Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها –کرونا در موج پنجم خود در استان کرمان با بستری ۷۹ بیمار جدید و گرفتن جان ۱۲ کرمانی دیگر به روند نزولی خود ادامه می‌دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، روند نزولی کرونا در پیک پنجم آن در استان کرمان از ابتدای شهریورماه آغاز شده و چند هفته‌ای که شاهد فروکش کردن بیماری در بزرگ‌ترین استان کشور هستیم با این وجود بررسی آمار در نقاط مختلف استان نشان از افزایش تعداد بیماران بستری دارد، هر چند که در مجموع کل استان روند نزولی را در همه شاخص‌ها شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان کرمان در دو ماه نخست تابستان روزهای سخت و سیاهی را پشت سر گذاشت و به گفته کارشناسان در صورت عادی‌انگاری و بی‌توجهی به دستورالعمل‌ها احتمال شعله‌ور شدن دوباره بیماری وجود دارد هر چند واکسیناسیون در حال انجام است.

هر چند ثبت نام واکسن کرونا برای افراد بالای 27 سال در استان کرمان آغاز شده و تزریق واکسن در مناطق روستایی و عشایری صعب العبور استان نیز برای افراد بالای 18 سال انجام می‌شود با این وجود به گفته کارشناسان واکسیناسیون، ایمنی 100 درصدی ایجاد نکرده و راه درمان بیماری نیست، تنها از شدت آن می‌کاهد.

روند نزولی کرونا در استان کرمان همچنان ادامه دارد و طبق آخرین آمار رسمی منتشر شده در شبنه روز گذشته آمار بیماران جدید بستری شده در استان کرمان دو رقمی شده و با بستری 79 بیمار جدید، تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان کرمان از ابتدا به عدد 38 هزار و 437 مورد رسیده است.

واکسیناسیون کرونا نیز در استان کرمان با سرعت خوبی در حال انجام است و تا کنون بیش از 1.5 میلیون دوز واکسن در استان تزریق شده که از این تعداد بیش از یک و میلیون و 17 هزار دوز در نوبت اول و بیش از 500 هزار دوز آن در نوبت دوم است.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان نیز با اشاره اینکه با ورود محموله‌های جدید واکسن کرونا به کشور، واکسیناسیون در استان کرمان سرعت خوبی گرفته اظهار داشت: روزانه چیزی بین 25 تا 30 هزار دوز واکسن در استان کرمان تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه سن افراد فراخوان شده برای تزریق واکسن کرونا در استان کرمان کاهش داشته افزود: ثبت نام واکسن کرونا برای افراد بالای 27 سال در استان کرمان که در پایگاه‌های بهداشت پرونده سلامت دارند آغاز شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره اینکه متولدین 1373 و قبل از آن می‌توانند برای تزریق واکسن در سامانه  salamat.gov.ir ثبت نام کنند ادامه داد: تأکید ما بر این است که گروه‌های سنی فراخوان شده به هیچ عنوان بدون ثبت نام و دریافت نوبت به مراکز تزریق واکسن مراجعه نکنند.

وی با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 616 مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 346 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 35 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 83 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 57 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 95 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 79 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 38 هزار و 437 مورد رسیده است.

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| کاهش فوتی‌ها در اکثر استان‌ها / هر 3 دقیقه یک فوتی و 37 نفر به تعداد بیماران افزوده می‌شود + نقشه و نمودارجدید‌ترین اخبار کرونا در ایران| افزایش زیرپوستی موارد ابتلا در برخی مناطق / شرط سنی واکسیناسیون برای برخی استان‌ها برداشته شد+ نقشه و نمودارجدیدترین اخبار کرونا در ایران| عبور از قله پیک پنجم/ "دلتا" در نوار غربی کشور یکه‌تازی می‌کند / احتمال فوت واکسینه‌شده‌ها 11 برابر کمتر است + نقشه و نمودار

 

وی به فوت 12 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 567 نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و 17 هزار و 312 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 517 هزار و 445 مورد است.

انتهای پیام/511/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان ویروس کرونا استان کرمان ویروس کرونا مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرونا در استان کرمان استان کرمان واکسن کرونا تزریق واکسن پزشکی کرمان روند نزولی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۵۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از این تعداد سه هزار و ۱۷۲ دوز واکسن سرخک به جمعیت ایرانی و ۴۴۴ دوز واکسن سرخک به جمعیت اتباع غیر ایرانی تزریق شده است.

دکتر زهرا نهبندانی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون نیز نظام مراقبت بیماری سرخک در تمامی سطوح بهداشتی و درمانی در حال اجراست و تا کنون موفق به شناسایی ۵۸ مورد مشکوک به سرخک شده است که از این تعداد نتیجه ۱۱ مورد سرخک مثبت بوده که ۹ مورد ایرانی و ۲ مورد غیرایرانی بودند.

تزریق حدود ۱۵۶ هزار دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی در سال گذشته

مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سال گذشته در مجموع ۱۵۵ هزار و ۷۵۳ دز واکسن سرخک به جمعیت زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی تزریق شد.

نهبندانی افزود: از این تعداد ۱۳۷ هزار و ۳۲۰ دوز واکسن به جمعیت ایرانی و ۱۸ هزار و ۴۳۳ دوز واکسن به جمعیت اتباع غیر ایرانی تزریق شده است.

وی با بیان این که سال گذشته ۵۶ مورد مثبت سرخک ثبت و گزارش شده است که ۳۷ مورد آن از جمعیت بومی ایرانی و ۱۹ مورد از جمعیت اتباع بوده است ادامه داد: واکسیناسیون سرخک برای تمامی نوزادان در یک سالگی و ۱۸ ماهگی و بدون محدودیت برای تمامی افراد ایرانی و غیر ایرانی انجام می‌شود.

مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:از جمله برنامه‌های این دانشگاه در راستای ریشه کنی سرخک در سالهای گذشته و سال جاری می توان به واکسیناسیون معمول سرخک، واکسیناسیون سرخک اتباع خارجی در مبادی ورودی مرزهای زمینی و هوایی در صورت نیاز، اجرای برنامه تکمیلی ایمن‌سازی سرخک در حاشیه شهر و مناطق پرخطر و مراکزی که محل تجمع اتباع باشد در سال ۱۴۰۱، پیگیری احوال اطرافیان موارد مثبت سرخک از نظر بیماری و واکسیناسیون افراد در معرض خطر بیماری در خصوص افرادی که با موارد سرخک مثبت در تماس بودند اشاره کرد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس اعلام اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، مشهد بعد از تهران دارای بیشترین شمار مهاجران خارجی است و نزدیک به ۴۰۰ هزار تبعه خارجی دارای مدارک شناسایی و اقامت شامل کارت آمایش، گذرنامه، گذرنامه خانواری و برگه سرشماری هستند که مشخصات آنها در سامانه سیام وزارت کشور ثبت شده است و به عنوان اتباع قانونی در مشهد اقامت دارند.

همچنین حدود ۳۰۰ هزار تبعه خارجی فاقد مدرک هویتی در مشهد شناسایی شده اند که افراد دارای گذرنامه با تاریخ منقضی شده نیز در این میان هستند و به عنوان اتباع غیرمجاز تلقی می شوند که البته در ماه های قبل حدود ۱۰۰ هزار نفر از این تعداد به کشورشان بازگردانده شدند.

 
 

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد