Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@06:23:16 GMT

مناسب‌سازی معابر در سقز در رده پایینی قرار دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۶۹۶۲

مناسب‌سازی معابر در سقز در رده پایینی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، علی محمدیان ظهر امروز در جلسه مناسب‌سازی که با حضور ادارات درگیر موضوع در سالن جلسات زیویه فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: شهر سقز در زمینه مناسب‌سازی برای معلولان در سطح پائینی قرار دارد که باید در ساخت و سازهای جدید این مشکل برطرف شود.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان سقز افزود: اگر قرار است شهرداری خیابانی جدید و یا مکانی در سطح شهر احداث کند و یا اداره‌ای قصد عملیات عمرانی دارد، ملزم به رعایت حقوق معلولان شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: شهرداری باید از تجربه شهرهای دیگر در زمینه مناسب‌سازی برای معلولان استفاده کند و همچنین می‌تواند از تجربه افرادی که طراحی شهری انجام می‌دهند بهره ببرد.

محمدیان افزود: فرمانداری در ساخت ساختمان جدید خود حقوق معلولان را در زمینه ورود و خروج در نظر گرفته و انتظار می‌رود دیگر ادارات هم اگر ساخت و ساز جدید دارند، مناسب‌سازی را فراموش نکنند.

وی گفت: متاسفانه در بیشتر فضاهای آموزشی و علمی سطح شهر حقوق معلولان نادیده گرفته شود که اگر امکان دارد موانع پیش روی معلولان رفع و در پروسه های جدید مناسب‌سازی فراموش نشود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سقز هم در این جلسه با اشاره به اینکه مسئله مناسب‌سازی یکی از مشکلات اساسی در سطح شهر است که همواره درگیر آن بوده‌ایم، گفت: معلولان متاسفانه همواره در تردد و رفت و آمد به ادارات با مشکلات عدیده روبرو هستند.

محمد جویا ادامه داد: از ادارات به ویژه شهرداری انتظار داریم در ساخت و سازها و صدور پروانه‌های عمرانی و اداری مناسب‌سازی را مد نظر قرار دهند.

وی فاصله سالمی و معلولیت برای انسان را تنها یک لحظه دانست و گفت: پس تا سالم هستیم نسبت به رعایت حقوق معلولان تلاش کنیم که شاید دیگر فرصت جبران نداشته باشیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سقز ادامه داد: باید همه فرصت حضور معلولان در سطح جامعه را فراهم کنیم تا موجبات رضایت این عزیزان بوجود آید.

وی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان سقز تعداد 500 معلول شناسایی شده است گفت: از این تعداد 100 نفر تحت حمایت‌های گوناگون بهزیستی قرار دارند.

کیوان بهرامی رئیس شورای شهر سقز هم با بیان اینکه کمک به رفع مشکلات معلولان یک وظیفه دینی و اداری است، گفت: شورای شهر در حد توان آماده اجرای قوانین در زمینه مناسب سازی برای معلولان در این دوره جدید است.

سرپرست شهرداری سقز هم گفت: شهرداری با توجه به اعتباراتش در زمینه مناسب‌سازی در سطح شهر اقداماتی انجام داده است.

 ایرج گیلاسی ادامه داد: در معابر جدید سعی شده است سازوکار مناسب با تردد معلولان لحاظ شود و از این پس نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در مرکز شهر با اشاره به توپوگرافی شهرسازی با مشکل اساسی برای معلولان و حتی در بعضی جاها برای تردد افراد سالم هم دارای مشکل هستیم و تلاش می شود از این مشکلات کاسته شود.

انتهای پیام/2330/74

منبع: فارس

کلیدواژه: معلولان سقز مناسب سازی شهرداری زمینه مناسب سازی برای معلولان حقوق معلولان شهرستان سقز سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۶۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود

کمیسیون اروپا در آخرین روزهای پیش از انتخابات خود، ضمن تأیید کارت ناتوانی اروپایی برای توان‌خواهان، استانداردهایی را نیز برای کارت پارکینگ اروپایی برای این قشر از جامعه تعیین کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کمیسیون اروپا در نهمین دوره خود قرار دارد و اروپا در حال ساماندهی انتخابات برای دوره جدید است. قانون‌گذاران پارلمان در آخرین جلسه عمومی خود قوانین جدید مربوط به کارت ناتوانی اتحادیه و کارت پارکینگ اروپایی برای افراد دارای معلولیت را تصویب کردند. نسخه دیجیتال کارت‌های ناتوانی اروپایی نیز در حال حاضر در دسترس است.

هدف از این کارت‌ها که سال گذشته توسط کمیسیون اروپا پیشنهاد شد، تضمین آزادی تردد برای افراد دارای معلولیت به‌عنوان یکی از اصول اصلی اتحادیه اروپا است. هر دو کارت به دارندگان خود و همراهان آن‌ها اکثر شرایط مشابه با دارندگان کارت ملی را خواهد داد و قوانین جدید به استثنای دارندگان کارت معلولیت که برای یک برنامه جابه‌جایی به کشور عضو دیگری نقل‌مکان می‌کنند، تنها برای اقامت‌های کوتاه‌مدت اعمال خواهد شد.

کارت‌های ناتوانی اروپایی به افراد دارای معلولیت این اطمینان را می‌دهد که حتی به‌عنوان بازدیدکننده بتوانند از حقوقی مانند دسترسی رایگان یا اولویت‌دار به مکان‌های پارک رزرو شده برخوردار شوند. قوانین مربوط به کارت‌ها تقریباً به اتفاق آرا توسط نمایندگان پارلمان اروپا با تنها هفت رأی مخالف و یازده رأی ممتنع به تصویب رسید و در انتظار تأیید رسمی شورای اتحادیه اروپا است.

این کارت‌ها نه‌تنها در قالب فیزیکی، بلکه در قالب دیجیتال نیز در هر مکان مشخص‌شده در دسترس خواهند بود. در واقع کشورهای اتحادیه اروپا تشویق شده‌اند که کارت‌ها را در قالب دیجیتال صادر کنند و خدمات تمدید کارت‌ها پس از پایان تاریخ انقضا به‌صورت رایگان انجام شود. با این حال اعلام شده است که کارت پارک معلولان به احتمال زیاد پس از پرداخت هزینه‌های اداری صادر خواهد شد.

کارت ناتوانی اروپایی همانند بسیاری از دیگر نوآوری‌ها، ابتدا به‌عنوان یک پروژه آزمایشی به‌منظور بررسی قابلیت‌های آن آغاز شد و سال ۲۰۱۷ در بلژیک، قبرس، استونی، فنلاند، ایتالیا، مالت، اسلوونی و رومانی مورد آزمایش قرار گرفت.

کد خبر 748377

دیگر خبرها

  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا