Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود حقیقت مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش ابر و بارش پراکنده در برخی نقاط خبر داد و گفت: بنابر آخرین نقشه های هواشناسی، امروز در برخی نقاط استان های مازندران افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می شود.

او افزود: روز جمعه با تقویت سیستم های شمالی ابرناکی برای دریای خزر و بارش باران و وزش باد در استان های گیلان، مازندران و گلستان انتظار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقت از استمرار بارش باران طی روز شنبه در استان خراسان شمالی خبر داد و گفت: روز یکشنبه در استان های مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش پراکنده پیش بینی می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: طی روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه در برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غریی و شمال استان اردبیل افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

به گفته او، طی روزهای جمعه و شنبه کاهش نسبی دما برای نوار شمالی کشور همچون استان های گیلان و مازندران رخ می دهد.

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی در توصیه به کشاورزان بیان کرد: طی امروز و فردا کشاورزان نوار شمالی کشور به دلیل بارش های رگباری برداشت را با احتیاط انجام دهند.

حقیقت با بیان اینکه کلزاکاران استان اصفهان حداکثر تا ۵ مهر کشت کلزا را انجام دهند، گفت: کشاورزان شهرهای نطنز و اصفهان تا ۱۰ مهر می‌توانند کاشت کلزا را انجام دهند.

این مقام مسئول در توصیه ای به گلخانه داران بیان کرد: با توجه به شرایط جوی به گلخانه داران توصیه می شود که تهویه مناسب را در واحدها برقرار کنند تا گلخانه ها آسیب نبینند.

به گفته او، در راستای البرز و زاگرس برای خشک کردن گردو، پسته و مویز سایه وجود دارد.

کاهش ۵۰ درصدی بارش نسبت به سال قبل

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت بارش کشور بیان کرد: بنابر آخرین آمار مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۴۳.۳ میلی متر، در مدت مشابه سال قبل ۲۹۱.۲ میلی متر و نسبت به دوره بلندمدت ۲۳۳.۵ میلی متر است که این امر ۳۸.۶ درصد نسبت به دوره بلندمدت و ۵۰.۸ درصد نسبت به سال قبل کاهش را نشان می دهد.

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی با اشاره به تاخیر در آغاز بارش های پاییز خبر داد و گفت: آخرین نقشه ها نشان می دهد به غیر از نوار راستای زاگرس، بارش خاصی طی ماه‌های مهر، آبان و اوایل آذر در سایر نقاط کشور رخ نمی دهد و عملا بارش نسبت به سال قبل در برخی نقاط به ویژه مناطق جنوبی با تاخیر آغاز می‌شود.

حقیقت ادامه داد: با توجه به آنکه زمان زیادی تا پایان سال زراعی باقی نمانده، از این رو کمبود بارش و خشکسالی ادامه خواهد داشت.

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی در پایان با اشاره به اینکه امسال در اکثر مناطق خشکسالی با شدت و ضعف وجود دارد، تصریح کرد: امسال انواع خشکسالی همچون هیدرولوژی، کشاورزی و هواشناسی را در اکثر مناطق تجربه کردیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی کشاورزی بارش باران خشکسالی کشاورزی برخی نقاط سال قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۴۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، سمیه لطفی، اظهار داشت: با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان تا فرداشب گاهی وزش باد شدید، وقوع رگبار و رعد برق و با توجه به ماهیت بارش‌ها در این فصل و حجم آن‌ها همچنان وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در شهرستان‌های زیرکوه، خوسف، بیرجند و برخی نقاط طبس و سرایان قابل پیش‌بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی، افزود: خسارت‌های قنوات و تاسیسات زیربنایی نیز بر اثر بارش‌ها محتمل است و برای مناطق مستعد بارش تگرگ برخورد صاعقه پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: روند کاهشی دمای هوا تا صبح فردا ادامه دارد و در مناطق مرتفع و جاده‌های کوهستانی تشکیل مه باعث کاهش دید افقی می‌شود.

لطفی بیان کرد: پرهیر از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در تردد، خودداری از اسکان و چرای دام، خودداری از تردد عشایر در بستر و حاشیه رودخانه، پرهیز از صعود و مناطق مرتفع از جمله توصیه‌های هواشناسی است. 

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی
  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی
  • ببینید | هشدار مهم هواشناسی به مردم؛ بارش‌های شدید باران در راه این استان‌ها