محله محور برنامه‌ریزی و کار کنیم تا شهروندان به خصوص کودکان و نوجوانان برای ورزش کردن، نیاز خاصی به وسیله نقلیه و طی مسافت طولانی و هزینه کرد مالی نداشته باشد و بتواند در محله خودش با امکانات ورزشی که در دسترس دارد فعالیت کند به گونه‌ای که یکی از مهمترین دغدغه کودکان در پارلمان کودک همین در دسترس بودن امکانات ورزشی بود.

وی افزود: امسال هم شورا و شهرداری برای اوقات فراغت برنامه‌های بسیار خوبی تدوین کرده که از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی شده و کودکان و نوجوانان اراکی می‌توانند از برنامه‌های فرهنگی ورزشی که تدارک دیده شده بهره مند شوند.

سخنگوی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک اظهار کرد: اعضای پارلمان کودک در نشست با مدیر کل ورزش و جوانان استان، دغدغه‌های ورزشی خود را مطرح کردند و ایده‌های بسیار ارزشمندی ارائه شد.

کد خبر 748116

دیگر خبرها

  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود