Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در آیین انتخابات انجمن اولیا و مربیان در دبیرستان شایسته و در جمع خبرنگاران درباره تصمیمات مربوط به بازگشایی مدارس اظهار کرد: ممکن است مدرسه‌ای کمتر از ٧٠ دانش آموز داشته باشد، اما نتواند استاندارد‌ها را رعایت کند همچنین فاصله های اجتماعی در مدرسه و کلاس حفظ شود، بنابراین  بازگشایی در این مدارس انجام نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در مدرسه به ازای هر دانش آموز باید ٢/٢۵ مترمربع فضا همچنین ۱/۵ مترمربع هم از طرفین بر هر شخص فاصله وجود داشته باشد  علاوه بر آن رعایت شیوه نامه های بهداشتی و ماسک ضرورت دارد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه میانگین تعداد و تراکم دانش‌آموز برای ما مهم است و بر این اساس در مناطق شهری که تناسب میان فضای آموزشی و تعداد وجود ندارد، با تاخیر بازگشایی انجام می‌شود.

کاظمی تصریح کرد: علاوه بر استاندارد‌های داخل کلاس و مدرسه با توجه به جابجایی های درون شهری، هر زمانی که اولیا و مربیان از اتمام واکسیناسیون مطمئن شدند و با تایید مناطق نسبت به حضور در مدرسه اقدام خواهد شد، بر این اساس صرفا نمی‌توان مرز برای بازگشایی بیا توجه به تعداد دانش آموزان در نظر گرفت.

او اضافه کرد: این دستور العمل‌ها مورد تایید ستاد ملی مقابله با کرونا قرار دارد و به تدریج به سمت بازگشایی مدارس حرکت می‌کنیم و در پایتخت و سایر شهرهای بزرگ که دچار فقر فضای آموزشی کار در مراحل آخر انجام می‌شود.

کاظمی بیان کرد: اگر تراکم دانش آموزان زیاد باشد حضور آنها باید یک روز در هفته و اقتضایی باشد همچنین شبکه نظارتی ایجاد کردیم و بعد از مهر می‌گوییم چند مدرسه مجازی، چند مدرسه حضوری و چند مدرسه به طور ترکیبی سال تحصیلی را پیش می‌برند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنین از انعقاد تفاهم نامه برای رعایت استانداردهای بهداشتی با وزارت بهداشت خبر داد و گفت: این تفاهم نامه استاندارد‌های حضور دانش آموزان  را مشخص کرده است علاوه بر آن نظارت بهداشتی از داخل مدارس و هم از وزارت بهداشت انجام می شود.

او افزود: واکسینه کردن دانش آموزان جزو اولویت‌ها نبوده است و اگرچه واکسیناسیون ١٢ تا ١٨ سال از سوی وزیر بهداشت  اعلام شد،در دستور کار قرار گرفته است.

او درباره الگوی ساعات تدریس در شبکه شاد بیان کرد: همه اقدامات و فعالیت در فضای شاد آمده شد و پیش از سال تحصیلی رونمایی می‌شود و در الگوی آن مدت زمان تدریس مشخص است که به زودی اعلام می‌شود.

کاظمی درباره اجار برخی مدارس مبنی بر حضور دانش‌آموزان گفت که براساس دستورالعمل‌ها هیچ مدرسه‌ دولتی یا غیردولتی حق ندارد خلاف ضوابط و مقررات عمل کند و بدون رعایت استانداردها  برای حضور دانش‌آموزان اجبار داشته باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پروش بیان کرد: سیاست‌ها روشن و شفاف است و جای هیچ ابهامی وجود ندارد بحث دیگر هم راه اندازی مدرسه تلویزیونی ایران است که از اول مهر آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش بازگشایی مدارس سرپرست وزارت آموزش آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۷۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از صنعا، با آغاز تعطیلات تابستانی در یمن، فعالیت اردوگاه‌های تابستانی در این کشور نیز برای جذب دانش آموزان در دوره‌های تابستانی آغاز می‌شود. این اردوگاه‌ها گروه‌های سنی مختلف را مورد توجه قرار می‌دهند تا مهارت‌های مختلفی را به آنها بیاموزند و بسیاری از مطالب را که معمولا در مدرسه فرا نمی‌گیرند، به آنها آموزش دهند. این اردوگاه‌ها فرصتی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و داوطلبانه است
مواد آموزشی مراکز و دوره‌های تابستانی به شکلی ارائه می‌شود که برای دانش آموزان قابل درک باشد و احساس خستگی نکنند. در این دوره ها، پس از نماز صبح با دعا و استغفار و قرائت قرآن آغاز می‌شود و فعالیت‌های ورزشی نیز بخشی از این برنامه هاست. در این دوره‌ها همچنین اعتماد به نفس دانش آموزان برای استفاده از توانایی‌هایی که دارند آموزش داده می‌شود...

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:
دانش آموز
مربی اردو
پدر یک دانش آموز

دیگر خبرها

  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست / حقوق معلمان حق‌التدریس افزایش پیدا می‌کند
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود