Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در بازدید از برخی نخلستان‌های بخش بوشکان دشتستان و دیدار چهره به چهره با برخی نخل‌داران، از نزدیک با مشکلات آنان آشنا شد و دستور پیگیری داد.

او یکی از مشکلات مهم  نخل‌داران را کمبود آب کشاورزی برشمرد و بیان کرد: خشکسالی و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی مشکلاتی را در حوزه تأمین آب ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، خشکسالی‌ و تامین نشدن آب مورد نیاز را در کیفیت و کمیت محصول کشاورزی اثرگذار دانست و افزود: مسئولان مرتبط باید به راهکار‌های لازم برای تامین آب کشاورزی به‌ویژه ساخت سد‌های کوچک توجه کنند.

او، تغییر سامانه آبیاری از غرق آبی به قطره‌ای و استفاده از روش‌های دیگر آبیاری نوین را راهکاری مهم در حل مشکل کمبود آب کشاورزی عنوان کرد.

امام جمعه بوشهر روستای شلدان دشتستان را بسیار زیبا و تاریخی دانست و افزود: این روستا کمبود‌های بسیار زیادی در زمینه تامین آب کشاورزی و آشامیدنی دارد که لازم است دولت و نهاد‌های حمایتی حضور فعال در این روستا داشته باشند و خدمتگزار مردم باشند.

بیشتر بخوانید

وزیر جهاد کشاورزی پاسخگوی وضعیت خرمای دشتستان باشد پیش‌بینی برداشت ۱۲۶هزار تن خرما در بوشهر/ خرید حمایتی خرما در دستور کار است

صفایی بوشهری با اشاره به مشکلات کشاورزان دشتستان برای فروش خرما، بیان کرد: در طول سال‌ بخشی از محصول نخلستان‌های این شهرستان به فروش نمی‌رسد و در انبار‌ها می‌ماند که باید با مدیریت بازرگانی قوی در حوزه ملی و فراملی، مشکلات کشاورزان برطرف شود و تدابیری ویژه برای خرید تضمینی خرمای دشتستان صورت گیرد.

او همچنین  از مسئولان خواست با استقرار صنایع فرآوری خرما برای ایجاد ارزش افزوده این محصول، زمینه تحقق مطالبات کشاورزان دشتستان را فراهم کنند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مسئولان باید قدردان مردم باشند، عنوان کرد: کشاورزان نقش مهمی در اقتصاد، معیشت و درآمد جامعه دارند و مسئولان باید قدردان آنان به‌ویژه کشاورزان مناطق محروم که با مشکلات گوناگون از جمله تأمین آب دست به گریبانگیر هستند باشند و حل مشکلات این قشر را در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه بوشهر خشکسالی نخلستان خرما دشتستان آب کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۳۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۱۰ هزار ۱۲۶ تن گندم از کشاورزان شهرستان‌های جنوبی این استان خریداری شده است.
 سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت ۱۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و آماده خدمت رسانی می‌باشند.
سیدحسینی افزود: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان