Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، کرونا در ماه‌های گذشته بخش‌های مختلفی را تحت تأثیر خود قرار داده و صنعت و تولید نیز از این اثرات سوء بی‌بهره نبوده است.

واحدهای تولیدی در زمینه‌های مختلفی با همه‌گیری ویروس کرونا دچار مشکل شدند و یکی از دغدغه‌های همیشگی در این حوزه، میزان ابتلای بالای کارگرانی است که در محیط‌های بسته و بدون واکسیناسیون فراگیر مجبور هستند به فعالیت روزانه بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه بعد از روی کار آمدن دولت جدید، تلاش‌های خوبی برای پوشش حداکثری رده‌های سنی مختلف در زمینه واکسیناسیون کرونا انجام شده اما دغدغه فعالان بخش کارگری همچنان رفع نشده است.

بزرگ‌ترین مرکز واکسیناسیون کووید-۱۹ با تلاش و همت سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در سالن ورزشی الغدیر شهر سمنان در روزهای اخیر راه افتاده و امید می‌رود کارگران هم بتوانند به زودی واکسن کرونا را دریافت کنند.

لزوم اقدام جدی برای واکسیناسیون کارگران

جواد میرحاج، عضو هیأت اجرایی خانه کارگر استان سمنان نیز در همین زمینه عقیده دارد: واکسیناسیون کارگران یک اولویت مهم است؛ وقتی ۸۰ درصد زندانیان هم دز اول واکسن را دریافت کردند، باید پرسید چرا هنوز اقدام جدی برای واکسیناسیون کارگران صورت نگرفته است؟

او می‌گوید: ما منکر ضرورت واکسینه شدن زندانیان نیستیم؛ اما بر این باوریم که در صورت عدم اتخاذ تدابیر جدی برای محیط‌های کارگری، تقریباً زحمات کادر درمان به باد می‌رود و خیلی نمی‌توان به بهبود اوضاع حداقل در آینده نزدیک امیدوار بود.

این فعال کارگری می‌گوید: یکی از دست‌اندرکاران حوزه درمان کارگران اخیراً می‌گفت یکی از کارفرمایان در اعتراض به دریافت مرخصی استعلاجی کارگران مشکوک به کرونا به زیان‌های اقتصادی ناشی از این کار اشاره و به‌نوعی کادر درمان تأمین اجتماعی را مؤاخذه کرده است!

میرحاج اضافه کرد: اگرچه منکر سوءاستفاده موردی و محدود برخی افراد در این رابطه نیستیم؛ اما واقعاً اگر گناه این افراد را کنار کسانی بگذاریم که در وانفسای ابتلا به کرونا مردم را از خیلی از حقوقشان محروم کرده یا با احتکار دارو و لوازم درمان به سودجویی پرداختند، کفه گناه کدام قشر سنگین‌تر است؟

او ادامه داد: نبود امکانات تشخیصی و درمانی سریع، گناه کارگرانی نیست که هر ماه قبل از دریافت حقوق سهم درمانشان را می‌پردازند؛ آن کارفرمای احتمالاً متضرر هم حق دارد که معترض باشد اما کارگرانی که به‌واسطه ماهیت شغلی و نوع کارشان در معرض انواع آلودگی قرار داشته و دارند باید به کجا اعتراض کنند؟

سمنان رکورد زده!

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان هم می‌گوید: به لطف خداوند متعال و با ورود محموله جدید واکسن کووید-۱۹ با مقدار و حجم بالا، سرعت تزریق واکسن در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان افزایش یافته و علاوه بر واکسیناسیون گروه‌های سنی اعلام‌شده، گروه‌های پرخطر طبق روند سابق واکسینه می‌شوند.

او ادامه داد: در هفته‌های گذشته، این دانشگاه به رکورد تزریق هفت هزار و ۵۰۰ دز واکسن در روز رسید و با توجه به توان و نیروی انسانی دانشگاه، همکاری سپاه و بسیج و همچنین محموله‌ای که دریافت شده امیدواریم به رکورد تزریق ۱۰ هزار دز واکسن در روز برسیم.

دانایی اضافه کرد: تا بیستم شهریورماه، بیش از ۲۱۰ هزار دز واکسن کووید-۱۹ در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان تزریق شده و حدود ۱۲۵ هزار نفر از مجموعه زیرپوشش این دانشگاه حداقل دز نخست واکسن را دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بیان کرد: واکسن‌های برکت، آسترازنکا و سینوفارم واکسن‌های موجود در مراکز واکسیناسیون کووید-۱۹ در شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان است.

کارگران را در اولویت قرار دهید

گروه‌های پرخطر این روزها واکسن کرونا دریافت می‌کنند و از هم‌استانی‌های سمنانی خواسته شده تا حتماً ضمن ثبت‌نام در سامانه سلامت به آدرس salamat.gov.ir، منظم و طبق نوبت درج‌شده به مراکز واکسیناسیون کووید-۱۹ مراجعه کنند و در زمان مراجعه به مرکز، کارت ملی خود را همراه داشته باشند.

تمام افراد حتی کسانی که واکسینه شدند، باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و اگرچه تزریق واکسن شدت بیماری را کم و زنجیره انتقال را قطع می‌کند؛ اما به این معنا نیست که افرادی که تزریق واکسن داشتند، به کروناویروس مبتلا نخواهند شد.

از همه مردم خواسته شده است تا دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و بسیاری نیز می‌گویند این روزها باید کارگران در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان علوم پزشکی پروتکل های بهداشتی تزریق واکسن دستورالعمل های بهداشتی مراکز واکسیناسیون کووید ۱۹ مراکز واکسیناسیون کووید ۱۹ واکسن کارگران واکسن برکت واردات واکسن دز اول واکسن دز دوم واکسن وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم غریب آبادی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان یافتن معاینات پیش از اعزام تمامی حجاج گفت: واکسیناسیون حجاج از روزهای گذشته آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت به مدت یک‌ماه ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: واکسیناسیون در راستای ایمن سازی زائران اعزامی نسبت به بیماری مننژیت انجام می‌شود، به دلیل اینکه بیماری مننژیت در مناطق پرتراکم احتمال شیوع بیشتری دارد تزریق آن در سفرهای زیارتی توصیه می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تزریق این واکسن علاوه بر جلوگیری از بیمار شدن حجاج، از انتقال بیماری به اعضای خانواده و اطرافیان حتی پس از بازگشت نیز جلوگیری کرده و تا پنج سال در بدن فرد ایمنی ایجاد می‌کند.

غریب آبادی با اشاره به اینکه مهلت تزریق این واکسن تا ۱۵ روز قبل از اعزام بوده، اظهار کرد: این واکسن عموماً بدون عوارض بوده و به احتمال بسیار نادر ممکن است زائران درد، قرمزی، سوزش در محل تزریق و خستگی و تب خفیف را تا دو روز پس از تزریق تجربه کنند.

وی افزود: برنامه ریزی استان، واکسیناسیون ۵ هزار و ۱۱۵ زائر است، به منظور دسترسی آسان حجاج، واکسیناسیون در ۱۰ شهرستان استان و در محل کاروان‌های گرگان، علی آباد کتول، گنبدکاووس، بندرگز، آق قلا، بندرترکمن، گمیشان، سیمین شهر، کلاله و مراوه‌تپه صورت می‌پذیرد.

کد خبر 6088714

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل