Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل امور امنا و متولیان موقوفات سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: برای توسعه موقوفات و بخش خیریه اماکن و بقاع متبرکه در کشور باید هیئات امنای جوان و شایسته انتخاب شوند تا بتوانند در بدترین شرایط هم به توسعه موقوفات ادامه دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمد رمضانی در حاشیه برگزاری جلسه مدیر کل و معاونان سازمان اوقاف و امور خیریه استان و همچنین رؤسای اجرایی اوقاف شهرستان‌ها در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسات فرآیندها و مقررات مربوط به حوزه هیئت امنای موقوفات را تبیین کردیم و البته برگزاری این جلسات از سال گذشته شروع شد و خیلی‌دیر به استان قزوین رسیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر یک سال پیش فرصت داشتیم که این جلسه را برگزار می‌کردیم، کار تا امروز خیلی‌بیشتر جلو رفته بود، اضافه کرد: در این جلسه تمام آیین نامه‌های ابلاغ شده به هیئات امنای موقوفات و مصوبات کمیته راهبری مرور شد و همه فرآیندها و ابهاماتی که در کار بود، برای مدیران اوقاف استان قزوین توضیح داده شد و شرایط انتخاب هیئات امنای موقوفات تشریح شد.

رمضانی ادامه داد: در پایان هم به اذعان حاضر در جلسه خیلی از ابهامات رفع شد و اطمینان داریم بعد از این جلسه کیفیت و سرعت کار در حوزه انتصاب امنا برای موقوفات بیشتر خواهد شد.

امینان موقوفات باید مورد نظارت جدی قرار بگیرندمسئولان نسبت به احیای موقوفات همکاری و همراهی لازم را داشته باشندامام جمعه یزد: از خمس معادن برای احیا و ایجاد موقوفات استفاده شود

مدیرکل امور امنای موقافات سازمان اوقاف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وسعت جغرافیایی کوچک استان قزوین گفت: با وجود اینکه تعداد شهرستان‌های استان قزوین خیلی‌کم است، اما موقوفات و رغبات زیادی دارد که باید به درستی مدیریت شوند.

رمضانی افزود: با توجه به پراکندگی این موقوفات و مشکلات مدیریت آنها باید هیئت امنایی انتخاب شود که بتوانند کار را در این شرایط پیش ببرند و خود رؤسای ادارات اجرایی ما هم به این نتیجه و باور رسیدند که می توانند از این ظرفیت در حوزه وقف استفاده کنند.

وی ادامه داد: در مجموع برای توسعه موقوفات و بخش خیریه اماکن و بقاع متبرکه در کشور باید هیئات امنای جوان و شایسته انتخاب شوند تا بتوانند در بدترین شرایط هم به رشد و توسعه موقوفات در جهت توسعه امور خیریه ادامه دهند.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین سازمان اوقاف استانداری قزوین سازمان اوقاف توسعه موقوفات هیئات امنای استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۱۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالله واحدی ظهر شنبه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقات و امور خیریه کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این نمایشگاه ۳۹ شرکت حضور داشته که ۲۰ شرکت دانش بنیان محصولات خود را به منصه ظهور گذاشته‌اند و محصولات مابقی این شرکت‌ها تا یکسال آینده به مرحله تولید می رسند.

وی افزود: در میان این شرکت‌های دانش بنیان، طرح توسعه درنیکا با محوریت پرورش ماهی در قفس با سرمایه‌گذاری موقوفات استان مرکزی در حال فعالیت است.

وی اضافه کرد: این شرکت با ظرفیت ۵۰۰۰ تن ماهی، فعالیت خود را آغاز کرده و در مرحله نخست، ۱۰ قفس تکمیل شده و یک میلیون قطعه بچه ماهی ذخیره شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به عرضه اولیه ماهی‌های تولید شده به میزان ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار تومان زیر قیمت بازار گفت: علاوه بر تأمین نیاز مردم استان مرکزی به پروتئین و گوشت سفید، این محصول به سایر استان‌ها و سراسر کشور نیر ارسال خواهد شد و در راستای عرضه و توزیع مستقیم ماهی در استان‌های قم، آذربایجان شرقی و اردبیل شعبه‌هایی ایجاد شده است.

حجت الاسلام واحدی افزود: افزایش سرانه مصرف ماهی و تغییر ذائقه مردم به سمت مصرف گوشت سفید به جای گوشت قرمز از جمله اهداف ویژه اجرای این طرح است.

مدیر کل اوقات و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: تکمیل زنجیره پرورش ماهی، پرورش بچه ماهی و فرآوری ماهی از دیگر اقدامات ویژه شرکت پرورش ماهی در قفس زبر مجموعه اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در سند چشم انداز ۱۰ ساله پیش بینی شده است.

حجت الاسلام واحدی سرمایه گذاری اولیه در پروژه پرورش ماهی در قفس ۲ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: اکنون ارزش واقعی شرکت بیش از ۴,۷۰۰ میلیارد ریال است که سرمایه هدفگذاری شده در ۲ سال در بازه زمانی یک و نیم ساله بازگشت.

مدیر کل اوقات و امور خیریه استان مرکزی گسترش صید ماهی در آب‌های عمیق و نیمه عمیق، تولید تجهیزات آبزی پروری و عرضه ماهی با قیمت پایین را از دیگر دستاوردهای این پروژه دانست و گفت تولید سوسیس و کالباس با حدود ۷۰ درصد گوشت خالص ماهی، جلبک تولید شده و کاربرد آن در محصولات آرایشی و غذایی از جمله دستاوردهای این شرکت دانش بنیان است.

وی تاکید کرد: راه اندازی این پروژه در بندر چارک علاوه بر تأمین زنجیره پروتئینی در راه اندازی اکوتوریسم و بازدید گردشگران از این سایت پرورش ماهی، مورد توجه ویژه است.

کد خبر 6090080

دیگر خبرها

  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی تولید شد
  • ملاک انتخاب ها شایسته سالاری است/ لزوم سوق استان به سمت توسعه