Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان ضمن قرائت و تفسیر روایتی از امام حسن مجتبی(ع) به بیان ۱۰ نکته خطاب به طلاب، اساتید و مدیران حوزه‌های علمیه استان پرداخت و گفت: توجه به ارزش، اهمیت و حساسیت حضور در حوزه‌های علمیه؛ شاگردی مکتب امام صادق(ع)، سربازی امام زمان(عج) و قدم برداشتن در راه خدا مهم است و باید برای دستیابی به توفیق خدمت در چنین مسیری خداوند را شکر نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زاهدان رسالت سنگین حوزه‌های علمیه و روحانیون را در تبلیغ دین، تبیین معارف اسلامی، دفاع از مبانی دینی و دفع شبهات را مهم دانست و افزود: در شرایط کنونی و ایجاد شبهات مختلف، طلاب و روحانیون باید برای رفع چنین شبهاتی تلاش کنند.

آیت‌الله محامی با بیان این که حضور در حوزه‌های علمیه و تبلیغ دین واجب کفایی است، بیان داشت: در موقعیت کنونی و تعداد اندک طلاب در نسبت با لشکر انبوه دشمن، هر کس می‌تواند باید وارد این عرصه شود.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی افزایش آمادگی‌های علمی، مهارتی، روحی و معنوی را لازمه انجام این واجب مهم  توسط طلاب، اساتید و مسئولان حوزه های علمیه عنوان کرد و ادامه داد: انتظار از مسئولان حوزه‌های علمیه این است که زمینه‌های رشد علمی و معنوی همه طلاب خصوصاً طلاب با استعداد را فراهم کنند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه بر لزوم دغدغه و مشارکت اساتید و طلاب برای رشد همه جانبه و ارتقاء کیفیت علمی و معنوی حوزه‌های علمیه تاکید کرد و اظهار داشت: راه‌اندازی رشته‌های تخصصی موردنیاز و مرکز پژوهش در استان باید برنامه‌ریزی و عملیاتی شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خواستار مدیریت زمان، نظم و انضباط و استفاده بهینه از فرصت گرانبهای عمر توسط طلاب حوزه‌های علمیه شد و تصریح کرد: توجه به نیاز جامعه، ذوق و سلیقه، توانمندی خدادادی و انتخاب مسیر کاری و برنامه‌ریزی درست باید همواره مد نظر باشد که در این خصوص استفاده از مشاوره و راهنمایی اساتید موثر واقع خواهد شد.

وی بر لزوم انس با قرآن، احادیث، ادعیه و توسل به پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) تاکید کرد و خاطر نشان کرد: همه اینها منابع نور هستند که باید از آن بهره‌مند شده و برای جلب رضایت الهی تلاش کنید.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان در پایان از تلاش های صورت گرفته توسط طلاب و روحانیون فعال در گروه‌های جهادی تشکر و یاد اولین شهید روحانی مدافع سلامت استان شهید حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم سابقی‌نژاد را گرامی داشت.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: طلاب روحانیون احادیث گروه جهادی حوزه های علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۱۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند

ایسنا/اردبیل امام جمعه نمین طلاب حوزه علمیه خواهران را سنگربانان عرصه تربیت دانست و به حمایت همه جانبه مراکز فرهنگی و آموزشی از این مجموعه دینی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام‌ کریم اسدزاده، هشتم اردیبهشت در نشست ستاد پذیرش مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) نمین که در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت نشر و ترویج معارف علوم دینی، گفت: بازتاب عملکرد حوزه‌های علمیه خواهران در پرورش نیروی انسانی در جامعه امری مهم و انکارناپذیر است.

وی با تاکید بر اهمیت حضور بانوان طلبه در تمامی عرصه‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی افزود: امروزه وضعیت کنونی جامعه و هجمه‌های مختلف دشمنان، بسترسازی برای تحصیل در حوزه علمیه بانوان را بیش از گذشته ضروری کرده است.

امام جمعه شهرستان نمین بیان کرد: تربیت دینی، نقش مهمی در هدایت نسل حاضر و آینده دارد و به‌طور قطع تحقق این هدف با تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران میسر می‌شود.

حجت‌الاسلام اسدزاده اثرگذاری و عملکرد خواهران طلبه را ستودنی توصیف و اظهار کرد: مسئله جذب و پذیرش حوزه علمیه خواهران مسئله مهمی در زمینه پرورش بانوان فعال انقلابی و جهادی می‌باشد.

وی بانوان طلبه را سنگربانان عرصه تربیت دانست و تصریح کرد: نقش مراکز فرهنگی و آموزشی در حمایت مادی و معنوی از حوزه‌های علمیه خواهران در امر پذیرش بایستی پر رنگ باشد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • روحانیون و طلاب قم، لباس نظامی پوشیده اند برای جنگ با که؟ با زنان و دختران این سرزمین؟!
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است