Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@23:45:23 GMT

گیرندگان وام ودیعه مسکن در آستانه ۱۰ هزار نفری شدن

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۲۷۰۲

گیرندگان وام ودیعه مسکن در آستانه ۱۰ هزار نفری شدن

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از رسیدن تعداد گیرندگان وام ودیعه مسکن به ۹ هزار و ۴۰۰ نفر خبر داد.

به گزارش مشرق، محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن اظهار کرد: معرفی سهمیه به بانک‌های مختلف انجام شده است ولی هنوز به تعداد مدنظر نرسیده که بگویند اعتبار تمام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: سقف وام خرید مسکن برای زوجین تهرانی ۴۸۰ میلیون تومان شد

وی این موضوع را در حیطه اختیارات بانک مرکزی دانست و افزود: با این وجود، مجدداً مکاتبه‌ای با بانک‌های عامل می‌کنیم تا به شعب خود، سهل گرفتن شرایط را ابلاغ کنند؛ بر اساس توافقات انجام گرفته، بانک‌ها باید به این موضوع عمل کنند؛ این موضوع را حتماً از طریق بانک مرکزی پیگیری خواهیم کرد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره معرفی دو ضامن رسمی به بانک برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن تصریح کرد: امیدوارم بانک‌ها با درخواست وزارت راه و شهرسازی در خصوص همکاری با مستأجران موافقت کنند هر چند که پیگیری آن با سیستم بانکی است و به وزارت راه و شهرسازی ارتباطی ندارد.

محمودزاده درباره ارائه کد رهگیری از سوی مشاوران املاک به مستأجران جهت دریافت تسهیلات ودیعه مسکن تأکید کرد: ارائه کد رهگیری یک تکلیف قانونی است و در قانون جهش تولید مسکن هم مجدداً الزامی بودن صدور آن قید شده است؛ تمام معاملات بخش مسکن باید در قالب صدور کد رهگیری باشد؛ سال گذشته در ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین در توافقی که با اتحادیه مشاوران املاک داشتیم، قرار شد با رقم ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی به مستأجرانی که می‌خواهند تسهیلات ودیعه مسکن بگیرند، از سوی مشاوران املاک کد رهگیری صادر شود.

وی تأکید کرد: تا کنون بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار متقاضی در سامانه وام ودیعه ثبت نام کرده‌اند که از میان آنها حدود ۲۷۰ هزار نفر به نظام بانکی معرفی شده‌اند و بیش از ۹۴۰۰ متقاضی توانسته‌اند تسهیلات دریافت کنند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان محمود محمودزاده وام ودیعه مسکن تسهیلات بانکی وزارت راه و شهرسازی ودیعه مسکن وام ودیعه کد رهگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۲۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برکناری رییس هیات ژیمناستیک اصفهان در آستانه انتخابات/ نکویی: وزارت ورزش شفاف‌سازی کند

رییس برکنار شده هیات ژیمناستیک استان اصفهان گفت: نه حکمی از سازمان بازرسی برای ابطال مجمع استان اصفهان دیدم و نه نامه‌ای به من ارجاع شد. این اتفاقات به فاصله ۱۰ روز تا برگزاری انتخابات فدراسیون جای تامل دارد.

به گزارش ایسنا، سجاد نکویی رییس هیات ژیمناستیک استان اصفهان در فاصله حدود ۱۰ روز مانده به برگزاری انتخابات مجمع فدراسیون ژیمناستیک برکنار شده است. نکویی مدعی است که بدون هیچ مکاتبه‌ای و تنها با تعیین سرپرست جدید از سمتش کنار گذاشته شده است. او می‌گوید انتخابات این هیات دو سال قبل برگزار شده و نمی‌داند چرا حالا فدراسیون در فاصله ۱۰ روز تا برگزاری انتخابات اعلام کرده که مجمع را قبول ندارد. نکویی از وزیر ورزش می‌خواهد تا نگاه ویژه‌ای به اتفاقات هیات اصفهان داشته باشد و در خصوص این اتفاق تحقیق و تفحص کند.

سجاد نکویی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص برکناری‌اش از ریاست هیات ژیمناستیک استان اصفهان اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان مدعی شده که مکاتباتی را از فدراسیون دریافت کرده که آنها مجمع انتخاباتی این هیات را قبول ندارند. این مجمع دو سال قبل برگزار شده است. آن زمان کاندیدا بودم و چیدمان مجمع با اداره کل استان و فدراسیون وقت بوده است. گویا عده‌ای مدعی هستند که یکی یا دو نفر از اعضای مجمع وجاهت قانونی نداشتند ولی من با اکثریت مطلق آرا رای آوردم که اگر خطایی هم رخ داده نمی‌تواند کل آرا را باطل کند. نمی‌دانم به چه شکلی بوده که افرادی به سازمان بازرسی رجوع کرده و این موارد را دنبال کرده‌ و به وزارت برده‌اند. حالا هم فدراسیون اعلام کرده که مجمع را قبول ندارد و انتخابات هیات باید مجددا برگزار شود.

وی در ادامه گفت:‌ اداره کل ورزش استان اصفهان مجبور شده بعد از مکاتبات مکرر و فشارهای زیادی که از سوی فدراسیون و وزارت دریافت کرده، سرپرست معرفی کند. البته من نه حکمی از سازمان بازرسی مبنی بر ابطال مجمع استان اصفهان دیدم و نه نامه‌ای به من ارجاع شد. کلیه مکاتبات فدراسیون با اداره کل بوده و  به هیات چیزی ارسال نشده است و در جریان هیچ اموری نیستم. تنها شنیده‌ام نامه‌ای زده شده و سرپرست برای این هیات معرفی کرده‌اند. البته این اتفاقات متاسفانه به فاصله ۱۰ روز تا برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون انجام شده که مقداری جای تامل دارد. طبیعتا سرپرست نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند و اصفهان رای خود را در مجمع از دست می‌دهد. من از متولیان امر ورزش کشور می‌خواهم روی این موضوع دقت لازم را داشته باشند. تقاضای من از وزارت ورزش این است که مقداری موضوع را شفاف کند تا بدانیم این روند به چه شکلی رخ داده است.

وی افزود:‌ اصفهان چند سالی با سرپرست اداره می‌شد و هیات از موقعیت خوبی برخوردار نبود. از زمانی که بنده توفیق حضور داشتم در جهت سامان‌دهی و انسجام این هیات با کمک اعضای هیات رییسه تلاش های زیادی انجام شد اما با این اتفاقات اخیر مجددا موجب نگرانی مربیان شده است. من آنها را به آرامش دعوت کردم و خواستم که از مبادی قانونی پیگیری کنند. آنها مکاتبه کرده و توضیح خواسته‌اند. من هم که تابع قانون هستم و در نهایت هر تصمیمی که متولیان امر ورزش و وزارت بخواهند تبعیت می‌کنم. من وظیفه‌ای داشتم که در دو سال گذشته آن را انجام دادم.

او در خصوص دعوتش به مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک که در ۲۴ اردیبهشت قرار است انجام شود گفت: قبل از اینکه سرپرست معرفی شود از مجمع نامه‌ای برای من آمد که در عنوان آن رییس هیات استان اصفهان بدون هیچ نامی ذکر شده بود اما طبق اساسنامه فدراسیون ژیمناستیک سرپرستان حق رای ندارند.

وی در پایان گفت: انتظار دارم از هر گونه اقدامی که موجب آسیب به ژیمناستیک استان اصفهان، که بعد از سال‌ها انسجام پیدا کرده و ورزشکار ملی‌پوش دارد خودداری کنند و با جدیت و دقت بیشتری به موضوع توجه کنند. اصفهان استان بزرگی است و شهرستانها و ورزشکاران زیادی در این رشته پایه دارد و باید صدای این ژیمناست‌ها هم شنیده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معاونان وزیر راه و شهرسازی به مشکلات مردم قم رسیدگی می کنند
  • دفاع زاکانی از پرداخت ودیعه مسکن ۲۵.۵ میلیاردی به مدیرانش: خانه ندارند، وام دادم! | فیلم
  • ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد در آستانه افتتاح با حضور رئیس‌جمهور
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن در دولت سیزدهم ساخته شده است
  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • برکناری رییس هیات ژیمناستیک اصفهان در آستانه انتخابات/ نکویی: وزارت ورزش شفاف‌سازی کند
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
  • آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن اعلام شد+ جزییات
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد