Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین،  در جریان نشست شورای حقوق بشر که در ژنو در حال برگزاری است، علی آبادی معاون دفتر نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد در ژنو، ضمن تاکید بر این موضوع که جنایات بین المللی نباید بدون مجازات باقی بمانند، تصریح کرد :  ملت ایران مصمم است که عاملان جنایت بزدلانه ترور ژنرال قاسم سلیمانی  قهرمان بزرگ ضد تروریسم و همراهانش را که توسط آمریکا صورت گرفت به دست عدالت بسپارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که ذیل موضوع "تقویت حقیقت، عدالت، جبران و تضمین عدم تکرار جنایات"، در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو سخن می گفت همچنین ضمن اشاره به جنایاتی که در حق ملت ایران در جریان جنگ تحمیلی با همراهی و کمک اتباع و شرکتهای برخی کشورهای اروپایی و آمریکا در تجهیز ارتش صدام به تسلیحات شیمیایی صورت گرفته است، از این کشورها خواست که به تعهدات بین المللی خود در پیگیری مرتکبان و جبران در حق قربانیان، عمل کنند .

معاون نماینده ایران در سازمان ملل در این نشست با اشاره به دو دهه اشغالگری آمریکا و متحدانش در افغانستان خواستار بررسی جنایاتی که طی این بیست سال در نقض فاحش حقوق بشر و حقوق بین الملل بشردوستانه توسط اشغالگران صورت گرفته است شد.

علی آبادی تاکید کرد  که آمریکا و نظامیان این کشور و متحدانش در قبال این جنایات صورت گرفته مسئولیت دارند و اینکه آمریکا بعد از دو دهه اشغالگری و مداخلات نظامی افغانستان را ترک کرده است نباید روند بررسی و تعقیب جنایات صورت گرفته را تضعیف نماید.

لازم به ذکر است که در این نشست که در جریان چهل و هشتمین اجلاس شورای حقوق بشر در ژنو برگزار شد، گزارشگر ویژه حقوق بشر در مورد"تقویت حقیقت، عدالت، جبران و تضمین عدم تکرار جنایات"،  گزارشی تحت عنوان « مسئولیت پذیری: تعقیب و مجازات نقض های فاحش حقوق بشر و نقض های شدید حقوق بین الملل بشردوستانه در چهارچوب فرایندهای عدالت انتقالی» ارایه کرد و کشورها نظراتشان را در این زمینه و بویژه ضرورت بدون مجازات نماندن جنایات صورت گرفته در گذشته در پرتو تغییر و تحولات  ارایه دادند، هدف اصلی بی مجازات نماندن جنایات صورت گرفته در گذشته و جلوگیری از تکرار آنها در آینده است.

311311

کد خبر 1555622

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شهید سپهبد قاسم سلیمانی سازمان ملل جنایات صورت سازمان ملل حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۲۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمان الصادقون تاکید کرد که سخنان «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد به مثابه مداخله آشکار این کشور در امور داخلی عراق است.

وی افزود: باید فوراً یک موضع گیری ملی یکپارچه علیه سفیر آمریکا و اخراج وی از عراق اتخاذ شود.

الصالحی تصریح کرد: رومانسکی به شدت شأن عراق، ملت و دولت این کشور را پایین آورده است. ما نسبت به پیامدهای تحرکات سفیر آمریکا بر حاکمیت عراق هشدار می دهیم.

«عباس المالکی» فعال سیاسی عراقی نیز روز گذشته تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد به دنبال گسترش انحرافات اخلاقی در جامعه عراق و اجرای پروژه های مخرب خود است.

وی افزود: مخالفت آمریکا و انگلیس با تصویب قانون مبارزه با فحشاء در عراق به این دلیل انجام می شود که واشنگتن از انحرافات اخلاقی به عنوان وسیله ای برای اجرای سیاست های خود در برخی کشورهای منطقه از جمله عراق استفاده می کند.

پیشتر نیز «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق به ویژه تصویب قانون مبارزه با فحشاء دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

کد خبر 6094024

دیگر خبرها

  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • اقدامات خشن دولت آمریکا برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد حقوق بشر است
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟